• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اژدهایان: نه قلمرو ( Dragons: The Nine Realms)

author-img

توسط : سمیه برزگر ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1076 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 گروهی از نوجوانان دنیای زیرزمینی اژدهایان را کشف می‌کنند و آن را از دیگران پنهان می‌کنند. این اژدهایان بازماندگان اژدهایانی هستند که هیکاپ و دوستانش می‌شناختند. اژدها سواران درحالی که سعی می‌کنند درستکار و مسئولیت پذیر باشند، از گرایشات نوجوانی مانند پنهان کاری، گرایش به جنس مخالف و خلاف چهارچوب‌ها و قوانین رفتار کردن مبرا نیستند. کار گروهی و دوستی وفادارانه بین آن‌ها برقرار است. یکی از آن‌ها والدین همجنس دارد.

ژانر : علمی_فانتزی کمدی ماجراجویی

سال 2021 39 قسمت در 6 فصل / زمان هر قسمت: 23 دقیقه جزئیات کامل اثر
11 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اژدهایان در ادامه‌ی داستان "چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم" و ماجراهای هیکاپ و دوستانش ساخته شده است. با این تفاوت که داستان در دنیای امروزی اتفاق می‌افتد. تام که اجدادش وایکینگ بودند، اژدهایی شبیه به تیزدندان هیکاپ پیدا می‌کند و چندی بعد کتابی را پیدا می‌کند که هیکاپ و دوستانش درباره‌ی اژدهایان نوشته بودند. اما این انیمیشن یک تفاوت اساسی با اژدها سواران دارن و آن این است که اعضای باشگاه اژدها پنهان کاری زیادی انجام می‌دهند. الکس در این گروه یک هکر است و مدام سیستم‌های امنیتی را هک می‌کند و از آنجایی که آن‌ها این کارها را برای محافظت از اژدهایان انجام می‌دهند، نمی‌شود به آن‌ها خورده گرفت! در واقع داستا یک فضای غیر واقعی ایجاد کرده که در این فضا نوجوانان حق دارند دروغ بگویند و پنهان کاری کنند. به عنوان والدین باید درباره‌ی این رفتار و فضای غیر واقعی داستان با نوجوان خود گفتگو کنید و از او بپرسید آیا در دنیای واقعی چنین شرایطی ممکن است پیش بیاید که بچه‌ها حق داشته باشند چنین رفتارهایی بروز دهند؟ هرچند رابطه‌ی بچه‌ها با والدینشان در این انیمیشن دوستانه و گفتگو محور همراه با درک متقابل است، اما این فضا عملا باعث عدم پنهان کاری بچه ها نمی‌شود. آخر فصل پنجم تام موضوع اژدهایان را با مادر خود در میان می‌گذارد.

مساله‌ی دیگر گرایش به جنس مخالف است که اگر فرزند شما به این سن رسیده باشد، آن را تشخیص می‌دهد. این گرایش به شکل حرف‌های محبت آمیز، نگاه محبت آمیز، گرفتن دست و ... نشان داده می‌شود. درباره‌ی احساسات مشابه با او گفتگو کنید و محدودیت‌های فرهنگی و دینی و دلایل آن را برای او توضیح دهید.

نکته‌ی بعدی همجنس گرایی مشاهده شده در انیمیشن است. الکس والدینی همچنس دارد که یکی از آن‌ها مادر الکس است. هرچند اشاره‌ی مستقیم به این مساله نمی‌شود اما اگر فرزند شما بتواند آن را تشخیص دهد بهتر است با او درباره‌ی این مساله صحبت کنید. ابتدا لازم است بدانید فرزند شما چه اطلاعاتی دارد و سپس درباره‌ی این گناه بزرگ و منشاء آن و تلاش معنادار غرب برای عادی سازی آن با او گفتگو کنید. می‌توانید با هم درباره‌ی این موضوع مستند ببینید و مقالات سایت کدومو را مطالعه کنید.

خلاصه: درباره‌ی پنهان کاری‌ها، قانون شکنی‌ها، گرایش به جنس مخالف و همجنسگرایی با فرزند خود گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا به تام و دوستانش برای دورغ گفتن به والدین، پنهان کار و قانون شکنی حق می‌دهی؟ چرا؟

در دنیای واقعی، چه شرایطی ممکن است پیش بیاید که فرزندان تا این حد مجاز به پنهان کاری باشند؟

کدام شخصیت داستان بیشتر تو را جذب می‌کند؟ چرا؟

دوست داری کدام یک از ویژگی های اژدها سواران را داشته باشی؟

چه چیزی را درباره‌ی این انیمیشن دوست نداری؟ چرا؟

چه چیزی را درباره‌ی این انیمیشن دوست داری؟ چرا؟

خلاصه:

درباره‌ی قضاوت‌های فرزند خود و همذات پنداری‌های او، و موارد جذاب در انیمیشن از او سوال بپرسید تا فضای ذهنی او را بهتر بشناسید.

داستان اثر

یک شهاب سنگ به زمین برخورد می‌کند و شکاف بسیار طولانی و عمیقی در زمین ایجاد می‌کند به طوری که عمق آن نامشخص است. گروهی از دانشمندان در کنار شکاف جمع می‌شوند و با ایجاد یک شهرک کوچک تحقیقاتی اقدام به تحقیق درباره‌ی آن می‌کنند. تام، به همراه مادر دانشمندش به این شهرک می‌آید و همراه گروهی از نوجوانان ساکن شهرک، اژدهایانی را درون شکاف کشف می‌کنند و با آن‌ها دوست می‌شوند در حالی آن‌ها را از بزرگترها مخفی نگاه می‌دارند. تام و دوستانش ماجراهای زیادی با اژدهایان و دنیای زیرزمینی آن‌ها دارند. کم کم پای افراد دیگری به این راز باز می‌شود. بزرگترها هم از وجود اژدهایان با خبر می‌شوند درحالی که بین آن‌ها افراد سودجو هم هستند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: هنری گیلروی / Henry Gilroy

نویسنده/ مترجم: هنری گیلروی / Henry Gilroy

نام تهیه کننده: مندی کلات وورثی / Mandy Clotworthy

نام بازیگران:

جرمی شادا / Jeremy Shada

اشلی لیااو /  Ashley Liao

ایمی گارسیا / Aimee Garcia

مارکوس اسکرابنر / Marcus Scribner

وینسنت تانگ / Vincent Tong

جولیا استیلز / Julia Stiles

 

نام شخصیت ها:

تام کالرسن: نوجوانی که همراه مادرش به شهرک تحقیقاتی می‌آید. او کسی است که اژدهایان و دنیای آن‌ها کشف می‌کند.

جون ونگ: دختر چینی هم سن تام که در کودکی همبازی بودند. او دومین نفری است که از وجود اژدهایان مطلع می‌شود و دوست تام است.

الکس گنزالس: دختری نابغه که ابتدا خجالتی است. اما به زودی به همه دوست می‌شود و عضو باشگاه اژدایان می‌شود. او متخصص دیجیتال است و کامپیوترها را هک می‌کند.

دی آنجلو بیکر: پسر رنگین پوستی که عضو دیگر باشگاه است. او مهربان و شوخ و مسئولیت پذیر است.

یوجین ونگ: برادر جون که کمی دیرتر عضو باشگاه می‌شود. او کمی سر به هوا و اهل ناهنجاری است.

اولیویا کالرسن: مادر تام و از دانشمندان شهرک تحقیقاتی. او مادر فهیم و دلسوزی است و مانند یک دوست با تام رفتار می‌کند.

بازساو: مردی که از وجود اژدهایان مطلع است و قصد سوءاستفاده از آن‌ها را دارد.

 کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Hulu / Peacock

مخاطب اثر: کودک / نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : درنا اسلامی زاده

۲۳ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

همه چیزش خوب بود جنگش برای پسر ها جذاب بود اینکه باید روحیه تیمی داشته باشن خیلی پیام خوب و مثبتیه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اژدهایان: نه قلمرو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!