• امروز : 12 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باربی تقدیم میکند: بندانگشتی (باربی و بندانگشتی) (Barbie Presents: Thumbelina)

author-img

توسط : زهرا شریعت احمدی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1711 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
پانزدهمین قسمت از سری انیمیشن های باربی، برمبنای داستانی از هانس کریستین اندرسون است. در این انیمیشن البته باربی فقط نقش قصه گو دارد و در فیلم حضور کمرنگی دارد. با وجود درجه ترس و خشونت کم و داستان ساده، برای سنین کم مناسب نیست؛ چرا که به علت پوشش نامناسب و کم پروانه ها، ناهنجاری آن نسبتا زیاد است.

ژانر : فانتزی

سال 2009 75 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

خوب است والدین بدانند داستان این انیمیشن بسیار ساده و قابل فهم برای بچه های کوچکتر هم می باشد، اما از آنجا که نوع پوشش پروانه ها و باربی منتاسب با فرهنگ و عرف جامعه ی ما نیست، احتمال ایجاد سوال و شبهه برای آنها وجود دارد. که والدین باید با توجه به روحیه فرزند خود برای نمایش دادن یا ندادن آن تصمیم بگیرند. البته این کار با وجود اینکه نام باربی را دارد ربطی به باربی ها ندارد و باربی فقط در نقش قصه گو در ابتدا و انتهای فیلم دیده میشود پس ناهنجاری ها و معایب سایر کارتون های باربی را ندارد. این قصه در مورد پری هایی با قدرت جادویی است. و فارغ از پوشش نامناسب آنها، نکات آموزنده خوبی دارد. خصوصا فیلم با کاشت نهال درخت توسط بچه ها آغاز و به پایان میرسد و جزو معدود انیمیشن هایی است که بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و طبیعت تاکید دارد. مضموون اصلی فیلم توانایی کودکان و موجودات کوچک در انجام کارهای بزرگ است. از آنجا که عزت نفس کودک در این سنین ممکن است واقع بینانه تر و در مواجهه با هم سالان کاهش یافته باشد، میتوان با توجه به مضمون این فیلم توانایی های او در زمینه های مختلف تحصیلی، اجتماعی و جسمانی را برجسته کنید. همچنین دوستی پسندیده و دوستی ناپسند هر دو در این انیمیشن نماتیش داده میشود، شما میتوانید مدل دوستی مطلوب خود را برای او شرح دهید

خلاصه:  نوع پوشش پروانه ها و باربی متناسب با فرهنگ و عرف جامعه ی ما نیست. این قصه در مورد پری هایی با قدرت جادویی است. و نکات آموزنده خوبی دارد. مضمون اصلی فیلم توانایی کودکان و موجودات کوچک در انجام کارهای بزرگ است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

لازم است درمورد سبک زندگی مکنا و رابطه اش با ویولت با فرزند خود صحبت کنید. از آنجا که مکنا فقط در فکر بیشتر داشتن و فخر فروشی و تاثیر گذاشتن بر دوستانش است، میتوانید از او بپرسید به نظر تو رابطه مکنا و ویولت دوستی خوبی است؟ کجای رفتار آنها ایراد دارد؟ توجه داشته باشید که هنگام گفتگو صحبت های خود را به سمتی پیش ببرید که با سوال و گره گشایی همراه باشد. اجازه بدهید کودک نکات را کشف کند و با کشف قضایا او را تشویق کنید. درباره پیامدهای رفتارها و تصمیمات مکنا و بندانگشتی از او سوال کنید و احتمالات دیگر را با او بررسی کنید ، درباره توانایی های او در زمینه های مختلف صحبت کنید. مطمئن شوید متوجه هدف و پیام اصلی فیلم شده باشد. از او بپرسید به نظرت پیام فیلم چه بود؟ باید توجه داشته باشید، پروانه ها از جادو برای موفقیت خود استفاده میکنند. این نشان میدهد باید از تمام امکانات خود برای حل مسائل بهره برد. اما کودک نباید تصور کند اگر این قدرت جادویی نبود، آنها موفق نمیشدند. دلایل موفقیت پروانه ها را با او ذکر کنید. تلاش کنید عوامل بیرونی مانند شانس وجادو را از دامنه تحلیل او دور کنید. از او بپرسید فکر میکنی اگر پروانه ها قدرت جادویی نداشتند، باز هم موفق میشدند؟ مکنا پس از آشنایی با بندانگشتی دچار تحول در شخصیت میشود، میتوانید در باره نیکوکاری و تلاش برای کمک به بندانگشتی بعد از این تحول با او گفتگو کنید. ویژگی های شخصیت مکنا و بندانگشتی را با هم بررسی کنید نکات مثبت و منفی هرکدام را مورد توجه قرار دهید. کدام ویژگی ها بود که در موفقیت آنها نقش داشت؟

خلاصه: دلایل موفقیت پروانه ها چیست؟ ویژگی های شخصیت مکنا و بندانگشتی را با هم بررسی کنید نکات مثبت و منفی هرکدام را مورد توجه قرار دهید. کدام ویژگی ها بود که در موفقیت آنها نقش داشت؟ اگر پروانه ها قدرت جادویی نداشتند، باز هم موفق میشدند؟

داستان اثر

باربی برای کودکان مهدکودک داستان میگوید. داستان درمورد پروانه(پری) کوچکی به نام بندانگشتی است که در سرزمین پروانه ها با قدرت جادویی با دیگر هم نوعان خودش و به دور از چشم انسان ها زندگی میکند. او شجاع است و دوست دارد تجربه های بیشتری داشته باشد و حتی انسان ها را ببیند. در یکی از همین ماجراجویی هایش به همراه دو نفر دیگر از دوستانش به نام جریسلّا و جانسّا، متوجه میشود انسان ها با ماشین های بزرگی به قصد تخریب محل زندگی آنها آمده اند. بندانگشتی پی میبرد قرار است آنجا یک کارخانه جدید تاسیس شود. قبل از اینکه آنها بتوانند فرار کنند مابین گلها گیر افتاده و به اتاق دختر مردی که صاحب پروژه است برده میشوند. مکنا دختر نازپروده این خانواده پولدار است. او هرچه بخواهد پدر و مادرش برایش تهیه میکنند. همچنین او در حال رقابت وچشم و همچشمی شدید با یکی از دوستانش به نام ویولت است. مکنا دوست دارد چیزی داشته باشد که بهتر از ویولت بنظر بیاید و او را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین وقتی با بندانگشتی ملاقات میکند تلاش میکند او را بگیرد که موفق نمیشود. بندانگشتی اما با او معامله ای میکند. به او قول میدهد کاری بکند که مکنا پیش دوستش سربلند شود درعوض او هم از پدر و مادرش بخواهد پروژه را متوقف کنند. مکنا که بعد از آشنایی با بندانگشتی و دوستانش به حقیقت دوستی پی برده است، خیلی تلاش میکند تا والدینش را راضی کند. اما آنها به سادگی راضی به این کار نمیشوند. تا جایی که بندانگشتی مجبور میشود خودش را به آنها نشان دهد و موضوع خراب شدن محل زندگی شان را به آنها بگوید. از طرف دیگر پروانه های دیگر، تمام تلاششان را میکنند تا نگذارند ماشین های بزرگ خانه هایشان را خراب کنند. اما سرکارگر اصرار زیادی برای این کار دارد. بلاخره پدر و مادر و مکنا راهی محل پروژه میشوند تا جلوی تخریب را بگیرند و با شجاعت و تلاش مکنا موفق میشوند. برای اینکه بار دیگر این اتفاق نیافتاد آن محل را تحت حفاظت خود در می آورند. باربی از این داستان نتیجه میگیرد که ممکن است موجودی کوچک باشد، اما میتواند کارهای بزرگی انجام دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Conrad Helten- کنراد هلتن

نویسنده: Elise Allen – الیس آلن

نام تهیه کننده:

نام بازیگران: Kelly Sheridan-Anna Cummer- Kelly Metzger - Tabitha St. Germain - Cathy Weseluck کلی کلیدین- ان کامر- کلی متزگر- تابیتا گرمین

نام شخصیت ها: باربی: مربی کودکان است و برای آنها داستان بندانگشتی را تعریف میکند.

بندانگشتی: پروانه (پری) کوچک و شجاعی است که ماجراجویی را دوست دارد و از دوستی با انسان ها هراسی ندارد. او برای نجات سرزمین خود بسیار تلاش میکند و نا امید نمیشود.

مکنا: دختر نوجوانی است که با دوستانش چشم و همچشمی زیادی دارد. دلش میخواهد خاص باشد و آنها را تحت تاثیر قرار دهد. اما بعد از آشنایی با بندانگشتی حقیقت دوستی را فهمیده و تمام تلاشش را میکند تا سرزمین پروانه ها را نجات دهد.

جنسّا: یکی از دوستان بندانگشتی که با او در ماجراجویی هایش همراهی میکند.

کریسلّا: یکی از دوستان بندانگشتی که با او در ماجراجویی هایش همراهی میکند

کشور سازنده: کانادا- آمریکا

کمپانی سازنده: Mattel Entertainment Rainmaker Animation & Visual Effects

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باربی تقدیم میکند: بندانگشتی (باربی و بندانگشتی)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!