• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آنا و سلطان (Anna and the King )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1552 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشن «آنا و سلطان» براساس زندگی واقعی در سال 2000 ساخته شده است و ژانر ماجراجویی دارد. در گذشته فیلمی با همین نام در کشور آمریکا ساخته شده است. در این انیمیشن سلطان برای آموزش فرزندانش معلمی از کشور انگلیس استخدام می‌کند و ماجراهایی رخ می‌دهد. احترام به فرهنگ‌های مختلف و نژادهای ملیت‌های مختلف از مهم‌ترین پیامدهای آن محسوب می‌شود.

سال 2000 41 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اگر فرزندتان نمی‌تواند رابطه‌ی خوبی با دوستانش برقرار کند، تماشای این انیمیشن توصیه می‌شود؛ زیرا پسر آنا و شاهزاده از ابتدا دید خوبی نسبت به هم نداشتند و همدیگر را مسخره می‌کردند؛ اما سعی کردند باهم دوست شوند. حتماً ضمن تماشای این صحنه به فرزندتان توضیح دهید که نباید انسان‌ها را براساس نژاد یا چهره قضاوت و مسخره کرد، بلکه راه درست این است که باوجود تفاوت‌ها بتوان در کنار هم به‌خوبی زندگی کرد. همچنین درباره‌ی دست‌ندادن شاهزاده به خانم‌معلم هم می‌توانید توضیحاتی بدهید که هرکس فرهنگ مخصوص به خود را دارد و مانند آنا باید به فرهنگ‌های مختلف احترام گذاشت. شاهزاده و پسر آنا وقتی باهم دوست صمیمی شدند، از هم عذرخواهی کردند. حتماً به فرزندتان معذرت‌خواهی حین کار اشتباه را یاد بدهید. در صحنه‌ی فریب‌دادن سلطان و اسیرشدنشان توسط بچه‌ها، می‌توانید نکاتی ذیل فریب‌دادن مردم را بیان کنید و از اشتباه‌بودن این کار سخن بگویید. در صحنه‌ای سلطان از فرزندش دربرابر معلم دفاع می‌کند، هنگام تماشای این صحنه به فرزندتان متذکر شوید که رفتار سلطان و کار شاهزاده مبنی بر فرار از کلاس اشتباه بود و هرکس اشتباهی مرتکب شود، باید آن را بپذیرد.

خلاصه: با فرزندتان درباره‌ی روابط اجتماعی و تأثیرات مثبت آن در زندگی و روحیه انسان سخن بگویید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

1) از فرزندتان بخواهید خلاصه و سیر داستان را بیان کند.

2) از او بخواهید پیام مهم داستان را بیان کند. با این کار متوجه می‌شوید که آیا برداشت درستی از داستان داشته است یا خیر.

3) از او بپرسید اگر جای پسر آنا بود، در مقابل رفتارهای زشت شاهزاده چه می‌کرد؟ راه درست چیست؟

4) اگر پسر آنا مانند او، او را مسخره می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ کار درست چیست؟

5) درباره‌ی فریب‌دادن و مفهوم این کار از او سؤال کنید. به‌نظر فرزندتان این کار تا چه حد اشتباه است و چه پیامدهایی به همراه دارد.

خلاصه: از فرزندتان بخواهید نظرش را در رابطه با رفتار شاهزاده با پسر خانم‌معلم بگوید.

داستان اثر

پادشاه «سیام» برای تعلیم فرزندش معلمی از کشور «انگلستان» استخدام می‌کند. «آنا» به همراه پسرش وارد کشور سیام می‌شود. سلطان دستور می‌دهد در کنار بقیه خدمت‌گزارانش اقامت کنند. همین امر باعث ناراحتی آنا می‌شود. روزی پسر آنا و «شاهزاده» متوجه می‌شوند دونفر با جعل نقاشی «مونالیزا» قصد فریب پادشاه را دارند. به همین دلیل آن‌ها را تعقیب می‌کنند و گیر می‌اندازند. خانم‌معلم که از وضع موجود و بی‌احترامی که به او شده، ناراحت بود تصمیم می‌گیرد به کشورش بازگردد؛ اما شاهزاده و پسرش که تازه باهم دوست شده بودند، تمایل نداشتند از هم دور شوند. ازاین‌رو پسر آنا به شاهزاده «الفبای انگلیسی» می‌آموزد تا خانم‌معلم را مجبور به ماندن کند. او هم می‌پذیرد و آن‌ها در کنار هم می‌مانند.

جزئیات اثر

کارگردان: John Cromwell/ جان کرومول

نویسنده: Roddy LeeRoz Phillips,/ رز فیلیپس، رودی لی

نام تهیه‌کننده: Louis D. Lighton/ لوییس دی لایتن

نام بازیگران: Ric Herbert, Joanna Moore, Lee Perry/ ریک هربرت، جوانا مور، لی پری

نام شخصیت‌ها:

آنا: خانم‌معلمی از کشور انگلستان که برای آموزش فرزندان سلطان راهی کشور سیام می‌شود،

شاهزاده: پسر سلطان و انسان بدسخن و نژادپرستی است که بعد از مدتی متوجه فکر اشتباهش می‌شود و با پسر خانم‌معلم دوست می‌شود،

پسر خانم‌معلم: پسر آناست که برای کمک به مادرش برای تعلیم فرزندان سلطان راهی کشور سیام می‌شود.

کشور سازنده: استرالیا

کمپانی سازنده: Burbank Animation Studios

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : 09126****63

۹ دی ۱۳۹۹

مناسب سن 9 +

ممنون از زحمات شما و اشنایی خوب با این انیمیشن عکس اخر مربوط به این انیمیشن نمی باشد.عکس ترکیبی از شخصیت بل دیو و دلبر و این انیمیشن است،

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آنا و سلطان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!