• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن افسانه‌ی خرگوش کنگ‌فو‌کار (Legend of Kung Fu Rabbit )

author-img

توسط : پریسا فرج پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7263 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن در سال 2011 و در ژانر ماجراجویی و اکشن ساخته شده است که روایت تلاش‌های خرگوشی به نام «فو» است که تلاش می‌کند به قولی که به استاد «شیفو» داده عمل کند و نشان استادی را به دختر استاد یعنی «پونی» برساند. ازسویی یک پاندای فریبکار به نام «اسلش» با ظلم و فریبکاری خود را جانشین استاد شیفو معرفی می‌کند. اما درنهایت، فو او را شکست می‌دهد و نشان استادی را به پونی می‌دهد.

باتوجه به ژانر انیمیشن که اکشن است، صحنه‌های مکرّر مبارزه به‌صورت فانتزی در انیمیشن وجود دارد. این انیمیشن به مفاهیمی مثل وفای به عهد، مبارزه با ظلم و مهربان‌بودن اشاره می‌کند و فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا با کودکان خود درباره‌ی این مفاهیم گفت‌وگو کنید.

ژانر : اکشن ماجراجویی

سال 2011 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

الگو‌های مثبت این انیمیشن زیاد هستند. مانند فو، پونی، استاد شیفو. فو برای عملی‌کردن قولی که به استاد شیفو داده تلاش بسیاری می‌کند تا نشان استادی را به دست پونی برساند. او در این راه همراه با پونی با اسلش که شخصیتی شرور و فریبکار است مبارزه می‌کند و بر او پیروز می‌شود.

پیام اصلی این انیمیشن مهربانی، مبارزه با ظلم، وفای به عهد است و تماشای آن برای کودکان بالای هفت سال مناسب است. چون کودکان در سنین بالای 7 سال پذیرفتن اصول اخلاقی را آغاز می‌کنند و می‌توانند تا حدّی میان شخصیت خوب و بد تمایز قائل شوند. البته به‌دلیل فانتزی‌بودن مبارزات که توسط حیوانات رخ می‌دهد، ممکن است برخی کودکان به تقلید از مبارزات آن‌ها بپردازند یا به ورزش‌های رزمی علاقه‌مند شوند. شما می‌توانید درباره‌ی مبارزه با ظالم، وفای به عهد و استفاده‌ی مثبت از قدرت با کودکان خود صحبت کنید.

خلاصه: تلاش فو برای وفای به عهدش و مبارزه‌ی فو و پونی با اسلش موقعیت خوبی را فراهم می‌کند تا با کودکتان درباره‌ی این مفاهیم صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودک خود بپرسید اگر به جای فو بودی برای عمل‌کردن به قولت انقدر تلاش می‌کردی ؟

اگر مثل پونی قوی و نیرومند بودی به دیگران کمک می‌کردی ؟

دوست داشتی به جای اسلش باشی یا پونی و فو؟

خلاصه: درباره‌ی اهمیت وفای به عهد، مبارزه با ظلم و استفاده‌ی مثبت از قدرت با کودکتان صحبت کنید و نکات لازم را به آن‌ها گوشزد کنید.

داستان اثر

استاد «شیفو» استاد اعظم کنگ‌فو است و توسط اسلش که یک پاندای بدجنس است زخمی می‌شود. او لحظاتی قبل از مرگش نشان استادی را به یک خرگوش به نام «فو» می‌دهد و از او می‌خواهد که دخترش پونی را پیدا کند و نشان را به او بدهد. شیفو تمام قدرت کنگ‌فوی خود را به فو منتقل می‌کند. فو برای عملی‌کردن قول خود به استاد شیفو، بسیار تلاش می‌کند تا پونی را پیدا کند. اما به‌اشتباه وارد قصر اسلش می‌شود و خدمتکار آنجا می‌شود.

فو بعد از مدّتی پونی را پیدا می‌کند، اما توسط اسلش زندانی می‌شود. در این هنگام اسلش همه‌ی حیوانات را دعوت می‌کند و به دروغ خود را جانشین استاد شیفو معرفی می‌کند و با هرکس که اعتراض کند برخورد می‌کند. اما فو از زندان فرار می‌کند و او را شکست می‌دهد و نشان استاد شیفو را به دخترش پونی می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Lijun Sun, Melanie Simka

نویسنده: Melanie Simka, Mychal Simka

تهیه‌کننده: Dong Fachang,Xue Jiajing

بازیگران: Jon Heder, Tom Arnold, Rebecca Black

شخصیت‌ها:

استاد شیفو‌: یک میمون است که استاد اعظم کنگ‌فو است و قصد دارد قبل از مرگش نشان استادی را به دخترش پونی بدهد و توسط اسلش کشته می‌شود.

پونی: یک گربه است که فرزند استاد شیفو است و موجود مهربانی است.

اسلش: یک پانداست که تلاش می‌کند با فریبکاری و کشتن استاد شیفو، جای او را بگیرد، اما درنهایت موفق نمی‌شود.

فو: یک خرگوش بزرگ است که آشپز است و استاد شیفو قبل از مرگ، قدرت کنگ‌فوی خود را به او منتقل می‌کند تا نشان استادی را به دخترش پونی بدهد. فو درنهایت اسلش را شکست می‌دهد.

بیکی: یک خرگوش کوچک است که دوست پونی و شاگرد شیفو است که کمی مغرور و حسود است، اما همیشه به پونی کمک می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا، چین، هنگ‌کنگ، آلمان

کمپانی سازنده: Beijing Film Academy,Simka Entertainment

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مهدیه گندمکار

۶ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

بله به نظرم خوبه

بزرگسال

توسط : محمد رضا حیدری

۴ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

انیمیشن بسیار خوبی است مهم تر از همه این است که نکات آموزشی خیلی خوبی دارد. پیشنهاد می شود دوش رو هم برای فرزندتان بزارید.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد افسانه‌ی خرگوش کنگ‌فو‌کار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!