• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن افسانه‌ی موی‌تای: ۹ساترا ( The Legend Of Muay Thai: 9 Satra)

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

922 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
هیولاهای بی‌رحمی قصد به‌دست‌آوردن سلاح 9ساترا برای قدرت بیشتر را دارند. «اوته» با فراگیری موی‌تای توسط استاد پیر و همراهی دوستانش به مقابله با هیولاها می‌رود تا از کشتار و شکنجه‌های مردم توسط آن‌ها جلوگیری کند و مردم را نجات دهد. او در این راه پدر و استاد پیر خود را از دست می‌دهد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2018 104 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن دارای خشونت‌ها، ترس‌ها و ناهنجاری زیادی است که می‌تواند باعث لطماتی شود. زیرا هیولاها هیچ‌گونه ترحمی نسبت به مردم ندارند و صحنه‌های خونریزی نمایش داده می‌شود و به‌همین‌خاطر تماشای انیمیشن برای سنین زیر 12 سال مناسب نیست.

خوب است که فرزندتان را هنگام تماشای انیمیشن همراهی کنید تا اگر در جایی از نمایش ذهنشان درگیر شد، بتوانید او را راهنمایی کنید و درباره‌ی عواقب خشونت‌هایی نمایش‌داده‌شده با او صحبت کنید.

خلاصه: با گفت‌وگوکردن با فرزندتان درباره‌ی انیمیشن روحیه و اخلاقیات انسانی را به آن‌ها یادآور شوید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید که اوته چه نقشی را در انیمیشن برعهده گرفته و سفیر چه کسانی است؟  از او بپرسید که نظرش درباره‌ی هیولا چیست و آیا این مفاهیم در باور آن‌ها جایی دارد یا نه؟ اگر جای اوته بودی، رفتارهای او را انجام می‌دادی؟

خلاصه: از فرزندتان بخواهید نکات مثبت و منفی انیمیشن را برای شما بگویند.

داستان اثر

پیشگویی که پیش‌بینی کرده جوانی در آینده با سلاح 9ساترا باعث نابودی هیولاها می‌شود توسط آن‌ها کشته می‌شود. اوته، کودکی که توسط تعقیب هیولاها تعقیب ‌می‌شود، همراه پدرش به رودخانه‌ای می‌افتد. آن‌ها به‌وسیله‌ی استاد پیری نجات پیدا می‌کنند و با آموزش‌های استاد اوته جوانی می‌شود که به گفته‌ی پدرش برای مبارزه آماده می‌گردد، ولی در این راه پدر و استاد کشته می‌شوند.

البته اوته در راه یافتن هیولاها با دختری به نام ژیائولان و هیولای خوبی به نام آسانسی و میمونی به نام اوت که از وارثان پادشاهی بی‌دو است آشنا می‌شود که ژیائولان فرمانده کشتی هوایی و خواهر شاهزاده‌ای است که به اسارت هیولاها درآمده است.

موقع درگیری با هیولاها، ایچای، برادر آسانسی که هیولای خشن و بی‌رحمی است، همسر آسانسی را که به‌خاطر با انسان‌ها به اسارت گرفته است می‌کشد. ایچای به آسانسی گفته بود به طرف او بیاید و انسان‌ها را رها کند ولی او قبول نمی‌کند و از مرگ همسرش توسط ایچای خشمگین می‌شود.

آن‌ها جادوگر را کشته و هیولای چهاردست، پادشاه شیاطین را از بین می‌برد و شاهزاده را نجات می‌دهد و آرامش به مالاتا برمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان: Pongsa Kornsri

نویسنده: Nat Yoswatananont

تهیه کننده: Juthathip

بازیگران: Kanokchat Manyaton Savitree Suttichanond Sirichai Charoenkijtanakul

شخصیت‌ها:

اوته: کودک خردسالی که از مرگ نجات پیدا کرده و توسط استاد پیری آموزش‌های موی‌تای را می‌آموزد تا بتواند هیولاها را نابود کند.

آسانسی: هیولای خوبی که چون با انسآن‌هاست برادرش همسر او را اسیر کرده و او را می‌کشد و باعث خشم آسانسی می‌شود.

اوت: میمونی از وارثان پادشاهی بی‌دو است که مردمانش توسط هیولاها کشته شده‌اند، ولی بعد از پیروزی به سرزمین خود برمی‌گردد.

ژیائولان: خواهر شاهزاده‌ی مالاتا و فرمانده کشتی هوایی که همراه دوستانش برای نجات برادر و نابودی هیولاها تلاش می‌کند.

کشور سازنده: تایلند

کمپانی سازنده: EXFORMAT FILMS

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد افسانه‌ی موی‌تای: ۹ساترا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!