• امروز : 25 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسکوبی‌دو در فرار رایانه‌ای (Scooby-Doo and The Cyber Chase)

author-img

توسط : راضیه کلانتری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

12562 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن از‌ سری انیمیشن‌های «اسکوبی‌دو» است که در سال 2001 در آمریکا ساخته شده است. در این قسمت، «اسکوبی‌دو» و دوستانش وارد یک بازی رایانه‌ای می‌شوند که «اریک»، دوست آن‌ها، طراحی کرده است و با مبارزه با هیولای هر مرحله، به مرحله‌ی بعدی می‌روند. این انیمیشن فضا و داستانی خیالی دارد و شامل صحنه‌های درگیری، مبارزه و تعقیب‌وگریز متعددی است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2001 66 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«اسکوبی‌دو در فرار رایانه‌ای» یک انیمیشن ماجراجویی، معمایی و علمی-تخیّلی است. داستان در یک گروه دوستی هم‌سال دختر و پسر اتفاق می‌افتد. آن‌ها سعی می‌کنند با همکاری هم مسائل و معماها را حل کنند. این انیمیشن صحنه‌های درگیری و تعقیب‌وگریز متعددی دارد که ممکن است در بعضی از کودکان باعث ترس یا دلهره شود.

برای بعضی از کودکان فهم مرز واقعیت و خیال سخت است. ازطرفی هم یکی از علاقه‌مندی‌های امروز کودکان بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی است. با توجه به اینکه فضای این داستان هم در یک بازی دیجیتالی اتفاق می‌افتد، والدین توجه کنند که ممکن است باعث تخیّل و خیال‌پردازی کودک درمورد بازی‌هایش شود. باید این نکته را به فرزند خود یادآور شوید که این یک داستان تخیّلی است و امکان ندارد در واقعیت بتوان به دنیای دیجیتال وارد شد.

این انیمیشن به‌خاطر صحنه‌ها و اطلاعاتی که درمورد کره‌ی ماه، فرهنگ روم باستان و زمین در زمان دایناسورها و... نشان می‌دهد، معمولاً موردعلاقه‌ی کودکان در سن دبستان است و شاید به کمک شما این انیمیشن بتواند شروع خوبی برای آشنایی کودکان با ساخت بازی‌های دیجیتالی باشد.

خلاصه: انیمیشنی در فضای یک بازی رایانه‌ای، همراه با صحنه‌های تعقیب‌وگریز و تلاش برای حل معماها.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درمورد اینکه آیا در واقعیت هم امکان دارد بتوانیم به دنیای بازی‌ها وارد شویم با فرزندتان صحبت کنید.

درباره‌ی حل‌کردن مسائل با همفکری و همکاری در گروه‌های دوستی صحبت کنید و بپرسید آیا تابه‌حال تجربه‌ی همفکری با گروه را داشته؟ چطور بوده؟

با او درمورد فرهنگ تمدن‌های مختلف در زمان‌ باستان صحبت کنید.

درمورد نحوه‌ی ساخت بازی‌های رایانه‌ای از او سؤال بپرسید و درموردش توضیح دهید

سؤال کنید که آیا به ساخت و طراحی بازی‌های دیجیتالی علاقه دارد.

درمورد ویژگی‌های شخصیتی هرکدام از کاراکترها با او صحبت کنید.

خلاصه: درمورد نحوه‌ی طراحی، داستان‌پردازی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای صحبت کنید.

داستان اثر

سری انیمیشن‌های «اسکوبی‌دو» ماجراجویی‌های یک گروه دوستی (دختر و پسر) است که در هر قسمت به‌دنبال راه‌حل یک معما هستند. در این قسمت، آن‌ها به دیدار دوستشان، «اریک» می‌روند. اریک همرا با پروفسور و دوستش، «بیل»، در دانشگاه، بازی‌های رایانه‌ای طراحی می‌کند.

بیل یک بازی بیس‌بال طراحی کرده است. اریک هم یک بازی براساس کاراکترهای اسکوبی‌دو و دوستانش طراحی کرده است که ده مرحله دارد و در هر مرحله باید با هیولا مبارزه و اسنک اسکوبی را پیدا کنند تا بتوانند به مرحله‌ی بعد بروند.

اریک می‌تواند با استفاده از یک لیزر، اجسام واقعی را به دنیای دیجیتالی وارد کند. اما بازی دچار یک مشکل می‌شود و یک هیولا (ویروس شبح) از بازی وارد دنیای واقعی می‌شود و به آن‌ها حمله می‌کند و بعد فرار می‌کند. اسکوبی و دوستانش تلاش می‌کنند ویروس شبح را پیدا کنند.

طی حادثه‌ای اسکوبی همراه با دوستانش به‌وسیله‌ی لیزر همراه با هیولا وارد بازی می‌شوند. آن‌ها برای خروج از بازی باید همه‌ی مراحل بازی را با موفقیت طی کنند. با همکاری هم هر مرحله را با پیداکردن اسنک اسکوبی طی می‌کنند و در مرحله‌ی آخر با کاراکترهای دیجیتالی خود آشنا می‌شوند و با کمک هم هیولای مرحله‌ی آخر را شکست می‌دهند و به دنیای واقعی برمی‌گردند. با توجه به سرنخ‌هایی که از بازی به دست آورده بودند متوجه می‌شوند که بیل، دوست اریک، این ویروس را وارد دنیای واقعی کرده است تا بازی اریک را خراب کند تا پروفسور بازی بیل را به‌عنوان بازی برتر انتخاب کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Jim Stenstrum

نویسنده: Mark Turosz

تهیه‌کننده: Art Hodge / Carter Armstrong

بازیگران: Scott Innes - Joe Alaskey - Bob Bergen - Tom Kane - Frank Welker - B.J.Ward - Mikey Kelley - Gray Anthony Sturgis- Grey Griffin

شخصیت‌ها:

شگي: او معمولاً زیاد می‌ترسد و پرخوری می‌کند.

اسکوبی دو: سگ سخنگو که همیشه همراه شگی است و زیاد می‌ترسد و عاشق اسنک اسکوبی است.

فرد: پسر خوشتیپ گروه که شجاع است و عاشق رانندگی است.

دافنه: دختر لاغر اندامی که بیشتر به لباس‌ها و زیبایی‌اش اهمیت می‌دهد.

ولما: دختر عینکی گروه که بعضی وقت‌ها حسابی می‌ترسد و گیج می‌شود اما مغز متفکّر گروه است.

پروفسور: استاد بیل و اریک در دانشگاه است که آن‌ها را در ساخت بازی‌های دیجیتالی راهنمایی می‌کند.

بیل: دوست اریک که یک بازی بیس‌بال طراحی کرده است.

اریک: دوست شگی و بقیه که یک بازی بر‌اساس شخصیت‌های دوستانش طراحی کرده است.

ویروس شبح: هیولای دنیای دیجیتال که به دنیای واقعی وارد می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Hanna-Barbera Productions / Warner Bros. Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسکوبی‌دو در فرار رایانه‌ای

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!