• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آن سوی دیوار باغ (over the garden wall )

author-img

توسط : سمیه برزگر ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4264 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ورت و گرِگ دو برادر هستند که متوجه می‌شوند در جنگل گم شده ند. آن‌ها به دنبال راه بازگشت به خانه هستند که ماجراهایی برایشان اتفاق می‌افتد. در هر قسمت یک ماجرای ترسناک را پشت سر می‌گذارند و دلهره‌ی گم شدن تا قسمت آخر همراه آنان است. موجودات ترسناک و جادوگرها و طلسم‌های مختلفی در فیلم وجود دارد. یکی از درون‌مایه‌های فیلم، قضاوت نکردن از روی ظاهر است.

ژانر : سریال انیمیشن

سال 2014 10 قسمت / 12 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ورت و گرگ طی یک اتفاق در شب هالووین داخل یک رودخانه پرت می‌شوند و گویی به خلصه یا کمایی چند ثانیه‌ای می‌روند و این اتفاقات برایشان می‌افتد. بعد از این ماجرا گویی به لحاظ روحی رشد کرده‌اند. این سریال کاملا تخیلی است اما در عین حال ترسناک است و ترس و دلهره همواره در صحنه وجود دارد و این سوال که بالاخره چه اتفاقی قرار است بیافتد همواره با بیننده است. نوجوانان این گونه ترس‌ها را دوست دارند. با فرزند خود درباره‌ی اینکه چه جنبه‌هایی از فیلم برای او آموزنده بود گفتگو کنید و بر پیام‌های مثبت فیلم تأکید کنید.

ورت به دختری به نام سارا علاقه دارد. رقیب عشقی هم دارد و چند دقیقه‌ای از فیلم به احساسات متفاوت در ابراز یا مخفی کردن این علاقه می‌گذرد و گفتگوهایی بین شخصیت‌ها شکل می‌گیرد. درباره‌ی تفاوت‌ها و محدودیت‌های دینی و فرهنگی پیرامون این مسائل با فرزند خود گفتگو کنید.

خلاصه: بر جنبه‌های مثبت فیلم تأکید کنید و در نظر داشته باشید که موضوع دوستی با جنس مخالف در فیلم مطرح می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

کدام صحنه‌ها برای تو بیشتر ترسناک بود؟

آیا دوست داری درباره‌ی آن‌ها صحبت کنی؟

چه نکات مثبتی در این سریال دیدی؟

به نظر تو ورت چه ویژگی‌های خوب و بدی داشت؟

آیا محصولات ترسناک مانند این را دوست داری؟ چرا؟

چه چیزی را درباره‌ی این انیمیشن دوست نداشتی؟

خلاصه:

سعی کنید میزان اثر ترسناک بودن انیمیشن را بر فرزند خود متوجه شوید و بیشتر بر پیام‌های مثبت این سریال تأکید کنید.

داستان اثر

ورت و گرِگ در جنگلی گم می‌شوند. آن‌ها به دنبال پیدا کردن راه بازگشت به خانه در هر قسمت از سریال با ماجرایی مواجه می‌شوند و باید تصمیماتی بگیرند. ورت برادر بزرگتر و بالغ و گرگ برادر کوچکتر و شاد و بازیگوش است. در قسمت اول با مرد هیزم شکن آشنا می‌شوند و از او می‌ترسند در حالی که او می‌خواهد کمکشان کند و نسبت به هیولای جنگل به آن‌ها هشدار می‌دهد. آن‌ها با موجود ترسناک گرگ‌نما مبارزه می‌کنند و پیروز می‌شوند. در این میان بآتریس که پرنده‌ای آبی و در واقع دختری طلسم شده است با آن‌ها همراه می‌شود. در یک قسمت به شهر مردگان می‌رسند و با ترس و دلهره و ناخواسته به آن‌ها کمک می‌کنند. در یک قسمت به مدرسه‌ی موسیقی می‌رسند و کمک می‌کنند تا مدرسه تعطیل نشود. در یک قسمت دختری را از شر هیولای حلول کرده در او نجات می دهند و ... . در قسمت آخر آن ها به هیولای سیاه و ترسناک جنگل پیروز می‌شوند و به مرد هیزم شکن هم کمک می‌کنند تا از اسارت هیولا آزاد شود و او را نابود کند. سپس مشخص می‌شود که این اتفاقات در عرض چند ثانیه در توهم ورت و گرگ که طی حادثه‌ای در حال غرق شدن در رودخانه بودند افتاده بود. ورت پس از این حادثه موفق می‌شود به دختری که دوست دارد ابراز علاقه کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: پاتریک مککال/ Patrick McHale نویسنده/ مترجم: آمالیا لواری/ Amalia Levari نام تهیه کننده: کورتیس للاش / Curtis Lelash نام بازیگران: الیجا وود / Elijah Wood کالین دین/ Collin Dean ملانی لینسکی/ Melanie Lynskey کریستوفر لوید/ Christopher Lloyd نام شخصیت ها: ورت: پسر بزرگتر و برادر گریگوری که شخصیتی ساده و کمی ترسو دارد اما از پس شرایط سخت بر می‌آید. گریگوری: برادر کوچکتر ورت که پسر بچه ای بازیگوش و باهوش و شجاع و شاد است. بآتریس: پرنده‌ای آبی که در واقع دختری طلسم شده است و به ورت و گرِگ کمک می‌کند تا طلسمش باطل شود. مرد هیزم شکن: مردی که بچه ها از او می‌ترسند اما او از بچه ها مراقبت می‌کند و دخترش توسط هیولا طلسم شده. هیولا: موجودی ترسناک و سیاه در جنگل که انسان‌های ناامید را تبدیل به درخت خشک می‌کند و دختر مرد هیزم شکن را طلسم کرده.   کشور سازنده: آمریکا کمپانی سازنده: Cartoon network جوایز و افتخارات:  برنده ی جایزه ی بهترین انیمیشن بلند در فستیوال بین المللی انیمیشن اوتاوا سال 2015 مخاطب اثر: کودکانه / بزرگسالانه

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آن سوی دیوار باغ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!