• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باب معمار (Bob the Builder)

author-img

توسط : زهرا شریعت احمدی ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1222 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 4 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
باب مهندس معماری است که به همراه ماشین‌هایش اتفاقات جالب و پر هیجانی را پشت سر می‌گذارند. در هر قسمت از این سریال، نکات آموزشی فراوانی برای کودکان وجود دارد. باب و دوستانش در انجام کارها، تلاش و پشتکار زیادی دارند و این از الگوهای مثبت و مهم این اثر است. از آنجا که در ایثن محصول ترس و خشونت کمی وجود دارد، می‌توانید با خاطری آسوده تقدیم نگاه فرزندتان کنید.

ژانر : ماجراجویی

سال 1998 64 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این مجموعه انیمیشن به دلیل ساده و کوتاه بودن داستان‌هایش برای کودکان کم سن و سال مناسب است خصوصا آن‌هایی که به ساخت و ساز و انواع ماشین‌ها علاقه‌مند هستند. نکات آموزنده‌ی فراوانی مانند کار تیمی، دوستی، پشتکار و تلاش در آن‌ها قابل توجه است. با توجه به این که باب از کودکی حرفه‌ی مورد علاقه خود را انتخاب و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، فرصت خوبی است تا با کودکان خود در مورد علایق آن‌ها و راه‌های رسیدن به آن گفت‌و‌گو کنید.

خلاصه: با کودکان خود در مورد علایق آنها و را ه های رسیدن به آن گفت و گو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 باب چگونه توانست به هدف خود برسد؟

علت موفقیت باب و ماشین‌ها در ماموریت‌هایشان چیست؟

آیا ویندی دوست خوبی است؟ چرا؟

دوست داشتی جای کدام یکی از ماشین‌ها باشی؟ چرا؟

آیا تو هم می‌توانی مانند باب با وسایل دورریختنی چیزهای جدید بسازی؟

خلاصه: باب چگونه توانست به هدف خود برسد؟

علت موفقیت باب و ماشین ها در ماموریت هایشان چیست؟

آیا ویندی دوست خوبی است؟ چرا؟

داستان اثر

مجموعه انیمیشن باب معمار در مورد شخصیتی به نام باب است که به همراه دوست و همکارش ویندی و چند ماشین سنگین ساختمان‌سازی چالش‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارند. این فیلم که اولین مجموعه از داستان‌های باب معمار است، شامل چهار اپیزود می‌باشد. در قسمت اول باب و تیمش مشغول ساختن اردوگاهی برای بچه‌ها در کنار دریا هستند و در همان حال باب برای آن‌ها تعریف می‌کند که چگونه معمار و با ماشین‌هایش آشنا شده است. در قسمت دوم گربه‌ی باب گم می‌شود و قسمت سوم به ترس یکی از ماشین‌ها از تاریکی می‌پردازد. در قسمت آخر گربه در خطر است و باید او را نجات دهند. بین هر دو قسمت چند کلیپ کوتاه و موزیکال نیز دیده می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: استیون فلدمن

نویسنده:کیس چپمن

نام تهیه کننده: کریستوفر کنان

نام بازیگران: راب راکستراو، کیت هاربور، لوریلای کینگ، نیل موریسی، آلن ماریوت

نام شخصیت ها: باب: شخصیت اصلی فیلم است. او عاشق ساختن و تعمیر کردن است. فرماندهی تیم ماشین ها با اوست. ویندی: از کودکی با باب دوست می‌شود و در بزرگسالی وقتی سر باب شلوغ می‌شود به او در کارها کمک می‌کند و عضوی از تیم می‌شود. دیزی، لافتی، ماک، اسکوپ و... : ماشین‌های باب هستند که در کارها به او کمک می‌کنند.

کشور سازنده: انگلیس و آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باب معمار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!