• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی ۲ ( Cloudy with a Chance of Meatballs 2)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4647 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی 2» به ماجرای مخترع جوانی به نام فلینت می‌پردازد. فلینت لاکوود با آخرین اختراعش یک محیط زیست متفاوت از غذاهای زنده به‌وجود آورده است و برای نابود‌کردن یا نکردن آن، در یک دوراهی بین نظر دوستانش و چستروی (قهرمان دوران کودکی‌اش) گیر کرده است. این انیمیشن کمدی نشان می‌دهد که خانواده و دوستان، افراد قابل اعتمادی هستند و به دیگران، حتی اگر دوستشان داشته باشی، آنقدرها هم نباید اعتماد کرد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2013 95 دقیقه جزئیات کامل اثر
16 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی 2» در ادامۀ قسمت اول انیمیشن، به تلاش‌های فلینت لاکوود جوان برای مخترع‌شدن و نجات دنیا می‌پردازد. به‌جز تلاش‌گری و ناامید‌نشدن که مانند قسمت اول به چشم می‌خورد، این بار مفهوم دوستی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. پس از تماشای این انیمیشن کودکان می‌توانند با راهنمایی شما فهم کامل‌تری از مفهوم دوستی و اهمیت آن به‌دست آورند. اهمیت حضور خانواده در به‌دست‌آوردن موفقیت از موارد مثبت انیمیشن برای کودکان است که در کار تیمی فلینت و پدرش نمایش داده می‌شود. می‌توانید دربارۀ عوامل موفقیت فلینت نظر کودکان را بپرسید و توجه آن‌ها را به نقشِ پررنگ پدر جلب کنید.

در این انیمیشن، دانشمند محبوب فلینت، او را فریب می‌دهد و از اعتماد او سوء‌استفاده می‌کند. این داستان نشان می‌دهد که دوستان و خانواده، مورد اعتمادترین افراد هستند و به بقیه (حتی اگر قهرمان دوران کودکی‌ات باشند) خیلی هم نباید اعتماد کرد. اگر فکر می‌کنید ممکن است کودکان نیت‌های چستروی را درک نکنند، یا متوجه اشتباه فلینت لاکوود و پشیمانی او نشوند، با یک پرسش‌و‌پاسخ ساده به آن‌ها در فهم روند داستان کمک کنید. اجازه بدهید کودکان یک‌بار داستان را برای شما تعریف کنند و اگر فهم کاملی به‌دست نیاورده‌اند کمکشان کنید.

به‌خطر‌افتادن زندگی شخصیت‌ها به‌دست شخصیت پلید داستان که زمانی مورد اعتماد بوده است، می‌تواند برای کودکان ترسناک باشد. درصورت ترس، با کودکان همدلی کنید و به آن‌ها راه‌کار عملی ارائه دهید تا بتوانند بر ترس خود غلبه کنند. می‌توانید کودکان را در آغوش بگیرید و با توجه به پایان خوش داستان، آن‌ها را تشویق کنید تا ادامۀ داستان را دنبال کنند.

در بعضی صحنه‌ها، از شخصیت‌های مختلف کلمات ناپسندی می‌شنویم که به دلیل تقلیدپذیری کودکان بهتر است نادرست‌بودن کاربرد این کلمات را به آن‌ها توضیح دهیم. اگر فکر می‌کنید تماشای غذاهای زنده باعث خیال‌پردازی‌هایی در کودکان می‌شود، دربارۀ دنیاهای کارتونی که در واقعیت وجود ندارد به آن‌ها بگویید. لازم است والدین دقت کنند که در نسخۀ اصلی انیمیشن، بین فلینت و دوست جدیدش سم، روابط عاشقانه نمایش داده می‌شود که ممکن است برای کودک خود نپسندند.

خلاصه: سوء‌استفاده از اعتماد قهرمان اصلی داستان ممکن است کودکان را دچار ترس، یا بی‌اعتمادی کند. اهمیت دوستی و نقش والدین در رسیدن به موفقیت از موارد مثبت داستان است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

فلینت لاکوود چه اشتباهی انجام داد؟ (به اشتباه او در اعتماد‌کردن به غریبه و بی‌توجهی به دوستانش اشاره کنید)

اگر جای فلینت بودی به حرف چستروی گوش می‌دادی، یا دوستانت؟

فلینت چگونه توانست اشتباهش را جبران کند؟

چه عواملی باعث موفقیت فلینت شد؟ (به جز تلاش به همکاری فلینت و پدرش برای رسیدن به هدف اشاره کنید)

اگر موجوداتی ببینیم که برای ما عجیب هستند، باید آن‌ها را از بین ببریم؟

فکر می‌کنی فلینت لاکوود از این ماجراجویی چه درس‌هایی گرفت؟

خلاصه: فکر می‌کنی فلینت لاکوود از این ماجراجویی چه درس‌هایی گرفت؟

داستان اثر

این داستان دربارۀ مخترع جوانی به‌نام فلینت لاکوود است که معمولاً اختراعاتش دردسرساز می‌شوند. آخرین اختراع او دستگاهی بود که از میان یک ابر، آب را به غذا تبدیل می‌کرد و غذا می‌بارید؛ اما طوفان غذاهای غول‌پیکر باعث شد فلینت دستگاهش را خاموش کند. حالا یک مخترع بزرگ به‌نام چستروی که قهرمان دوست‌داشتنی فلینت است، قصد دارد دستگاه را پیدا کند و بدزدد. دستگاه فلینت در گوشه‌ای از جزیره هنوز درحال کار‌کردن است و غذاهای خوشمزه؛ اما زنده به‌وجود می‌آورد! همبرگرها، میوه‌ها و بقیۀ خوراکی‌ها، در کنار خانواده‌هایشان درحال زندگی‌کردن هستند. چستروی به بهانۀ خطرناک‌بودن این موجودات جدید، از فلینت می‌خواهد دستگاه را برایش پیدا کند تا باهم نابودش کنند. دوستان فلینت متوجه فریب‌کار‌بودن چستروی می‌شوند و از فلینت می‌خواهند به او گوش نکند؛ اما فلینت که مجذوب قهرمانش (چستروی) است، به حرف دوستانش بی‌توجهی می‌کند و چستروی را به دستگاه می‌رساند. در آنجا چستروی چهرۀ پلیدش را به فلینت نشان می‌دهد؛ او دستگاه را می‌دزدد و فلینت را از بلندی پرت می‌کند. خوشبختانه «مارشمالوهای بامزه»، فلینت را نجات می‌دهند و پیش پدرش می‌برند؛ اما دوستان فلینت و عدۀ زیادی از خوراکی‌ها به‌دست چستروی زندانی شده‌اند. فلینت با کمک پدرش عملیات نجات را آغاز می‌کند تا اشتباهش را جبران کند. تیم پدر و پسر با کمک هم موفق می‌شوند هم دوستان و هم غذاها را نجات دهند. چستروی پلید هم توسط یک ساندویچ غول‌پیکر بلعیده می‌شود و ماجرا به‌خوبی تمام می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Cody Cameron, Kris Pearn / کودی کامرون، کریس پیرن. نویسنده: Erica Rivinoja, Phil Lord, Christopher Miller / اریکا ریوینویا، فیل لرد، کریستوفر میلر. تهیه‌کننده: Kirk Bodyfelt, Pam Marsden / کرک بادیفلت، پام مارسدن. بازیگران: Bill Hader, Anna Faris, Will Forte / بیل هادر، آنا هاریس، ویل فورته. شخصیت‌ها: فلینت لاکوود: او که از بچگی برای مخترع‌شدن تلاش کرده است، با اختراع جدیدش دنیای جدیدی می‌سازد. سم اسپارکس: دوست جدید فلینت لاکوود که همیشه پیش فلینت می‌ماند و از او حمایت می‌کند، چستروی: قهرمان فلینت لاکوود، او یک دانشمند موفق؛ اما پلید است که سعی می‌کند با فریب‌دادن فلینت، اختراع او را بدزدد. کشور سازنده: آمریکا کمپانی سازنده: Sony Pictures Animation / سونی پیکچرز.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۳ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

مناسب

بزرگسال

توسط : هیدر سحری

۲۵ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

برای سن نهال خوبه ولی الگوی مناسبی نیست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!