• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسب کوچولوی من: نسل جدید (پونی کوچولو: نسل جدید) ( My Little Pony: A New Generation)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6231 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

«اسب کوچک من: نسل جدید» محصول سال 2021 شرکت هاسبرو است. سال‌های طولانی از زمانی که نژادهای مختلف اسب‌، زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار هم داشتند، می‌گذرد. اکنون یک قهرمان به نام «سانی» قصد دارد دوباره سازش و همدلی را به سرزمین بزرگ اکواستریا برگرداند. این انیمیشن در ژانر موزیکال و کمدی ساخته شده و دوستی، صلح و پذیرش دیگران از پیام‌های مثبت آن است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
36 مناسب خانواده 19 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 6 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«اسب کوچولوی من» یک خط تولید اسباب بازی متعلق به شرکت آمریکایی هاسبرو (Hasbro) است، این شرکت به عنوان دومین تولید کننده‌ی بزرگ اسباب بازی در جهان شناخته می‌شود. عروسک‌‌های «پونی» از سال 1981 طراحی و ساخته شدند و انیمیشن‌‌ها، از اواسط دهه 1980، خط تولید این عروسک را همراهی کردند که هر بار با ظاهری جدید و مدرن‌تر اصلاح می‌شوند. هر ظاهر جدید توسط طرفداران به عنوان یک «نسل» شناخته می‌شود. عروسک‌های پونی در رنگ‌ها و سایز‌های مختلفی هستند و در پهلوی خود علامت های بامزه (Cutie Marks) دارند.

انیمیشن «اسب کوچولوی من: نسل جدید 2021» در راستای تولید نسل پنجم این اسباب بازی‌ها به نمایش در آمده است. از این لحاظ، تماشای این محصول، مخاطبان کودک به ویژه دختران را برای خرید این عروسک‌ها ترغیب می‌کند.

این اثر، نسبت به سری‌های قبل، مدرن‌تر ساخته شده و اولین انیمیشن کامپیوتری سری اسب کوچک من، محسوب می‌شود. داستان و شخصیت‌ها نیز با نسل چهارم متفاوت است؛ داستان زمانی را به تصویر می‌کشد که تک شاخ‌ها، اسب‌های زمینی و پگاسوس‌ها در سرزمین‌هایی جدا از هم زندگی می‌کنند و یک قهرمان قصد اتحاد این سه گروه را دارد.

این انیمیشن موزیکال، خط داستانی ساده و تصاویر رنگارنگ و شادی‌ دارد و لحظات طنز و خنده‌داری را برای کودک فراهم می‌کند و همانند سری‌های قبل، مفاهیمی همچون ارزش دوستی و اتحاد را دربردارد. اما گاهی به موضوعاتی عمیق همچون تبلیغات دروغ و نقد سرمایه داری می‌پردازد؛ فیلیس به عنوان یک سرمایه‌دار با تبلیغات دروغ خود، محصولات خود را به فروش می‌ر‌ساند و مردم را برای خرید اسلحه ترغیب می‌کند.

در سال 2019 برای اولین بار یک زوج همجنس‌گرا در قسمت 12 فصل نهم سریال «My Little Pony: Friendship Is Magic» استفاده شد؛ در این قسمت که «آخرین جنگ صلیبی» نام دارد، یک پونی کودک توسط دو زن با نام‌های عمه هالیدی و عمه لوفتی نگهداری می‌شود. وضعیت رابطه‌ی هالیدی و لوفتی برای بسیاری از مخاطبان مبهم بود، تا اینکه متیو ووگل تهیه کننده و نویسنده اسب کوچولو اعلام کرد که آن‌ها همجنس‌گرا هستند.

در پونی کوچولو: نسل جدید 2021، همانطوری که در قسمت بالا ذکر شد، شخصیت‌های نسل پنجم با سری‌های قبل متفاوت هستند. با این حال در یک صحنه کوتاه چترهای رنگارنگی دیده می‌شود که ترتیب رنگ‌ها تقریبا مشابه نماد همجنس‌گراهاست، به علاوه یک کاراکتر مونث به نام «زیپ» رفتار و صدای مردانه‌ای دارد. برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی اذعان دارند تمامی شخصیت‌های نسل پنجم همجنس‌گرا هستند. ممکن است سازندگان چنین ماهیتی را برای کاراکترها در نظر داشته‌اند اما در این انیمیشن منحصرا هیچ گونه اشاره‌ی مستقیمی به این مسئله وجود ندارد.

در این انیمیشن، جادوی کمتری در داستان وجود دارد و خشونت آن نسب به سری‌های قبل کمی بیشتر است؛ با توجه به اینکه برخی صحنه‌ها برای کودک خردسال به ویژه زیر 5 سال ممکن است نگران کننده باشد، بهتر است هنگام تماشا او را همراهی کنید.

خلاصه:

این محصول، جزء انیمیشن های موزیکال محسوب می‌شود و با داستانی ساده و کودکانه، پیام‌هایی همچون صلح و دوستی را در بر دارد. این انیمیشن در راستای تبلیغات یک برند معروف اسباب بازی است و کودکان را برای داشتن عروسک‌های پونی و خرید آن ترغیب می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

داستان این انیمیشن حول تبلیغات دروغ و شایعات است، می‌توانید در مورد این موضوع با فرزندتان متناسب با سن و سالش صحبت کنید. در این داستان سانی کسی است که در مقابل تبلیغات دروغ اعتراض می‌کند، از فرزندتان بپرسید آیا کار سانی آسان به نظر می‌آید یا دشوار؟ تا به حال شده در مقابل نظرات دیگران بایستد؟

خانم فیلیس چگونه محصولات خود را به فروش می‌رساند؟ این سوال ساده، می‌تواند کودک را در فهم موضوعاتی همچون سرمایه داری و تبلیغات کذایی کمک کند.

خلاصه:

می‌توانید در مورد اهمیت دفاع از باورهای خود و سختی‌های آن با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

سال‌ها از زمانی که اسب‌های زمینی، پگاسی‌ها و تک شاخ‌ها در کنار هم و مسالمت‌آمیز زندگی می‌کردند، گذشته است. اکنون این سه گروه در سرزمین‌های دور از هم زندگی می‌کنند و حس بی‌اعتمادی، ترس و نفرت از یکدیگر ریشه دوانده است. در این میان یک اسب زمینی به نام سانی معتقد است که اسب‌های سرزمین‌های دیگر قابل اعتماد هستند.

روزی، یک اسب تک شاخ به نام «ایزی» وارد خلیج مری تایم یعنی سرزمین اسب‌های زمینی می‌شود. با ورود او تمام شهر به هم می‌ریزد و کلانتر تلاش می‌کند تا این بیگانه را دستگیر کند. در این میان سانی، ایزی را نجات می‌دهد و متوجه می‌شود تک شاخ‌ها، جادوی خود را از دست داده‌اند. آن‌ها به ارتفاعات زیفر محل زندگی پگاسی‌ها فرار می‌کنند.

بعد از ورود به شهر پگاسی‌ها، می‌بینند اسب‌های پرنده هم دیگر مثل سابق نمی‌توانند پرواز کنند البته به غیر از خانواده‌ی سلطنتی! خانواده‌ی سلطنتی شامل ملکه و دو شاهزاده خانم است. به خاطر یک مسئله، سانی و ایزی به سیاه‌چال می‌افتند اما در ادامه توسط یکی از شاهزاده‌ها آزاد می‌شوند. شاهدخت، فاش می‌کند که حتی خانواده‌ی سلطنتی هم قادر به پرواز نیستند و آن چه قبلا در تالار دیدند تنها قدرت نورپردازی و استفاده از تکنولوژی بود!

حال این سه نفر با هم متحد می‌شوند و تلاش می‌کنند تا کریستال‌های جادویی متعلق به هر سرزمین را بیابند و با کنار هم گذاشتن آن‌ها، سه نژاد اسب را همچون سابق گرد هم بیاورند. در نهایت بعد از کلی ماجراجویی و حوادث مختلف، سانی متوجه می‌شود این کریستال‌ها نیستند که آن‌ها را باهم متحد می‌کند بلکه عشق و دوستی است.

جزئیات اثر

کارگردان:

Robert Cullen/ José Luis Ucha/ Mark Fattibene

رابرت کالن/ خوزه لوئیس اوچا/ مارک فتیبن

نویسنده:

Tim Sullivan/ Gillian Berrow/ Robert Cullen

تیم سولیوان/ جیلیان برو/ رابرت کالن

نام تهیه کننده:

Cecil Kramer/ Peter Lewis

سیسیل کرامر/ پیتر لوئیس

نام بازیگران:

Vanessa Hudgens/ Kimiko Glenn/ James Marsden/ Ken Jeong/ Elizabeth Perkins

ونسا هاجنز/ کیمیکو گلن/ جیمز مارسدن/ کن جونگ/ الیزابت پرکینز

نام شخصیت ها:

سانی: سانی یک اسب زمینی مونث و قهرمان اصلی داستان است، او به همراه پدرش در خلیج مری‌تایم زندگی می‌کند. سانی دختری شجاع و پرانرژی است و اعتماد به نفس بالایی دارد. او به رنگ نارنجی مرجانی است و یال‌های بنفش و ارغوانی دارد. علامت پهلوی او، یک ستاره‌ی بزرگ صورتی و یک دنباله‌ی آبی رنگ است.

ایزی: ایزی یک تک شاخ مونث و اولین دوست غیر زمینی سانی است که در جنگل برایدل وود زندگی می‌کند. ایزی به رنگ بنفش و یال‌های آبی رنگ است و در پهلوی خود یک قلب بنفش با یک دایره‌ی آبی دارد.

ملکه هاون: او ملکه‌ی ارتفاعات زیفر است، ارتفاعات زیفر محل زندگی پگاسوس‌ها (اسب‌های پرنده) است.

پیپ پتالز: او شاهزاده‌ی پگاسوس‌ها و دختر ملکه هاون است. پیت به عنوان یک خواننده‌ و همینطور اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد.

زیپ استورم: او خواهر بزرگتر پیپ و وارث تاج و تخت است. زیپ رفتار مردانه‌ای دارد.

هیچ تری بلیزیر: او یک اسب زمینی مرد و دوست دوران کودکی سانی است. او در بزرگسالی کلانتر خلیج مری تایم می‌شود. هیچ به رنگ کهربایی روشن با سم‌های قهوه‌ای شکلاتی است. علامت پهلوی هیچ، سپر طلایی با نعل آبی است.

اسپروت کلاورلیف: او معاون کلانتر و اصلی‌ترین شخصیت منفی داستان است. او بدنه قرمز و یال‌های بلوند دارد.

خانم فیلیس: او مادر اسپروت و صاحب کارخانه‌ی کانترلاجیک است. فیلیس، شخصیت جاه طلبی دارد.

کشور سازنده: آمریکا/ ایرلند/ کانادا

کمپانی سازنده:

Netflix/ Boulder Media/Entertainment One/ Allspark Animation/ Hasbro Studios/ Hasbro

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : زهرا عزیمی

۱۸ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 3 +

خیلی کارتون قشنگ و آموزنده ای بود

بزرگسال

توسط : فرهاد اکرمی

۱۵ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 3 +

چیزی که انیمیشن یادمیده: ۱.برای هدفت بجنگ الآرقم طرزفکرجامعه ات. ۲.دوستی وهمدلی هرمانعی رامیتونه ازبین ببرد. اصلش برای بزرگسالان بیشترمفیده تابچه ها.مخصوصابرای ماایرانیهایی که اتحادی بینمون وجودندارد.

بزرگسال

توسط : خانم سعادتی

۷ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خیر باتوجه به اینکه نکات آموزنده هم داره ولی نکات بد رفتاری به کودکان آموزش میده و همین طور تجملات رو برای کودکان عادی میکنه

بزرگسال

توسط : بنیامین کوچک شوشتری

۸ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

این انیمیشن برای کودکان بالای ۷ سال و ۷ ساله خیلی خوب است

بزرگسال

توسط : isA QALMq

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

خیلی خیلی انیمیشن عالی بود

بزرگسال

توسط : علیرضا عمادالدین

۱۰ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

با توجه به مطرح شدن مفاهیمی همچون جادو، نفرین، دشمنی اسب‌ها با نژادهای دیگر، خشونت ضمنی در رفتار اسب‌ها نسبت به یکدیگر و ...، قطعا این اثر برای کودکان بالای ۷ سال مناسب‌خواهد بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسب کوچولوی من: نسل جدید (پونی کوچولو: نسل جدید)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!