• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آژانس مخفی کنترل جادو (Secret Magic Control Agency)

author-img

توسط : ریحانه یافتیان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2588 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «آژانس مخفی کنترل جادو» محصول ۲۰۲۱ در ژانر ماجراجویی و فانتزی است که مخاطب آن کودک است. در این اثر شاهد ماجراجویی‌های شخصیت‌های اصلی و پشیمانی «هانسل» و «گرتل» از رفتارهای اشتباه خویش و همکاری و همدلی آن‌ها با یکدیگر هستیم. پیام و الگوی مثبت این اثر قابل‌توجه است.

ژانر : انیمیشن فانتزی کمدی ماجراجویی

سال 2021 ۱۰۴ دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «آژانس مخفی کنترل جادو» محصول سال ۲۰۲۱ در ژانر ماجراجویانه است که مخاطب آن کودک است. در این اثر به داستان اصلی هانسل و گرتل و نویسندگان آن (برادران گریم) شااره می‌شود. اگر مایل بودید می‌توانید این داستان را نیز برای کودکتان تهیه کنید و برای او بخوانید.

ناهنجاری‌های اندکی در این اثر توسط شخصیت‌های اصلی اتفاق می‌افتد که عموماً با دلایلی مشروع و منطقی رخ می‌دهند. والدین محترم ضمن تقبیح اصل این دست کارها (مثل دروغگویی و دزدی)، با زبانی ساده و قابل‌فهم توضیح دهند که دلایلی منطقی و اخلاقی پشت این اعمال بوده است، اگرچه باید راه‌های صحیحی برای مشکلات پیدا کرد. مثلاً اینکه گرتل برای نجات پادشاه و شکست ایلویرا، نیاز داشت که پادشاه را با حرف‌هایش فریب دهد.

نکات اخلاقی و رفتاری مثبت فراوانی در این اثر گوشزد می‌شود. از مهم‌ترین مصادیق آن پشیمانیِ هانسل و گرتل از بدرفتاری‌ها و پیش‌داوری‌های خود و عذرخواهی‌کردنشان ازهم و همچنین تعریف و تمجیدها و تشویق و حمایت‌هایشان نسبت به هم است.

والدین با الگوسازیِ مثبت از رفتار هانسل و گرتل، کودک خود را به همکاری و انجام کار تیمی و لزوم پذیرش اشتباه و عذرخواهی‌کردن و مسئولیت‌پذیری تشویق کنند.

خلاصه: تمرکز بر پیام الگوی مثبت در این انیمیشن و تشویق کودک به الگوبرداری از «مسئولیت‌پذیری» و «همکاری» از مهم‌ترین نکاتی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

مهم‌ترین نکته‌‌ی این انیمیشن پیام مثبت و الگوی مثبت موجود در آن می‌باشد.

والدین با تمرکز بر این موارد و تشویق و حمایت فرزند خود نسبت به الگوبرداری از آن‌ها، فرزند خود را نسبت به  «مسئولیت‌پذیربودن»، «همکاری با دیگران»، «خانواده‌دوستی»، «پذیرفتن اشتباه و عذرخواهی‌کردن» ترغیب کنند.

پرسش‌های زیر را برای داشتن بحثی مفید با فرزند خود مطرح کنید:

- آیا کاری کرده‌ای که به نظرت اشتباه بوده و از آن پشیمان شده باشی؟

- تاکنون از کسی که او را ناراحت کرده‌ای معذرت خواهی می‌کنی؟

- دوست داری تنهایی بازی کنی یا با دوستانت؟ دوست داری به دیگران کمک کنی و آن‌ها به تو کمک کنند یا تنهایی‌کارکردن را ترجیح می‌دهی؟

- چرا کارهای «ایلویرا» خوب نبود؟ به نظرت زورگویی خوب است؟ آیا همیشه نظر و خواسته‌ی ما مهم است یا باید به نظر دیگران هم توجه کنیم؟

- اگر دوستانت کار جالبی انجام دهند یا در چیزی موفق باشند، حسّت چیست؟ چگونه با آن‌ها برخورد می‌کنی و به آن‌ها چه می‌گویی؟

خلاصه: با طرح پرسش‌هایی، حس فرزند خود نسبت به اعمالِ اطرافیان و واکنش به آن‌ها و همچنین نحوه‌ی پیشبرد کارها را جویا شوید.

داستان اثر

پادشاه توسط نیروهای جادویی و ناشناس ربوده می‌شود. «گرتل» که از مأموران آژانس مخفی کنترل جادوست مأموریت می‌یابد که همراه با برادرش، «هانسل» که پسری شعبده‌باز و دغل‌باز است، پادشاه را یافته و برگردانند.

گرتل که دختری مغرور و نسبتاً خودخواه است حاضر نمی‌شود با برادرش همکاری کند و تنهایی به حل پرونده می‌پردازد. برای یافتن پادشاه، هانسل و گرتل با نیروهای جادویی مختلف و ابزارآلات و معجون‌هایی آشنا می‌شوند. همچنین درمی‌یابند که پادشاه توسط ایلویرا که آشپزی جادوگر است و سابقاً در قصر کار می‌کرده ربوده شده است.

آن‌ها با نیروهای ایلویرا درگیر می‌شوند و پس از کشمکش‌های فراوان متوجه می‌شوند که ایلویرا با ساخت معجون عشق، پادشاه را طلسم کرده و قصد دارد با ازدواج با او، ملکه‌ی آن سرزمین شده و با تکثیر شیرینی‌های طلسم‌شده، مردم را مطیع خود کند.

هانسل و گرتل در طی این مسیر و با رخداد اتفاقات مختلف، متوجه برخوردهای بد یکدیگر شده و با پشیمانی و عذرخواهی، به هم کمک می‌کنند. آن‌ها با استفاده از معجون ضدطلسم که از پری‌های دریایی گرفته‌اند، طلسم ایلویرا را شکسته و پادشاه و مردم را به حالت طبیعی برمی‌گردانند. ایلویرا نیز به درون فر شیرینی‌پزی افتاده و گرفتار می‌شود.

در انتها، گرتل مدال بهترین مأمور آژانس را دریافت می‌کند و هانسل نیز از دریافت جایزه‌ی خود سر باز می‌زند. گرتل که متوجه برخوردهای غلط و پیش‌داوری‌های خود شده است از برادرش عذرخواهی کرده و با او مهربان و صمیمی می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: الکسی تسیتسیلین / Aleksey Tsitsilin

نویسنده: آنالیزا لابیانکو، ولادیمیر نیکولایف، جفری اسپنسر، الکسی تسیتسیلین، الکسی زامیسلوف / Analisa LaBianco, Vladimir Nikolaev, Jeffery Spencer, Aleksey Tsitsilin, Alexey Zamyslov

تهیه‌کننده: سرگئی سلیانوف، ولادیمیر نیکولایف، ساشا شاپیرو / Sergey Selyanov, Vladimir Nikolaev, Sasha Shapiro

بازیگران: سیلوانا جویس، نیکلاس کوردا، کورتنی شاو، آلیسون لی روزنفلد، اریکا شرودر، مارک تامپسون / Sylvana Joyce, Nicholas Corda, Courtney Shaw, Alyson Leigh Rosenfeld, Erica Schroeder, Marc Thompson

شخصیت‌ها:

گرتل: خواهر هانسل، مأمور آژانس مخفی کنترل جادو که مأموریت یافت جنایت قرن را حل کند.

هانسل: برادر گرتل، کلاهبردار مشهوری که وانمود می‌کند جادوگر است.

ایلویرا: جادوگر خانه‌ی شیرینی زنجبیلی و آشپز سابق پادشاه.

کشور سازنده: روسیه، آمریکا

کمپانی سازنده: Wizart Animation, CTB Film Company, QED International

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آژانس مخفی کنترل جادو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!