• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آقای پیبادی و شرمن (Mr Peabody and Sherman)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2705 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 

انیمیشن آقای نخودی بیشتر در ارتباط با پسربچه‌ای است که سعی دارد نشان دهد دیگر کودک نیست و قصد دارد مانند آقای نخودی کارهای بزرگی بکند. این فیلم درباره‌ی پدر و مادرهایی است که به استعدادهای فرزند خود باور ندارند و فرصت بروز آن‌ها را ایجاد نمی‌کنند. انیمیشن آقای نخودی و شرمن در ژانر ماجراجویی اتفاقات زیادی را به زبان طنز برای مخاطب به نمایش می‌گذارد.

سال 2014 86 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این فیلم اتفاقات غیرواقعی و تخیلی رخ می‌دهد که لازم است درباره‌ی آن با کودک خود گفت‌وگو کنند. شخصیت شرمن برای اثبات خود به پدرش و به توصیه پنی، برخلاف دستور پدرش عمل می‌کند و دست به کارهای خطرناک می‌زند. لازم است والدین درباره‌ی فضای فیلم و رفتار شرمن و پنی با کودک خود گفت‌وگو کنند. لازم است پیام فیلم را به درستی به‌وسیله‌ی گفت‌وگو با کودک خود در میان بگذارند تا منجر به سوءبرداشت از آن نشود. در این انیمیشن شخصیت‌ها به‌واسطه اتفاقات فیلم به برخی برهه‌های تاریخی سفر می‌کنند که نمایش برخی از اتفاقات تاریخی می‌تواند برای کودکان مفید باشد. لازم است والدین به این بهانه اتفاقات تاریخی را برای کودکان خود شرح دهند.

خلاصه: گفت‌وگو درباره‌ی فضای غیرواقعی فیلم، توجه به سرپیچی شرمن از خواسته‌های پدرش، انتقال صحیح پیام فیلم به کودک، مراقبت از عادی‌سازی رابطه‌ی دوستی با جنس مخالف در کودکان، گفت‌وگو با کودک درباره‌ی وقایع تاریخی نمایش‌داده‌شده در انیمیشن.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

لازم است والدین در ارتباط با موضوع داستان و نتیجه‌ای که کودکشان از فیلم گرفته است، با او گفت‌وگو کنند.

از کودک خود بپرسید شرمن در مواجهه با تمسخر پنی چه‌کار بهتری می‌توانست انجام دهد؟ با این سؤال راه‌هایی مثل بی‌توجهی، کنترل خشم، شکایت به مدیر را می‌توانید به‌عنوان راهکاری در چنین مواقعی به کودک خود بیاموزید.

از کودک خود بپرسید دلیل اتفاقاتی که برای شرمن افتاد، چه بود؟ با این سؤال به عدم رازداری شرمن اشاره کنید و از اهمیت رازداری با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

از کودک خود بپرسید آیا سرپیچی‌های شرمن باعث بروز استعدادهای او شد یا کمک به حل بحرانی که به‌وجود آمد؟ با این سؤال به فرزند خود در رابطه با استفاده از استعداد و نبوغ در مواقع مورد نیاز و همفکری با دیگراعضای خانواده، نکاتی را تذکر دهید.

خلاصه: راهکارهایی را در مقابله با تمسخر همکلاسی‌ها بیان کنید، درباره‌ی حفظ اسرار خانواده با کودک خود صحبت کنید، با فرزند خود در رابطه با نحوه‌ی استفاده از استعداد و همفکری با اعضای خانواده سخن بگویید.

داستان اثر

«آقای نخودی»، سگی است که با توجه به انسان‌نبودنش، بسیار نابغه است و اختراعات زیادی دارد و در شهر بسیار معروف است. او پسربچه‌ای را به نام «شرمن» به فرزندی خود می‌پذیرد. آقای نخودی اختراع جدیدی دارد که می‌توان با آن به زمان سفر کرد. او با این اختراع، شرمن را با تاریخ آشنا می‌کند. شرمن در روز اول مدرسه با دختری به نام «پنی» آشنا می‌شود که انگار او هم مثل شرمن در درس تاریخ مهارت دارد. پنی به شرمن حسودی می‌کند و با مسخره‌کردن شرمن سعی در عذاب‌دادن او دارد. در یک درگیری شرمن پنی را گاز می‌گیرد و پس از شکایت خانواده‌ی پنی، دادگاه تصمیم می‌گیرد فردی را مأمور کند تا صلاحیت آقای نخودی را بررسی کند و اگر آن فرد موردی را مشاهده کرد، آن‌ها حق سرپرستی شرمن را از او بگیرند. شرمن برخلاف توصیه آقای نخودی، ماجرای ماشین زمان را برای پنی تعریف می‌کند و باهم به گذشته سفر می‌کنند. پس از ماجراهای بسیار هیجان‌انگیز در آخر داستان، «جرج واشینگتن» از زمان گذشته به حال می‌آید و دستور می‌دهد که آقای نخودی توسط دادگاه بخشوده شود و در آخر هم پنی و شرمن دوست همدیگر می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Rob Minkoff / راب مینکاف

نویسنده / مترجم: Craig Wright, Jay Ward/ کریج رایت، جی وارد

نام تهیه‌کننده: Denise Nolan Cascino, Alex Schwartz / دنیس نولان کاسکینو، الکس شووراتز

نام بازیگران: Ty Burrell, Max Charles, Ariel Winter, Stephen Colbert, Leslie Mann, Allison Janney / تای بورل، مکس چارلز، آریل وینتر، استیفن کولبرت، لیزلی من، آلیسون جانی

نام شخصیت‌ها:

آقای نخودی: سگی بااستعداد و نبوغ سرشار که سرپرستی پسربچه‌ای به نام شرمن را برعهده می‌گیرد،

شرمن: پسربچه‌ی یتیمی که آقای نخودی او را بزرگ می‌کند. شرمن نیز دارای استعداد و نبوغ است،

پنی: همکلاسی شرمن که او را به دلیل سرپرستی‌اش توسط یک سگ مسخره می‌کند؛ ولی در ادامه، اتفاقاتی که برایشان می‌افتد موجب دوستی‌شان می‌شود،

خانم گرانیل: مسئول حمایت حقوق کودکان که قصد دارد سرپرستی شرمن را از آقای نخودی پس بگیرد،

داوینچی: به دلیل سفر به زمان‌ که توسط آقای نخودی انجام می‌شود، با این مخترع و نقاش ایتالیایی آشنا می‌شوند.

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آقای پیبادی و شرمن

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!