• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سوار بر زندگی (Walk. Ride. Rodeo)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

12 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1289 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
داستانی واقعی از زندگی امبرلی اسنایدر، قهرمان مسابقات رودئو (سوارکاری نمایشی) که در سن 19 سالگی بر اثر سانحه رانندگی، فلج می‌شود. قهرمانی و مسابقه با افرادی که از نظر جسمی سالم هستند با وجود فلج پاها، به تلاش، پشتکار و انگیزه‌ای بی‌نظیر نیازمند است که امبرلی به آن جامه عمل می‌پوشاند. زندگی او نه تنها برای افراد معلول بلکه برای انسان‌های عادی نیز منبع الهام خواهد بود.

ژانر : بیوگرافی

سال 2019 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم را می‌توان یک فیلم انگیزشیِ به تمام معنا دانست. داستانی واقعی از زندگی دختری که در 19 سالگی فلج می‌شود اما با این وجود بار دیگر قهرمان مسابقات سوارکاری نمایشی شده و شاد و پرانرژی مانند یک فرد عادی و حتی فراتر، به زندگی خود ادامه می‌دهد. امبرلی بدون شک، برای بسیاری از نوجوانان می‌تواند منبع الهام و انگیزه باشد. زندگی او سراسر رفاه و آسایش نیست. او دوبار تا پای مرگ رفته و باز می‌گردد. هرچند گاهی خسته و ناامید می‌شود اما باز هم بلند شده و به تلاشش ادامه می‌دهد. در این میان نقش پدر و مادرش را نمی‌توان نادیده گرفت. آن‌ها همیشه دلسوزانه و مشوقانه در کنارش هستند و در این تلاش و ادامه‌دادن مسیر پرسنگلاخ زندگی، تنهایش نمی‌گذارند. در واقع می‌توان گفت، فرزندان، والدین را الگوی خود قرار می‌دهند و از آن‌ها انرژی می‌گیرند. اگر مادر امبرلی به دلیل فلج‌شدن دختر قهرمان و بااستعدادش، روحیه خود را از دست می‌داد و به غم و ناراحتی و اشک و گریه متوسل می‌شود، قطعا امبرلی نیز نمی‌توانست به زندگی عادی خود ادامه دهد. این نکته‌ای است که می‌تواند برای بسیاری از والدین آموزنده باشد.  از آنجا که داستان فیلم واقعی است و امبرلی اسنایدر هم‌اکنون به عنوان سخنران انگیزشی نیز فعالیت می‌کند، می‌توانید پس از تماشا به همراه فرزندتان درباره او تحقیق کرده و با او و زندگی‌اش بیشتر آشنا شوید.  در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای تماشا از نسخه‌های پالایش‌شده استفاده کنید. خلاصه: این فیلم یک فیلم انگیزشی برای نوجوانان و حتی والدین محسوب می‌شود. پیام‌های مثبت بسیاری دارد که می‌توانید درباره آن با فرزندانتان گفتگو کنید. 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان فیلم، اتفاقاتی که برای امبرلی رخ داد و تصمیمات او با فرزندانتان گفتگو کرده و از آن‌ها سوال کنید: استعداد چه نقشی در موفقیت انسان دارد؟  نقش استعداد را در موفقیت پررنگ‌تر می‌دانی یا تلاش و کوشش را؟ امبرلی چطور توانست با مشکل معلولیت خود کنار بیاید؟  نقش پدر و مادرش را در این موضوع تا چقدر بااهمیت می‌دانی؟  منابع انگیزه را در زندگی امبرلی چه چیزهایی می‌دانی؟  برای تو چه انگیزه‌هایی برای موفقیت وجود دارد؟ فاکتورهای موفقیت از نظر تو چه چیزهایی هستند؟  افراد موفق از نظر تو چه ویژگی‌های دارند؟ خلاصه: درباره داستان فیلم، تصمیمات امبرلی، علت موفقیت امبرلی و ویژگی‌های افراد موفق با فرزندانتان گفتگو کنید. 

داستان اثر

امبرلی که قهرمان چند دوره مسابقات رودئو (سوارکاری نمایشی) است در مسیر رفتن به شهری دیگر، دچار سانحه رانندگی شده و از کمر به پایین فلج می‌شود. پزشکان به او می‌گویند که این فلج‌شدن همیشگی خواهد بود. او در ابتدا بسیار ناامید و افسرده است اما با کمک مادر و انجام شش هفته فیزیوتراپی به آینده امیدوار می‌شود. امبرلی درمی‌یابد که می‌تواند با بستن کمربند به زین اسب، سوارکاری را مجددا آغاز کند. در این میان حضور پسری به نام تِیت که او را تشویق می‌کند تا دوباره به میادین بازگردد، بی‌تاثیر نیست. امبرلی بالاخره با وجود فلج‌شدن، وارد مسابقات امریکن رودئو شده و ضمن ثبت رکوردی تازه‌ از خود، مقام دوم را نیز کسب می‌کند. او اکنون به شهرهای مختلف سفر کرده و سخنرانی انگیزشی انجام می‌دهد. 

جزئیات اثر

کارگردان: Conor Allyn نویسنده :  Dan Goforth نام تهیه کننده: Julie Crank Di Cataldo, Sean Dwyer, Elizabeth Cullen نام بازیگران: Missi Pyle, Spencer Locke, Bailey Chase, Sherri Shepherd, Corbin Bleu نام شخصیت‌ها: امبرلی: دختر قهرمان فیلم که استعداد فوق‌العاده‌ای در سوارکاری دارد و مدال‌های قهرمانی زیادی را نیز کسب کرده است اما طی یک حادثه فلج می‌شود. با این وجود تمام تلاش خود را کرده و رکوردی دیگر را در این رشته ورزشی رقم می‌زند.  تینا: مادر امبرلی که زنی بسیار صبور، مقاوم و قوی است و عامل اصلی موفقیت‌های او محسوب می‌شود.  تِیت: پسری که در مسابقات سوارکاری نمایشی شرکت می‌کند. او عاشق امبرلی شده و با او وارد رابطه می‌شود.  کشور سازنده: آمریکا کمپانی سازنده: Poke Prod, Netflix

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سوار بر زندگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!