• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آرتور ۳ و نبرد دو سرزمین ( arthur 3: The War of the Two worlds )

author-img

توسط : مبینا محمدی پناه ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1195 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشنی فانتزی با فضایی ماجراجویانه که نبرد بین دنیای انسان‌ها و مینی‌موی‌ها را نمایش می‌دهد و درنهایت به اثبات احتیاج دوسویه‌ی دنیاها به یکدیگر می‌رسد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2010 101 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تماشای انیمیشن «آرتور» به ما کمک می‌کند تا بیشتر از گذشته با دنیای موجودات دیگر ازجمله حشرات ارتباط برقرار کنیم و آن‌ها را موجوداتی دارای قوه‌ی احساس و اراده تصور کنیم. نبرد با شر در انیمیشن جزو اهداف اصلی است. داستان بیانگر این نکته است که دنیای انسان‌ها و دیگر موجودات به یکدیگر وابسته‌اند و ارتباط سالم و سودمند از سمت هر دو دنیا می‌تواند زندگی را لذّت‌بخش کند.

توانایی و احساس عزّت‌نفس اطرافیان ما تا حد زیادی وابسته و مرتبط با احساس و انرژی‌ای است که از طریق ما و دیگران به آن‌ها منتقل می‌شود؛ پس لازم است با خود مرور کنیم که به‌عنوان والدین، نقش بسیار پررنگ و تأثیرگذاری در زندگی فرزندان خود داریم.

خلاصه: تماشای انیمیشن آرتور در جهت افزایش ارتباط درونی ما با دنیای غیرانسانی (حیوانات، نباتات و...) کمک شایانی می‌کند و قصد دارد این نکته ارزشمند که هدف خالق طبیعت است را در ذهن ما مرور کند که هیچ‌چیز بی‌دلیل و بی‌فایده خلق نشده است و دنیای انسان‌ها و دیگر موجودات به یکدیگر وابسته است و برای درک احساس خوشبختی لازم است ارتباط خیر و سالم بین دنیاها را برقرار کنیم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

انیمیشن در فضایی فانتزی و ماجراجویانه طی می‌شود و ممکن است کودک شما بعد از تماشای فیلم هیجان‌زده شود و تمایل داشته باشد با دنیای حشرات و... که همان دنیای مینی‌مویی در روند داستان است ارتباط برقرار کند. بنابراین شما می‌توانید با مواجه‌کردن او با دنیای واقعی، به او یادآوری کنید که انیمیشن یک اثر غیرواقعی، فانتزی و سوررئال است.

وقتی زنبورهای عسل آرتور را تشویق می‌کنند و از او قدردانی می‌کنند، موضوع خوبی است که می‌توانید از آن در جهت حمایت کودکتان از دنیای بی‌دفاع این‌گونه حشرات سخن بگویید. لازم است به فرزند خود ابراز کنید که اکسیرهایی جادویی از قبیل اکسیر تبدیل کوچولوهایی چون حشرات به موجودات بزرگ وجود ندارد و تنها فضای فانتزی داستان است.

 خلاصه: می‌توانید با کودک خود درباره‌ی قانون‌مندی نظام جهان صحبت کنید و با اشاره به احتیاج دنیای انسان‌ها به حیوانات و گیاهان و... ارتباط معکوس آن را نیز ذکر کنید. انتهای داستان و نمایش رابطه‌ی بین مادربزرگ آرتور و مادر آرتور قابلیت این را دارد که با گفتن جملات مثبت، احساس ارزشمندی را در کودک خود بیدار کنید و یادآوری کنید که چقدر برایتان ارزشمند است.

داستان اثر

انیمیشن «آرتور 3 و نبرد دو سرزمین» ماجرایی فانتزی برای مواجهه با شر رقم می‌زند. آرتور که تبدیل به یک مینی‌موی شده است با تصمیم خبیثانه‌ی مالتازارد برای تصاحب قدرت و حاکمیت بر دنیای انسان‌ها مواجه می‌شود و برای غلبه بر مالتازارد، از شاهزاده سلینا و بتامش کمک می‌گیرد.

او موفق می‌شود با خوردن اکسیر زندگی به کمک زنبورهای عسل، به ماهیت انسانی خودش بازگردد و با مالتازاردی که با خوردن اکسیر به موجودی عظیم‌الجثه تبدیل شده بود مقابله کند.

دالتوز، پسر مالتازارد، با مواجهه با کمک سلنیا و آرتور و خباثت پدرش، از گذشته‌ی خود پشیمان شد و در این مسیر به آرتور و دوستانش کمک کرد و گذشته‌ی بد خود را جبران کرد. در انتهای داستان، با پیروزی خیر بر شر مواجه می‌شویم و درک می‌کنیم که تمام عالم هستی که به‌گونه‌ای مرتبط خلق شده و همه‌ی موجودات برای رشد به یکدیگر نیاز دارند.

جزئیات اثر

کارگردان: luc besson

نویسنده: نویسنده : luc besson. Celine garsia

بازیگران: سلنا گومز و فردی های‌مور 

 

شخصیت‌ها:

آرتور: شخصیت اصلی داستان که عامل اصلی ارتباط بین دنیای مینی‌موی‌ها و انسان‎‌هاست.

سلنیا: یک مینی‌مویی که به آرتور کمک می‌کند تا مالتازار را شکست بدهند.

بتامش: برادر سلنیا که شخصیت طنز داستان و همراه سلنیا و آرتور است.

دالتوز: پسر مالتازار که در ابتدا دشمن سلنیا و آرتور است اما بعد از کمک آرتور و سلنیا در نجات جان او، به نبرد با پدرش و جبران گذشته می‌پردازد.

مالتازارد: شخصیت منفی و شرور داستان که یک مینی‌مویی است و قصد حاکمیت بر دنیای انسان‌ها را دارد.

کشور سازنده: فرانسه

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آرتور ۳ و نبرد دو سرزمین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!