• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن الهگان جدید: یانگ جیان (New Gods: Yang Jian)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1820 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یانگ جیان، یک قاتل جایزه‌بگیر حرفه‌ای است. روزی زنی از او درخواست می‌کند در ازای مقداری پول، پسر نوجوانی را به قتل برساند. یانگ جیان پس از رویارویی با پسر، متوجه می‌شود که خواهرزاده‌ی خودش است. این انیمه چینی یک اکشن فانتزی است که در آن مفاهیمی همچون چندخدایی، چشم سوم و جادو پررنگ است. ترس و خشونت قابل توجهی دارد. لطفا قبل از تماشای اثر حتما به رده سنی توجه کنید.

ژانر : اکشن فانتزی

سال 2022 125 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 16 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

یانگ جیان شخصیت آرام و خونسردی دارد. این آرامش و تسلطی که به فنون رزمی دارد تا حدی این کاراکتر را جذاب کرده است. اما باید توجه داشت که این شخصیت جذاب خلافکار است! و با جادوگری به دشمنان غلبه می‌کند. او پیرو آیین تائو است و به مفاهیمی معتقد است که در اصول دینی ما جایی ندارد.

در این اثر، مرزهای بین خیر و شر چندان مشخص نیست. پیچیدگی روابط، روح و اعتقادات حاکم بر انیمیشن فهم آن را برای مخاطب کم‌سن مشکل می‌کند. الگو و پیام مثبت قابل توجهی در آن دیده نمی‌شود و ناهنجاری، خشونت و ترس آن بالاست.

خلاصه: شخصیت اصلی این اثر خلافکار و جادوگر است اما رفتار و ظاهری جذاب دارد. به دلیل پیچیدگی‌های زیاد این محصول مناسب سنین پایین نیست. به ناهنجاری‌های این اثر دقت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شخصیت یانگ جیان چه ویژگی‌هایی داشت که او را جذاب می‌کرد؟

ویژگی‌های بد و منفی یانگ جیان چه چیزهایی بودند؟

چرا چشیانگ در نهایت به دایی خود اعتماد کرد؟

چرا استاد یودینگ آن‌ها را زندانی کرد؟

مادر چشیانگ برای چه خود را فدا کرد؟

خلاصه: درباره‌ی ویژگی‌های مثبت و منفی شخصیت یانگ جیان با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

یانگ جیان مرد جوانی است که به همراه دوستانش آدم‌کشی می‌کند تا اینکه زنی به دیدار او می‌رود و درخواست قتل پسر جوانی به نام چشیانگ را می‌دهد. یانگ جیان پس از آنکه به دنبال شخص مورد نظر می‌رود، متوجه می‌شود چشیانگ خواهرزاده‌ی اوست. یانگ جیان، خیلی سال قبل پس از مرگ خواهرش، چشیانگ را به یک مدرسه‌ی علوم و فنون رزمی می‌فرستد تا زیر نظر یک استاد بزرگ، رزمی‌کار شود. چشیانگ دایی خود را مسبب مرگ مادرش می‌داند و در ابتدا تلاش می‌کند او را بکشد. اما پس از مدتی هردو می‌فهمند دشمن دیگری وجود دارد که بین آن‌ها اختلاف انداخته است. این دشمن همان استاد بزرگی است که به آن‌ها فنون رزمی را آموخته است. چشیانگ به همراه اعضای خانواده‌اش در مقابل استاد می‌ایستد و او را شکست می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان مولف: ژائو جی / Zhao Ji

نویسنده/ مترجم: موچوآن / Muchuan

نام تهیه کننده: لو شی / Luxi

نام بازیگران: ونگ کای / استفانیا شه / پری شن Wang Kai / Stephania Sheh / Parry Shen

نام شخصیت ها: یانگ جیان: مردی جوان است که پیشه‌ی او جایزه گرفتن در ازای کشتن آدم‌هاست. او قدرت‌های ماورایی خاصی دارد. او پس از مدتی متوجه می‌شود یکی از افرادی که باید بکشد، خواهرزاده‌ی خودش است.

چشیانگ: او خواهرزاده‌ی یانگ جیان است. چشیانگ در ابتدا دایی خود را مقصر مرگ مادرش می‌دانست و سعی می‌کرد با او بجنگد اما در نهایت با هم متحد می‌شوند تا دشمن اصلی را شکست دهند.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا - چین

کمپانی سازنده: Light Chaser Animation Studios

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مهدی عسگری

۲۳ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

اولا بگم که یانگ جیان آدم کش نیست بلکه جایزه بگیر است و اگه انیمیشن رو ببینید متوجه میشین که از خوشونت و درگیری غیر ضروری اجتناب میکنه.در مورد داستان هم چون از خدایان داستان زیاد شناس نداریم انیمیشن کمی نامفهوم میشه.در مورد خشونت هم صحنه های در گیری داخل انیمیشن تا حد زیادی از خشونت کمی استفاده شده و بر خلاف بقیه جوب خون راه ننداختن.در کل برای افراد بالای 16 سال خوبه. راستی اون خانوم هم برای دستگیری یا پیدا کردن اون پسر پیش یانگ جیان اومد و از اون خواست که گنجینه دزدیده شده رو برگردونه

بزرگسال

توسط : مهدی عسگری

۲۳ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

اولا بگم که یانگ جیان آدم کش نیست بلکه جایزه بگیر است و اگه انیمیشن رو ببینید متوجه میشین که از خوشونت و درگیری غیر ضروری اجتناب میکنه.در مورد داستان هم چون از خدایان داستان زیاد شناس نداریم انیمیشن کمی نامفهوم میشه.در مورد خشونت هم صحنه های در گیری داخل انیمیشن تا حد زیادی از خشونت کمی استفاده شده و بر خلاف بقیه جوب خون راه ننداختن.در کل برای افراد بالای 16 سال خوبه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد الهگان جدید: یانگ جیان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!