• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسکوبی دو در مدرسه شعبده بازی (Scooby Doo! Abracadabra Doo)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1073 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این بار اسکوبی دو و دوستانش برای حل معمایی به مدرسه شعبده­بازی در دل جنگل می­روند و با موجودات ترسناک و افسانه­‌ای مواجهه می­‌شوند. این انیمیشن با ژانر ماجراجویی و فانتزی ساخت کشور آمریکا در سال 2010 است و به خاطر نمایش موجودات ترسناک و تعقیب و گریز ممکن است برای کودکان همراه با ترس باشد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2010 76 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن«اسکوبی دو در مدرسه شعبده‌­بازی» ژانری فانتزی و ماجراجویانه دارد و در بیشتر صحنه­‌های آن موجودات ترسناک و تعقیب و گریز همراه با پخش موسیقی دلهره‌­آور نمایش داده می­شود که تماشای آن برای کودکان زیر 10 سال توصیه نمی‌­شود و برای کودکان بالای 10 سال هم لازم است که با توجه به بالا بودن میزان ترس انیمیشن، آن را بر اساس روحیات فرزندتان انتخاب کنید و در حین تماشا در کنار فرزندتان باشید و در پخش صحنه­‌های ترسناک با او همدلی کنید.

برخی از شخصیت­‌های انیمیشن مانند مادلین به شگی و خانم الما به کلوین کرتلس علاقه دارند و در صحنه­ای همدیگر را بغل می­کنند و می­بوسند که این صحنه‌­ها در نسخه قابل اعتماد کدومو اصلاح شده است.

خلاصه: انیمیشن میزان ترس بالایی دارد و لازم است که در هنگام تماشای انیمیشن در کنار فرزندتان باشید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

علت حسادت مارلین به برادرش چه بود؟ راز موفقیت اسکوبی و دوستانش چیست؟ شجاع­ترین فرد در گروه کیست؟ چرا؟  عواقب حسادت کردن به دیگران چیست؟ درباره پیام‌­های مثبت انیمیشن از جمله؛ کارگروهی، شجاعت و حسادت با فرزندتان گفتگو کنید.

خلاصه: درباره پیام­های مثبت انیمیشن از جمله؛ کارگروهی، شجاعت و حسادت با فرزندتان گفتگو کنید.

داستان اثر

اسکوبی و هم­‌تیمی‌­هایش برای حل معمایی به مدرسه‌­ای در دل جنگل می‌­رود تا علت وحشت دانش‌­آموزان شعبده‌­بازی را پیدا کنند. این مدرسه در یک قصر بزرگ و قدیمی قرار دارد و زمانی که کارآگاهان به آنجا می­رسند مادلین، یکی از دانش‌­آموزان مدرسه که خواهر ولما هم هست به استقبالشان می­‌رود و تمام ماجرا را برایشان تعریف می­‌کند. او از موجود عجیب و ترسناکی به نام گیریفن می­‌گوید که بدنش شبیه شیر است و سر عقاب را دارد و در افسانه­‌ها وجود داشته است اما الان ظاهر شده است و شب­ها به سراغ مدرسه می‌­آید. همان شب گیریفن در تاریکی و مه­‌آلودی شب ظاهر می‌­شود و کارآگاهان جوان بعد از تعقیب او متوجه می‌شوند که او در بالای قصر پنهان می‌­شود. در این میان مردی به نام کلوین کرتلس که فرد سودجویی است به مدرسه می‌­آید تا با برلین، صاحب قصر ، معامله کند و قصر را از او بخرد اما اسکوبی دو و دوستانش متوجه می­شوند که ساخت گیریفن و صدا­های ترسناک توسط برادر برلین، مارلین بوده است و به خاطر حسادت به برادرش این کار را کرده است. مارلین هم بعد از لو رفتن نقشه­‌هایش از برلین عذرخواهی می­کند و از اشتباهاتی که کرده است پشیمان می­شود.

جزئیات اثر

کارگردان: اسپایک براند/ Spike Brandt

نویسنده: Alan Burnett / آلن بورنت

نام تهیه کننده: اسپایک براند/ Spike Brandt

نام بازیگران: فرانک ولکر متیو لیلارد گری دلیسل میندی کوهن

نام شخصیت ها:

اسکوبی: سگ باهوشی که به همراه دوستانش به ماجراجویی می­پردازد. مادلین: یکی از دانش‌­آموزان مدرسه شعبده‌­بازی که به اسکوبی و دوستانش را در حل معما کمک می­کند. برلین: شعبده‌­بازی که مدرسه شعده بازی را افتتاح کرده است. مارلین: او برادر برلین است و به خاطر موفقیت در کار­هایش به او حسادت می­کند.

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسکوبی دو در مدرسه شعبده بازی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!