• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن امین و اکوان

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1357 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن موزیکال «امین و اکوان» توسط زحل رضوی در سال 1396 ساخته و منتشر شد. این انیمیشن با نگاهی به داستان " مرد و نامرد" اثر زنده یاد مهدی آذر یزدی شکل گرفت و داستان زندگی دو همشهری به نام امین و اکوان است. آن‌ها برای زندگی بهتر، شهر خود را ترک می‌کنند و وارد شهر جدیدی شده و هرکدام به دنبال سرنوشت جدیدشان روانه می‌شوند.

روند انیمیشن، تصویر روشنی از راستی و درستی و در مقابل، بدی و زشتی و عاقبت آن را نشان می‌دهد. در داستان امین و اکوان، خوبی‌ها و بدی‌ها فورا جزای خود را می‌گیرند و تلاش و پشتکار به ثمر می‌نشیند.

ژانر : موزیکال

سال 1396 76 دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 1 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در انیمیشن امین و اکوان، هدف اصلی، نمایش دادن و تفکیک نیروی خیر و شر است. امین به عنوان نماد یک انسان کامل نماینده خیر و اکوان نماینده شر است. رویارویی این دو نفر با یکدیگر تقابل خیر و شر را به خوبی و به‌طور واضح نمایش می‌دهد و در شناخت خوبی و بدی به فرزندتان کمک می‌کند. بهتر است شما نیز با توضیح و تکمیل مفهوم خوبی و بدی و نیز ارائه مصداقی‌ از انسان‌های خوب و بد در زندگی روزمره، این مفاهیم را برای فرزندتان نهادینه کنید، چرا که این قبیل انیمیشن‌ها می‌توانند تاثیرات عمیقی بر شخصیت آن‌ها بگذارند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره خوبی و بدی با یکدیگر صحبت کنید. رفتار امین و اکوان را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهید و از فرزندتان بپرسید اگر بخواهد در زندگی شبیه یکی از این دو شخصیت باشد، کدام را انتخاب می‌کند و چرا؟ درباره اینکه نیت‌های بد و راه‌های غلط به نتیجه نمی‌رسند با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

خلاصه: درباره دو شخصیت مثبت و منفی انیمیشن صحبت کنید و از فرزندتان بخواهید خود را به جای یکی از آن دو قرار دهد. درباره دلیل او از انتخابش، با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

امین برای زندگی بهتر شهر خود را ترک کرده و با اکوان که از دست حاکم گریزان است، آشنا می‌شود و با هم در سفری دریایی همراه می‌شوند. آن‌ها در شهر جدید به دنبال کاری می‌گردند تا بتوانند زندگی خود را سامان دهند. امین که سلمانی بلد است، در شهر بساط می‌کند و به‌خاطر استفاده از صابون در اصلاح و قیمت مناسب، معروف می‌شود. اکوان نیز که استاد رنگ‌رزی است به نزد حاکم شهر می‌رود و اجازه تاسیس کارگاه رنگ‌رزی برای ساخت رنگ‌های متنوع را می‌گیرد. او برای شروع کارش مقداری پول از امین می‌گیرد و چون فکر می‌کند ممکن است امین راز او، فرار از دست حاکم شهر قبلی، را به حاکم بگوید او را تهدید می‌کند و از خود می‌راند. امین که حالا بی‌پول شده به دنبال راهی برای کسب درآمد بیشتر است. پس به نزد تاجر شهر می‌رود تا مقداری صابون تهیه کند و کارش را رونق دهد اما وقتی متوجه قیمت بالای صابون می‌شود تصمیم می‌گیرد تا خودش آن را بسازد. او با کمک پسر بچه‌ بازیگوش و مادرش، صابون می‌سازد و با قیمت پایین‌تر به همشهریانش می‌فروشد. حاکم که از این کار امین راضی‌ست، مدیریت حمام جدید شهر و یک عطاری را به او می‌دهد. تاجر که از پایین آمدن قیمت صابون شاکی شده، اتفاقی با اکوان، که او نیز از معروف شدن امین ناراضی‌ست، آشنا می‌شود و باهم نقشه نابودی امین را می‌ریزند. آن‌ها نقشه می‌کشند که در روزی که حاکم برای بازدید از حمام جدید می‌آید با سم گزنه او را آلوده کنند و حاکم امین را از شهر بیرون کند. درنهایت موفق می‌شوند و حاکم امین را به شهر خودش برمی‌گرداند اما پسر کفتربازی که همان روز به طور اتفاقی اکوان را موقع ریختن سم گزنه در بام دیده بوده، شهادت می‌دهد و امین آزاد می‌شود و به شهر برمی‌گردد و اکوان و تاجار، به سزای عملشان می‌رسند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: زحل رضوی

نویسنده/ مترجم: زحل رضوی

نام تهیه کننده: مهدی صفارپور

نام شخصیت ها: امین: پسر آرایشگری که به دنبال شغل و زندگی بهتر، راهی شهر جدیدی می‌شود. اکوان: شخصی که تحت تعقیب حاکم شهر خودش است و برای فرار از دست او به شهر جدیدی می‌رود و با امین همسفر می‌شود.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه فرهنگیان

۲۳ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

فیلم قشنگی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد امین و اکوان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!