• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آستریکس و راز معجون جادویی (asterix the secret of the magic potion)

author-img

توسط : غزل لالوند ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6346 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«پانورامیکس» همراه با دوستانش سفر می‌کند تا جانشینی پیدا کند که راز معجون جادویی را به او یاد دهد. اما «حشمت»، جادوگر رانده‌شده، مطّلع می‌شود و قصد دارد پانورامیکس را فریب دهد و راز را به دست آورد. پانورامیکس «تلفریکس» را به‌عنوان جانشین معرفی می‌کند، ولی حشمت معجون جادویی را می‌رباید.

این انیمیشن براساس شخصیت  آستریکس در مجموعه کتاب‌های مصوّر «ماجراهای آستریکس»  اثر رنه گوسینی و آلبرت اودرزو ساخته شده است که معروف‌ترین کتاب‌های مصوّر فرانسوی جهان است. این اثر کاندیدای دریافت جایزه‌ی بهترین انیمیشن از جشنواره‌ی سزار در سال  ۲۰۱۹ در کشور فرانسه است.

ژانر : کمدی

سال ۲۰۱۸ ۸۵ دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن حاوی صحنه‌هایی از خشونت‌هایی مانند زدوخورد اهالی دهکده و تعقیب‌وگریز قهرمانان داستان از سوی حشمت جادوگر است که همگی فانتزی و کمدی می‌باشند.

تغییر شکل حشمت جادوگر به غولی آتشین و سوزاندن جنگل و روستا، کمی ترسناک و خشن است که البته بازهم کمدی و فانتزی می‌باشد. نوشیدن شراب، به‌کاربردن ناسزا و الفاظ نه‌چندان جالب از سوی شخصیت‌های مثبت و پوشش نامناسب زنان از مواردی است که والدین باید به آنان دقت کنند.

همچنین داستان این اثر بر پایه‌ی جادو و جنگ برای به‌دست‌آوردن قدرت‌های ناشی از آن می‌گذرد. بهتر است والدین در زمان  تماشای فیلم با فرزندانشان همراه باشند و فرزندان خود را نسبت به غیرواقعی‌بودن جادو و فانتزی‌بودن داستان متوجه کنید.

خلاصه: انیمیشن شامل صحنه‌هایی  ازجادوگری و زدوخورد بین حشمت و مردم است. همچنین پرتاب تیروکمان و گلوله‌های آتشین و تغییر شکل حشمت به غولی آتشین نمایش داده می‌شود که همگی جلوه‌ای کمدی و فانتزی دارند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درباره‌ی تخیّلی‌بودن داستان و غیرواقعی‌بودن جادو و معجـون‌های جادویی صحبت کنید. با آنان درباره‌ی شخصیت حشمت و انگیزه‌ی پلید او برای دستیابی به قدرت ناشی از معجون گفت‌وگو کنید.

راجع‌به تلفریکس و اینکه چگونه فریب حشمت را خورد حرف بزنند و از فرزندتان بپرسید اگر تلفریکس به‌جای جادوی حشمت، جادوی اصلی خود را به پانورامیکس نشان می‌داد بهتر نبود؟ در صحنه‌ای، حشمت تلفریکس را تشویق به تقلّب و فریب‌دادن می‌کند. خوب است با فرزندتان درباره‌ی عواقب این اشتباه صحبت کنند.

خلاصه: با فرزندتان راجع‌به تقلّب تلفریکس و عواقب آن صحبت کنید.

داستان اثر

پانورامیکس جادوگر می‌خواهد راز معجون جادویی را به کسی یاد دهد، پس به همراه آستریکس و اوبلیکس سفر می‌کند تا جانشینی انتخاب کند. حشمت جادوگر از این موضوع باخبر شده و با آموزش مقداری جادو به تلفریکس، قصد دارد پانورامیکس را فریب داده و راز معجون را به دست آورد.

پانورامیکس که گمان می کند جانشین مناسب را یافته تلفریکس را به‌عنوان جانشین خود معرفی می‌کند. پانورامیکس به همراه تلفریکس، اوبلیکس و پروین مقدار زیادی از مواد اولیه‌ی معجون را گردآوری کرده و آن را در خانه می‌گذارد. اما  حشمت مواد معجون را به همراه تلفریکس می‌دزدد و از آنجا می‌گریزد.

او از تلفریکس می‌خواهد که معجون را درست کند، اما می‌فهمد که اصلی‌ترین ماده‌ی ساخت معجون را در اختیار ندارند. او خشمگین شده و به پانورامیکس می‌گوید  ماده‌ی اصلی را به او بدهد. اما او قبول نمی‌کند.

پروین با تعقیب حشمت مخفیگاه او را پیدا می‌کند و معجون نیمه‌ساخته را برداشته و همراه خود به خانه‌ی پانورامیکس می‌برد. او معجون را ساخته و به اهالی ده می‌دهد. حشمت با نوشیدن معجون نیمه‌تمام خود، تبدیل به یک غول آتشین می‌شود. پانورامیکس با جادوی خود سربازان رومی را تبدیل به یک ربات غول‌پیکر می‌کند و حشمت را شکست می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Alexandre Astier+Lois Clichy

نویسنده: Alexandre Astier

تهیه کننده: Natalie Altmann

بازیگران: Alexandre Astier Alex Lutz

Chritian Clavier

Guillaume Briat

شخصیت‌ها:

پانورامیس: کاهن و جادوگر سرزمین گل که تصمیم دارد جانشینی جوان و لایق پیدا کند و راز معجون جادویی را به او آموزش دهد.

آستریکس: قهرمان معروف شهر گل‌ها که در سفر به‌دنبال کاهن جدید همراه دوستانش می‌رود. او از معجون جادویی نوشیده و بسیار قدرتمند است.

اوبلیکیس: دوست صمیمی آستریکس او در کودکی در ظرف معجون جادویی افتاده و هیکلی بزرگ و زور بسیاری دارد.

حشمت: جادوگر رانده‌شده و بدجنس ژولیوس سزار. او قبلاً دوست پانورامیکس بوده و اکنون رقیب حسود اوست. او در پی یافتن راز معجون جادویی است.

تلفریکس: پسر جوانی که توسط حشمت فریب می‌خورد و راز معجون جادویی را به دست می‌آورد.

پروین: دختر جوانی که به شکل پسرانه، با پانورامیس همراه می‌شود.

کشور سازنده: بلژیک و فرانسه

کمپانی سازنده: M6 Group +Mikros Image

جوایز و افتخارات: کاندیدای دریافت جایزه‌ی بهترین انیمیشن از جشنواره سزار در سال ۲۰۱۹

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۱ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

فیلم بدی نبود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آستریکس و راز معجون جادویی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!