• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن افسانه‌ی خرگوش کنگ‌فوکار ۲: جنگی در آتش (Legend of Kung Fu Rabbit - The Martial of Fire)

author-img

توسط : پریسا فرج پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3978 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن قسمت دوم «افسانه‌ی خرگوش کنگ‌فوکار» و در ژانر ماجراجویی و اکشن است که در سال 2015 عرضه شده و برنده‌ی جایزه‌ی خروس طلایی نیز شده است. فو که همان خرگوش کنگ‌فوکار است از از دهکده مراقبت می‌کند و با همکاری پونی، لانگ و بیکی موفق می‌شود شخصیت شرور داستان، یعنی جان را شکست دهد. مضمون اصلی این انیمیشن مهربانی، مسئولیت‌پذیری، کار گروهی و مبارزه با ظلم است و می‌توانید درباره‌ی این مضامین با کودک خود گفت‌وگو کنید.

ژانر : اکشن ماجراجویی

سال 2015 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اکثر شخصیت‌های این انیمیشن مانند فو، پونی و لانگ الگوهایی مثبت برای کودکان هستند و ویژگی مهم آن‌ها مهربانی، کمک به دیگران و مسئولیت‌پذیری است..جان یک گوزن شرور است که می‌خواهد با دست‌یافتن به نیروی آتش بر تمام جهان مسلط شود و جهان را در تاریکی فرو برد اما فو با کمک پونی، لانگ و بیکی تلاش می‌کند و با همکاری یکدیگر جان را شکست می‌دهند.

پیام اصلی این انیمیشن مهربانی، مسئولیت‌پذیری، مبارزه با ظلم و همکاری‌داشتن است. این انیمیشن برای کودکان بالای 7 سال مناسب است؛ زیرا کودکان از 7 سالگی به بعد توانایی تشخیص شخصیت خوب از بد را دارند و این انیمیشن قابلیت مقایسه‌ی شخصیت‌های خوب و بد را به‌خوبی برای آن‌ها فراهم می‌کند.

ژانر این اثر اکشن است، بنابراین کودک در صحنه‌های بسیاری شاهد مبارزه بین حیوانات است اما این مبارزات حالت فانتزی دارد و لازم است دراین‌باره و مسائلی مانند کمک بی‌قیدوشرط به دیگران، همکاری، مهربانی و... با کودک خود صحبت کنید.

خلاصه: مسئولیت‌پذیری، مهربانی و همکاری فو، پونی و لانگ و بیکی فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد تا درباره‌ی این ویژگی‌ها با کودک خود صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید از کودک خود بپرسید آیا فو باید انقدر سریع به جان اعتماد می‌کرد؟ اگر جای فو بودی و یک قهرمان بودی، برخورت با مردم مهربانانه بود؟ اگر جای لانگ بودی با پونی و فو همکاری می‌کردی؟ به نظرت چه چیزی باعث پیروزی فو، پونی و لانگ شد؟

خلاصه: درباره‌ی اهمیت مهربانی، همکاری و مبارزه با ظلم با کودکان خود صحبت کنید.

داستان اثر

این انیمیشن قسمت دوم انیمیشن «افسانه‌ی خرگوش کنگ‌فوکار» است و فو تبدیل به محافظ و نگهبان دهکده شده است و پونی نیز که دختر استاد شیفو است ریاست مدرسه کنگ فو را برعهده دارد.فو در جنگل با جان که گوزنی مسن است برخورد می کند که توسط حیوانی نقابدار زخمی می شود و فو به جان کمک می کند و جان خود را موجودی مهربان نشان می دهد که می خواهد با محافظت از نیروی آتش با لانگ مبارزه کند و جهان را نجات دهد. بنابراین فو، پونی و بیکی طبق نقشه جان به قلعه آتش که لانگ و ببرها از آن محافظت می کنند، می روند تا نبرو آتش را به دست آورند.هنگامی که قلعه می رسند، متوجه می شوند که موجود شرور جان است و لانگ موجود خوبی است که از نیرو آتش محافظت می کند اما جان نیرو آتش را به دست می آورد و همه جا را ویران می کند. فو با کمک پونی و لانگ بسیار تلاش می کند و مهارت ها خود را افزایش می دهد تا بتواند با جان مبارزه کند و در نهایت همگی با جان مبارزه می کنند و جان به دلیل زیاده خواهیش نابود می شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Ma Yuan/Dong Dake

بازیگران: Huang Lei/Yang Zishan/He Yunwei/Wang Jinsong

شخصیت‌ها:

فو: یک خرگوش بزرگ است که در قسمت اول این انیمیشن، قدرت کنگ‌فو توسط استاد شیفو به او منتقل می‌شود و موفق می‌شود اسلش که یک پاندای بدجنس است را شکست دهد و در این قسمت تبدیل به محافط و نگهبان دهکده شده است و در ابتدا به جان که یک گوزن مسن است کمک می‌کند اما در پایان متوجه می‌شود که او موجودی شرور است ولی موفق می‌شود با کمک لانگ، پونی و بیکی او را شکست دهد و صلح و آرامش را به دهکده بازمی‌گرداند.

 پونی: یک گربه مهربان و فرزند استاد شیفو است که رئیس مدرسه کنگ‌فو است و برای شکست جان به فو کمک می‌کند.

بیکی: یک خرگوش کوچک و کمی حسود است که با فو لجبازی می‌کند اما به فو و پونی کمک می‌کند.

جان: گوزنی مسن، کنگ‌فوکار و فرمانده قبیله آتش است که در ابتدا فو به او کمک می‌کند اما درواقع جان شخصیتی منفی و شرور است که می‌خواهد به نیروی آتش دست یابد تا جهان را در تاریکی فروبرد و بر همه حکومت کند.

لانگ : یک ببر سفید و جوان که سرگروه قبیله هو است و با کمک فو و پونی با جان مقابله می‌کند.

 

کشور سازنده: چین

کمپانی سازنده: TianJin BeiFang- Beijing Century Butterfly Animation Production

جوایز و افتخارات: برنده‌ی جایزه‌ی خروس طلایی

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمد رضا حیدری

۴ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

سلام بسیار انیمیشن خوبی است پیشنهاد می شود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد افسانه‌ی خرگوش کنگ‌فوکار ۲: جنگی در آتش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!