• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن افسانه مومیایی‌های گواناخواتو (The Legend of the Mummies of Guanajuato)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1633 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن در ژانر ماجراجویی و ترسناک محصول سال 2014 کشور مکزیک است، داستان از اینجا آغاز می‌شود که مردی برای زنده کردن همسرش، دروازه‌ مرگ و زندگی را باز می‌کند ولی افرادی مانع کار او شده و دروازه باز باقی می‌ماند. به این ترتیب مومیایی‌ها و ارواح، وارد شهر می‌شوند. صحنه‌های تاریک، ارواح سیاه و موسیقی متن دلهره‌آور در این اثر، ممکن است برای برخی کودکان ترسناک به نظر برسد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2014 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن افسانه مومیایی‌های گواناخواتو داستان ساده‌ای دارد ولی اتفاقات و شخصیت‌های اضافی مخاطب را سردرگم می‌کند؛ به طوری که ممکن است سیر داستان پیچیده به نظر برسد. به دلیل همین عدم تمرکز روی حوادث و شخصیت‌ها نتوانسته است مهم‌ترین پیام داستان را که پیرامون مرگ و زندگی بود به خوبی به مخاطب منتقل کند.

مومیایی‌ها و ارواح سیاه در طول انیمیشن به دنبال گرفتن مردم بودند؛ بعدا معلوم می‌شود مومیایی‌ها قصد اذیت کردن ندارند بلکه می‌خواهند نزد خانواده‌اشان برگردند. غیر از مرگ پدر لوئیس اتفاق خیلی بد و ناگواری نمی‌افتد ولی چون فضای انیمیشن تاریک و سیاه است و از همه مهم‌تر وجود موسیقی ترسناک و دلهره‌آور در اکثر اوقات، باعث می‌شود مخاطب کودک هر لحظه منتظر پیشامد ناگواری باشد و احساس ترس کند. با این همه در خلال داستان اتفاقات طنز و بامزه پیش می‌آید این امر موجب می‌شود بیشتر حوادث ترسناک، حالت فانتزی به خود بگیرد. در هر صورت بعضی کودکان حساس‌ترند؛ مطمئنا همراهی و حضور شما در هنگام تماشای این انیمیشن به کودکان احساس امنیت خواهد داد.

خلاصه:

فضای تاریک و سیاه، استفاده معدود از رنگ‌های شاد، موسیقی متن دلهره‌آور و همینطور وجود ارواح سیاه و ترسناک باعث شده این انیمیشن ترسناک به نظر رسد با این همه بیشتر حوادث آمیخته به طنز و حالت فانتزی داشت. شما والدین عزیز در استفاده از این محصول رسانه‌ای با توجه به روحیه‌ی فرزند خود تصمیم بگیرید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا واقعا ارواح می‌توانند انسان‌ها را اذیت کنند؟ به کودکان و نوجوانان توضیح دهید که ارواح اجازه ندارند و نمی‌توانند انسان‌ها را اذیت کنند.

چرا با وجود این همه قربانی، روسو نتوانست همسرش را نجات دهد؟ همسر او گفت "زندگی من دیگه تموم شده"  در مورد اینکه همه‌ی انسا‌ن‌ها مدت زمان مشخصی را در این دنیا سپری می‌کنند و عمر همه دست خداست و کسی نمی‌تواند با زور، این زمان را کم یا زیاد کند با فرزندتان صحبت کنید.

خلاصه:

می‌توانید در مورد اینکه "ارواح نمی‌توانند انسان‌ها را اذیت کنند" و "عمر دست خداست" با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

فردی به اسم روسو، دروازه‌ی مرگ و زندگی را بازکرد تا بتواند همسر مرده‌اش را احیا کند. ولی شخصی به اسم گاسپار مانع این کار شد، در حین مشاجره بین این دو نفر آتش زبانه کشید و به سمت مواد منفجره پیش رفت. روسو بدون اینکه به گاسپار کمک کند او را تنها گذاشت و گاسپار جانش را از دست داد. پس از این اتفاق، دروازه مرگ و زندگی باز باقی ماند؛ مرده‌ها از خواب ابدی‌اشان بیدار شدند و خیلی از آن‌ها به نزد خانواده‌ی خود برگشتند.  مومیایی‌ها و ارواح سیاه در شهر پراکنده شده و مردم از ترس فرار می‌کردند. چون روسو تمام انفجار معدن را به گردن گاسپار انداخته بود، گاسپار و دخترش، فراری و تحت تعقیب محسوب می‌شدند. لوئیس، خودش را مخفی کرد تا بتواند بی‌گناهی پدرش را اثبات کند. او با پسری به نام لئو آشنا می‌شود که پدرش شکارچی روح بود، برای همین روسو برای اتمام کارش نیاز به قربانی کردن لئو داشت. وقتی روسو موفق می‌شود لئو را هم قربانی کند، همسرش زنده می‌شود و به او می‌گوید عمر او تمام شده و باید برود. درنهایت لئو زنده شده و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: آلبرتو رودریگز / Alberto Rodriguez

نویسنده: ریکاردو آرنایز / دولس ماریا بلچز گوئرو / Ricardo Arnaiz / Dulce María Belchez Guerrero

نام تهیه کننده: فرناندو دو فوئنتس / خوزه سی‌گارسیا دلتونا / Fernando de Fuentes / José C. García de Letona

نام بازیگران: دیانا آلونسو / گوستاو بوکاردو/ مایته کوردیرو/ Diana Alonso / Gustavo Bocardo / Mayté Cordeiro

نام شخصیت ها:

لوئیس: دختری شجاع که پدرش کارگر معدن است، پدر او طی یک حادثه در معدن جانش را از دست می‌دهد، پس از این اتفاق او و پدرش تحت تعقیب قرا می‌گیرند. لوئیس برای حل این مشکل وارد ماجراجویی‌هایی می‌شود.

گاسپار: گاسپار پدر لوئیس بوده و رابطه‌ی او و دخترش بسیار صمیمی و دوستانه است.

روسو: او صاحب معدن است، روسو برای زنده کردن همسرش دروازه‌ی مرگ و زندگی را باز می‌کند، با این کار مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.

لئو: او پسر یک شکارچی روح است، لئو به همراه دوستانش به تازگی وارد شهر شده‌اند و در جستجوی یکی از دوستانشان هستند. او با لوئیس آشنا می‌شود و به او برای حل مشکلش کمک می‌کند.

کشور سازنده: مکزیک

کمپانی سازنده: Anima Estudios

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سپهرطبری طبری

۵ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

جالب بامزه و سرگرم کننده ولی عالی نیست و یه جاهاش مسخره و بی معنی هست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد افسانه مومیایی‌های گواناخواتو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!