• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن الیوت کوچکترین گوزن شمالی (elliot the littlest reindeer )

author-img

توسط : فاطمه جعفرپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

812 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

الیوت باوجوداینکه یک اسب مینیاتوری است که می‌خواهد به تیم بابانوئل بپیوندد. او به کمک دوستش هیزول تلاش زیادی می‌کند و به هدفش می‌رسد. این اثر در ژانر خانوادگی و داستان حیوانات با خشونت، ترس و ناهنجاری‌های بسیار پایینی همراه است.

ژانر : خانوادگی

سال 2018 89 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

الیوت باوجوداینکه طبیعتش برای سورتمه‌رانی ساخته نشده است، اما با تمام وجودش تلاش می‌کند و وارد تیم بابانوئل می‌شود. الیوت در این مسیر با سرزنش و تمسخر دیگران دلسرد نمی‌شود و کوتاه نمی‌آید. کودکان با مشاهده‌ی الیوت پشتکار و استقامت را می‌آموزند و یاد می‌گیرند نباید با تمسخر و تحقیر دیگران هدفشان را فراموش کنند. والدین می‌توانند از طریق این انیمیشن تأثیر تلاش و غالب‌بودن تأثیر آن بر استعداد را نشان دهند. هیزول با هوش و درایتش به الیوت کمک می‌کند تا در مسابقه برنده شود. رابطه‌ی دوستی الیوت و هیزول الگوی خوبی از رابطه‌ی دوستانه است.

بابانوئل باوجوداینکه الیوت یک گوزن نیست به او اعتماد می‌کند و او را به تیمش دعوت می‌کند و این نشان می‌دهد که هر کسی که در راه رسیدن به هدفش تمام تلاشش را بکند به خواسته‌اش می‌رسد.

آبنات لیمویی باوجوداینکه از نزدیکان بابانوئل است در اجرای مسابقات تقلّب می‌کند و آن را از روال عادی‌اش خارج می‌سازد. والدین با نتیجه‌ی عمل آبنبات لیمویی می‌توانند با فرزندان خود درباره‌ی عواقب تقلّب صحبت کنند.

خلاصه: کودکان با مشاهده‌ی الیوت تلاش‌کردن برای رسیدن به هدف را می‌آموزند  و یاد می‌گیرند نباید با تمسخر و تحقیر دیگران از رسیدن به هدفشان منصرف شوند. رابطه‌ی دوستی الیوت و هیزول نمونه‌ی خوبی از رابطه‌ی دوستانه است.  بابانوئل به  الیوت اعتماد می‌کند و او را به تیمش دعوت می‌کند. آبنات لیمویی در اجرای مسابقات تقلّب می‌کند و آن را از روال عادی‌اش خارج می‌سازد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درحالی‌که الویت یک اسب مینیاتوری است، اما با تمام وجودش تلاش می‌کند وارد تیم بابانوئل شود و در این مسیر از تمسخر دیگران هراسی به خود راه نمی‌دهد. با فرزندان خود درباره‌ی اهمیت استقامت و پایداری و اینکه چگونه می‌توان در مسیر رسیدن به یک هدف استقامت کرد گفت‌وگو کنید.

درباره‌ی ویژگی‌های شخصیتی الیوت که باعث موفقیت او شد با فرزندان خود گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود درباره‌ی ویژگی‌های مثبت رابطه‌ی دوستی الیوت و هیزول گفت‌وگو کنید.

درباره‌ی حیواناتی که در انیمیشن مشاهده کردید (محل زندگی‌شان، تغذیه و...) با فرزندان خود گفت‌وگو کنید.

خلاصه: با فرزندان خود درباره‌ی اهمیت تلاش و پشتکار برای رسیدن به اهداف خود و نیز درباره‌ی حیواناتی که در انیمیشن وجود داشتند (محل زندگی‌شان، تغذیه و...) گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

الیوت یک اسب مینیاتوری است . او در یک باغ وحش به همراه حیوانات دیگر زندگی می‌کند. الیوت دوست دارد که به تیم بابانوئل بپیوندد. مربی که صاحب باغ وحش است قصد دارد آن را به یک خانم بفروشد. الیوت و دوستانش متوجه می‌شوند آن خانم قصد دارد از گوشت حیوانات باغ وحش استفاده کند و محصولاتی را از آن‌ها تهیه کند و بفروشد.

الیوت به همراه تعدادی از گوزن‌های شمالی، هیزول و مربی به سمت محل برگزاری مسابقه گوزن‌ها می‌رود. الیوت یک کلاه شاخ‌دار بر سر می‌گذارد و با تقلّب در بین شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. الیوت در مسابقه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد اما در آخر همه متوجه می‌شوند که او یک اسب مینیاتوری است، نه یک گوزن.

بابانوئل که از توانایی الیوت خوشش می‌آید از الیوت می‌خواهد که به تیم او بپیوندد. مربی هم که متوجه نیت خانم خریدار می‌شود از فروش باغ وحش صرف‌نظر می‌کند و به همراه الیوت و دوستانش باغ وحش را نجات می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Jennifer Westcott / جنیفر وست کات

نویسنده: Jennifer Westcott/ جنیفر وست کات

تهیه کننده: Michael Emerson/ میشل امرسون

بازیگران: John Cleese ، جان کلیس Josh Hutcherson ، جش هاتچرسن       Morena Baccarin، مرنا باکارین

شخصیت‌ها:

الیوت: الیوت یک اسب مینیاتوری است که دوست دارد به تیم بابانوئل بپیوندد او برای رسیدن به آرزویش تلاش زیادی می‌کند.

هیزول: هیزول یک بز است. او دوست مهربان و باهوش الیوت است.

مربی: مربی صاحب باغ وحش حیوانات است، او در باغ وحشش از حیوانات زیادی نگهداری می‌کند.

کشور سازنده: کانادا

کمپانی سازنده: Awesometown Entertainment

مخاطب اثر: کودکان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد الیوت کوچکترین گوزن شمالی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!