• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باب اسفنجی بیرون از آب (Sponge Bob Out Of The Water)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7073 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشن «باب‌اسفنجی بیرون از آب» داستان ماجراجویی باب‌اسفنجی و دوستانش برای پیداکردن دستور پخت همبرگر است. او برای پیداکردن دستور مجبور به بیرون‌رفتن از آب و ورود به دنیای انسان‌ها می‌شود. این انیمیشن محصول کشور آمریکاست و به اهمیت کار گروهی و همکاری برای رسیدن به موفقیت پرداخته است.

سال 2015 85 دقیقه جزئیات کامل اثر
50 مناسب خانواده 12 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

‌از موضوعات مهمی که انیمیشن باب‌اسفنجی به آن پرداخته، بحث همکاری و دوستی بین اعضای گروه است. باب‌اسفنجی شخصیت مهربانی است که دوستانش را برای عضویت در گروه و همکاری برای رسیدن به هدفشان تشویق می‌کند. شما می‌توانید با پرسیدن سؤالاتی مانند: «چرا باب‌اسفنجی تلاش کرد برای پیداکردن دستور پخت یک گروه تشکیل دهد؟» درباره‌ی مفهوم گروه، رابطه‌ی دوستی و همکاری بین دوستان با فرزندتان صحبت کنید.

از پیام‌های دیگر انیمیشن خودخواهی و غرور پلانگتون است که سعی داشت دستور پخت را بدزدد و تنهارستوران شهر را داشته باشد؛ اما به‌مرور از کار‌هایش پشیمان و متوجه می‌شود که تقسیم‌کردن چیزای خوب بین دوستان بهتر از خودخواهی است. دراین‌باره می‌توانید با پرسشی مثل«چرا پلانگتون تنها بود و هیچ دوستی نداشت؟» بدبودن خودخواهی را به فرزندتان منتقل کنید. باب‌اسفنجی برای حفاظت از دستور پخت، مجبور به استفاده از سلاح‌های فانتزی مثل پرتاب سس، سیب‌زمینی و بستنی و درگیری با پلانگتون و دزد دریایی می‌شود. درباره‌ی راه‌های جایگزین خشونت برای حل مشکل و فانتزی‌بودن خشونت با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

خلاصه: درباره‌ی مفاهیم گروه، دوست و همکاری با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید از داستان نتیجه‌گیری کند.

اگر جای باب‌اسفنجی بودی، از پلانگتون دفاع می‌کردی یا با خرچنگ و مردم شهر همراه می‌شدی؟

آیا باب‌اسفنجی بدون تشکیل گروه می‌توانست موفق به پیداکردن دستور پخت بشود؟

چرا باب‌اسفنجی تلاش کرد برای پیداکردن دستور پخت یک گروه تشکیل دهد؟ نظر فرزندتان را درباره‌ی گروه‌ دوستی‌اش و نقش او در آن گروه را بپرسید.

چرا پلانگتون تنها بود و هیچ دوستی نداشت؟

خلاصه: دلیل موفقیت باب‌اسفنجی و دوستانش چه بود؟

داستان اثر

«باب‌اسفنجی» نام شخصیتی است که زیر آب زندگی می‌کند و آشپز یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شهر «بیکنی باتن» است. «پلانگتون» صاحب رستورانی است که به‌خاطر معروفیت و شهرت همبرگرهای رستوران «خرچنگ»، متروکه شده است. برای همین تصمیم به دزدیدن دستور پخت همبرگر خرچنگ می‌گیرد؛ اما هنگام دزدن دستور به‌طور ناگهانی ناپدید می‌شود. باب‌اسفنجی که شاهد این اتفاق بود، از پلانگتون دفاع می‌کند؛ اما خرچنگ فکر می‌کند که او همدست پلانگتون است و به همه می‌گوید که آن دو را دستگیر کنند. باب‌اسفنجی بعد از فرار، پلانگتون را تشویق می‌کند تا یک گروه تشکیل دهند و با همکاری هم دستور تهیه را پیدا کنند. آن‌ها با ساخت ماشین زمان به گذشته برمی‌گردند و متوجه می‌شوند که دزد دریایی کتاب داستان زندگی باب‌اسفنجی را تغییر داده و دستور پخت را دزدیده است. باب‌اسفنجی و دوستانش برای پس‌گرفتن دستور پخت و مبارزه با دزد دریایی، خود را به ابرقهرمان‌ تبدیل می‌کنند و به بیرون از آب می‌روند. آن‌ها پس از پیداکردن دستور به شهر خود برمی‌گردند و دوباره شروع به پختن همبرگر می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: Paul Tibbitt / پائول تیبیت

نویسنده / مترجم: Stephen Hillenburg, Paul Tibbitt / استفان هیلنبورگ، پائول تیبیت

نام تهیه‌کننده: Paul Tibbitt, Mary Parent/ پائول تیبیت، ماری پارنت

نام بازیگران:Antonio Banderas, Tom Kenny, Clancy Brown, Rodger Bumpass, Bill Fagerbakke, Carolyn Lawrence, Mr. Lawrence, Matt Berry. / آنتونیا باندرز، تام کنی، کلنسی براون، رادگر بامپس، بیل فاگربک، کارولاین لارنسی، مت بری.

نام شخصیت‌ها:

باب‌اسفنجی: شخصیتی مهربان که برای پیداکردن دستور پخت همبرگر، یک گروه دوستی تشکیل می‌دهد،

پلانگتون: او در ابتدا برای به‌دست‌آوردن دستور پخت با خرچنگ و باب‌اسفنجی درگیر می‌شود؛ اما بعد از کارش پشیمان می‌شود و آن‌ها را در پیداکردن دستور پخت یاری می‌کند،

پاتریک: دوست صمیمی باب‌اسفنجی که برای پیداکردن دستور پخت با باب‌اسفنجی همکاری می‌کند،

خرچنگ: صاحب رستورانی که باب‌اسفنجی در آن کار می‌کند. او برای پیداکردن دستور پخت به باب‌اسفنجی کمک می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا، کره جنوبی

کمپانی سازنده: Paramount Animation, Nickelodeon Movies, United Plankton Pictures

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : PARHAM PARHAM PIKSAR X

۲۶ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

خوبه نمره من ۶.۶/۱۰

بزرگسال

توسط : حسین مهری مقدم

۲۰ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

عالی

بزرگسال

توسط : علیرضا نوری

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 6 +

در این انیمیشن، یک دلفین نمایش داده میشود که مدیریت جهان را بر عهده دارد. در بخش «با کودکان خود صحبت کنید» میتوان در این باره نیز صحبت کرد. با وجود مفاهیم دو قطبی مثل خدا، میتوان رده سنی را تا 12 نیز بالا برد. اما به نظر میرسد سانسور کردن این قسمت، کار درست تری باشد.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باب اسفنجی بیرون از آب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!