• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

ایمینو، یک نرم‌ افزار ایمن

آخرین مطالب

مطالب ویژه

ایمینو، یک نرم‌ افزار ایمن

در چند سال اخیر استفاده از گوشی تلفن همراه و تبلت در بین فرزندان خردسالمان محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. گوشی بازی و تماشای انیمیشن‌ها در بسیاری از خانواده‌ها به یک روتین روزانه تبدیل شده است. وقتی در مطب دکتر منتظر نوبت مراجعه هستیم، برای آرام نگه‌داشتن بچه‌ها به تلفن همراهمان متوسل می‌شویم. یا در مهمانی‌های رسمی سر بچه‌ها را با گوشی گرم می‌کنیم.  از طرفی کودکان و نوجوانان به دلیل امکان آموزش آنلاین زمان بیشتری را در فضای آنلاین می‌گذرانند.  آنها به‌صورت آنلاین سر کلاس حاضر می‌شوند، فعالیت‌ها و تکالیفشان را انجام می‌دهند. در هنگام استراحت و برای تفریح به سراغ بازی‌های آنلاین می‌روند. ایمینو به شما در کنترل این شرایط کمک خواهد کرد.

فرزندم کجاست؟

 

خیلی اوقات پیش‌آمده که همه اعضای یک خانواده به‌صورت فیزیکی در منزل حضور دارند، اما هرکسی یک گوشی به دست گرفته و در دنیای دیگری سیر می‌کند، اوضاع زمانی پیچیده می‌شود که والدین نمی‌توانند متوجه شوند که فرزندشان چه فعالیتی در گوشی انجام می‌دهد. از طرفی یکی دیگر از چالش‌های والدگری، تنظیم زمان استفاده بچه‌ها از گوشی و تبلت است.

جستجوی ناایمن

 

نظارت تمام‌وقت بر روی فعالیت‌های فرزندمان، نه عاقلانه است و نه یک راه‌حل عملی. گاهی فرزندمان برای یک پروژه پژوهشی نیازمند جستجو در مرورگرها هستند، اما به این دلیل که فضای مرورگرها ممکن است هر نوع محتوایی را برای فرزندمان نمایش دهد، این امکان وجود دارد که فرزندمان در معرض محتوای ناخواسته و نامناسب قرار گیرد.

آشنایی فرزندانمان با فرهنگ دیجیتال

 

آشنایی فرزندمان با فرهنگ محیط دیجیتال ‏و حفظ امنیت روحی و روانی فرزندانمان اهمیت ویژه‌ای دارد، نرم‌افزار کنترل والدین دستیار خوبی برای پدر و مادرهاست، مشکل عمده نرم‌افزارهای کنترل والدین که در فروشگاه‌های گوگل‌پلی و کافه‌بازار این است که اکثر آنها خارجی هستند و متأسفانه بعضی از امکاناتشان نیاز به پرداخت حق شارژ ماهیانه دارد. این امر باعث می‌شود والدین زیادی از استفاده از این نرم‌افزارها محروم بمانند.

در این مقاله به سراغ معرفی یک نرم‌افزار ایرانی خواهیم رفت. از ویژگی‌های مثبت این نرم‌افزار می‌توان به رایگان بودن آن اشاره کرد.

ایمینو یک نرم‌افزار خوب

 

سازندگان ایمینو خود را این‌گونه معرفی کرده‌اند: «ایمینو، با هدف مراقبت از فرزندان در برابر آسیب‌های استفاده نامناسب موبایل و اینترنت شکل گرفت و والدین به‌راحتی می‌توان از امکانات کامل این برنامه استفاده کنند.» به کمک این نرم‌افزار می‌توانید به امکانات زیر دست یابید:

  • قفل برنامه‌های گوشی: به این معنی که می‌توانید برای هرکدام از فرزندانتان انتخاب کنید که به کدام برنامه‌ها و بازی‌ها دسترسی داشته باشد.
  • تنظیم اینترنت برنامه: شما این امکان را دارید که انتخاب کنید کدام برنامه به اینترنت متصل شود.
  • جستجوی ایمن در اینترنت: با فعال‌کردن این ویژگی می‌توانید از طریق مرورگرهای امن و مناسب کودکان امکان جستجو را برای فرزندتان فراهم آورید.
  • قفل زمانی برنامه‌ها: شما می‌توانید برای استفاده فرزندتان مدت زمانی را تعیین کنید تا به همان میزان امکان استفاده را داشته باشد.
  • افزودن فرزند: برای هرکدام از فرزندانتان می‌توان پروفایل جداگانه تعریف کنید.

سخن پایانی:

 

گرچه نرم‌افزارهای کنترل والدین می‌تواند به یک دستیار خوب برای نظارت بر فعالیت‌های فرزندمان تبدیل شود، اما نکته کلیدی و مهم این است که این نرم‌افزارها در یک فضای همدلانه و اعتماد بین والد و فرزند می‌تواند تأثیرگذار باشد، آموزش فرهنگ دیجیتال، تنها به مدد گفتگو بین شما و فرزندتان ایجاد می‌شود، همان‌طور که در فضای واقعی آداب‌ورسوم و فرهنگ خانوادگی خود را به فرزندتان آموزش می‌دهید، فضای دیجیتال هم نیازمند آموزش قوانین و مقررات مخصوص به خود است.

منابع و پیشنهاد کدومو

 

اطلاعات این مقاله از سایت رسمی تولید کننده نرم افزار به آدرس https://iminoapp.com استخراج شده است.

اگر به موضوع نرم افزارهای کنترل والدین  علاقه مند هستید کدومو مطالعه مقالات " معرفی نرم افزارهای کنترل والدین" و " کنترل والدین" را پیشنهاد می‌کند.

چطور از فرزندم در آموزش مجازی حمایت کنم؟

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

افزودن دیدگاه

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!