• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ستاره های روی زمین (Like Stars On Earth)

author-img

توسط : معصومه جمالی ارزیاب کدومو

12 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7465 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

داستان کودک 8 ساله‌ای که تصور می‌شود دردسرساز و تنبل است تا اینکه معلم هنر او با دقت، صبر و دلسوزی متوجه مشکل اصلی او یعنی اختلال واژگانی می‌شود و تصمیم می‌گیرد به او کمک کند و زندگی او را تغییر می‌دهد. فیلم با فراز و نشیب‌هایی از امید و ناامیدی همراه است و پایان خوشی دارد. محصول 2007 سینمای هند که موفق به دریافت جوایز متعددی در بخش‌های مختلف شده است.

ژانر : خانوادگی درام موزیکال

سال 2007 165 دقیقه جزئیات کامل اثر
23 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 4 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ایشان آواستی کودکی با توانایی‌ و استعدادهای منحصربه‌فرد است که از جانب اطرافیانش قابل درک نیست. او دارای اختلال واژگانی است که سبب می‌شود علی‌رغم تلاشش برای فهم درس‌ها، موفق نشود و هربار به درب بسته بخورد. همه گمان می‌کنند او تنبل و مشکل‌ساز است و معلمین و پدرش او را تحقیر و سرزنش می‌کنند. این امر باعث خشم و ناراحتی در او می‌شود. و این خشم به شکل زد و خورد فیزیکی با همسالانش نمود پیدا می‌کند. مکرر از کلاس اخراج می‌شود و در گروه همسالانش جایگاهی ندارد. چنین رفتارهایی احتمالاً احساس غم و ناراحتی را در کودکان ایجاد می‌کند. بهتر است با فرزندان خو درباره‌ی احتمال بروز رفتار اشتباه حتی در بزرگسالان صحبت کنید و به آن‌ها گوشزد کنید که عدم علم و آگاهی عامل بسیاری از این رفتارهای اشتباه است. ارتباط تیره و تار بین ایشان و پدرش نتیجه‌ی همین رفتارهای غلط است. فیلم زمینه‌ی مناسبی دارد که درباره‌ی استعدادهای متفاوت افراد با آن‌ها گفتگو کنید و به آن‌ها یادآوری کنید انسان‌ها، توانایی‌ها و استعدادهای متفاوتی دارند و این عوامل باعث برتری یکی بر دیگری نیست. آنچه باعث موفقیت در شخصیت اصلی داستان شد تلاش و امیدواری بود. معلمین در فیلم، سختگیرهستند و کودکان را تنبیه بدنی و روانی می‌کنند. این امر ممکن است احساس ناخوشایندی در کودکان نسبت به جایگاه معلم ایجاد کند که البته این امر با ورود معلم هنر، آقای رام شانکار تقلیل یافته است.

خلاصه: با ایشان آواستی به دلیل برخی مشکلاتی که دارد بدرفتاری می‌شود. او از سوی گروه دوستان و خانواده‌اش طرد می‌شود و همواره تنهاست. این موضوع حس غم و ترهم نسبت به او را در شما زنده می‌کند. معلم هنرایشان مشکل اصلی او را کشف می‌کند و به او کمک می‌کند تا از نو شروع کند. خشونت‌های روانی از قبیل : تحقیر، سرزنش، توهین و تمسخر قابل ملاحظه است . بهتر است از زشتی و ناپسند بودن چنین رفتارهایی با فرزندان خود گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از آن‌ها بپرسید اگر آن‌ها با چنین کودکی برخورد کنند چه واکنشی نشان خواهد داد؟

از فرزندان خود بپرسید که آیا شناخت درستی از استعدادهای خود یافته اند؟

فیلم زمینه‌ی مناسبی دارد که درباره‌ی تاثیر انسان‌ها بر زندگی و آینده‌ی یکدیگر صحبت کنید.

اگر معلم ایشان نسبت به شاگردش بی‌تفاوت بود ممکن بود چه اتفاقی برای ایشان بیافتد؟

خلاصه:

از فرزندان خود بپرسید که آیا شناخت درستی از استعدادهای خود یافته اند؟

اگر معلم ایشان نسبت به شاگردش بی‌تفاوت بود ممکن بود چه اتفاقی برای ایشان بیافتد؟

داستان اثر

«ایشان آواستی» فرزند کوچک خانواده‌ای تحصیلکرده است که درس خواندش همراه با دردسرهای فراوانی است. او مرتب از کلاس اخراج می‌شود و همیشه متهم به بازیگوشی و حواس‌پرتی است. برادر بزرگتر او همیشه شاگرد اول کلاس است و این امر باعث مقایسه‌ی آن دو با هم می‌شود. ایشان هربار که قصد صحبت درباره‌ی مشکلش با درس خواندن را دارد از جانب دوستان و معلمینش تمسخر می‌شود و این امر باعث خشمی درونی در او می‌شود. خشمی که با درگیری و زد و خورد فیزیکی با دوستان و هم‌سالانش نمود پیدا می‌کند. مدیرمدرسه به خانواده‌ی ایشان پیشنهاد می‌دهد که او را به مدرسه‌ی کودکان استثنایی ببرند. پدر خانواده با شنیدن این پیشنهاد به شدت عصبانی می‌شود و تصمیم می‌گیرد پسرش را به مدرسه‌ی شبانه روزی بفرستد. این کار ضربه‌ی نهایی برای از بین بردن احساسات و عواطف ایشان بود. تا اینکه معلم هنر مدرسه تغییر می‌کند و «رام شانکار» با بازی عامرخان وارد مدرسه می‌شود.

پس از چند جلسه معلمش متوجه می‌شود، ایشان اختلال واژگانی دارد و دلیل عدم پیشرفت او در درس‌ها هم همین اختلال اوست؛ چراکه خود این اختلال را داشته و ایشان را درک می‌کند.  معلم همچنین استعداد بی‌نظیر او در نقاشی را کشف می‌کند و سعی می‌کند در کنار پرورش استعداد نقاشی در ایشان، به او کمک کند در خواندن و نوشتن هم رشد کند.

 مدتی بعد معلم هنر با کمک مدیر مدرسه مسابقه‌ی نقاشی بین دانش‌آموزان و معلمین ترتیب می‌دهد. این مسابقه دو برنده داشت که آن‌ها ایشان و معلمش، آقای رام شانکار است. آقای مدیر هم نقاشی آن‌ها را روی جلد کتاب بچه‌ها چاپ می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: عامر خان/ Aamir Khan

نام شخصیت ها:

ایشان آواستی: کودکی 9 ساله که در مدرسه دردسر درست می‌کند، درس نمی‌خواند و معلمینش از او شکایت دارند.

رام شانکار: معلم هنر مدرسه که به شخصیت اصلی داستان کمک می‌کند و او را از دنیای تاریکی که اطرافیانش برایش ساخته‌اند نجات می‌دهد.

کشور سازنده: هند

کمپانی سازنده: Aamir Khan Production

جوایز و افتخارات: نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی، برنده 22 جایزه و28 نامزدی در بخش‌های مختلف

مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : پرهام حاتمی

۵ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

good

بزرگسال

توسط : پرهام حاتمی

۵ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

good

بزرگسال

توسط : محمد حسینی

۲۹ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خوب بود

بزرگسال

توسط : مریم محبی

۶ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

فیلم پر از حرفهای عالیه. حرفهایی که انگار در سراسر دنیا یکسانه و باید شنیده بشه. اینکه تفاوتها و استعدادهای همه آدما قرار نیست یکسان باشه. به قول معلم کلاس قرار نیست همه انگشتای دست رو بکشیم تا یه اندازه بشن. تفاوتهاست که این دنیا رو میسازه. البته فیلم برای گروه سنی کودک مناسب نیست. بعضی ناهنجاریهای فیلم مثل کتک زدن و دعوا و فرار بچه از مدرسه، یا لحظات کابوس گونه حمله عنکبوتها و مارها به ایشانت برای بچه ها مناسب نیست.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ستاره های روی زمین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!