• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال گیسو (عاشقانه ۲)

author-img

توسط : پریسا نوری پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5467 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 سریال «گیسو» فصل دوم مجموعه‌ی «عاشقانه» است. مدارک پولشویی حاج یونس که در فصل پیش توسط گیسو (همسر صیغه‌ای او) ربوده شده بود به دست رضا (پسر حاج یونس) می‌رسد. پلیس در جریان این پرونده قرار گرفته و ازطرف‌دیگر، شرکای حاج یونس نیز درصدد گرفتن پول‌های بادآورده‌ی حاج یونس هستند.

حاج یونس از رضا تقاضا می‌کند که پول‌ها را به دست صاحبان اصلی خود برساند. ازسویی، رضا و پیمان و سهیل نیز وارد پروژه‌ی تبلیغاتی جدیدی برای رستوران کتایون آزاد شده‌اند که این می‌تواند پای کتایون و نازی، مدیر مالی رستوران را به زندگی رضا و سهیل باز کند.

ژانر این اثر عاشقانه و جنایی است و تمامی خانواده‌های این سریال دارای زندگی‌هایی نابه‌سامان و پراختلاف هستند.

ژانر : درام شبکه-نمایش-خانگی

سال 1399 17 قسمت (هر قسمت 247 دقیقه) جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

جایگاه خانواده در این اثر متزلزل است. زیرا تمام خانواده‌های این مجموعه دارای اختلاف، کشمکش یا نابه‌سامانی هستند.

زندگی پگاه و سهیل رو به جدایی است.

پیمان که به‌تازگی از درسا جدا شده است با زن دیگری که بزرگ‌شده‌ی ایتالیاست به ایران بازمی‌گردد و او را همسر جدید خود معرفی می‌کند.

حاج یونس که در فصل پیش زن جوانی به نام گیسو را به عقد موقّت خود درآورده بود حالا با ارتباط سرد همسر اصلی خود مهین بانو که ده سال از او بزرگ‌تر است روبه‌رو شده است.

رضا نیز به‌تازگی همسر خود، یعنی ریحانه را از دست داده و با دختر کوچکش، دنا، تنها زندگی می‌کند.

والدین می‌توانند با فرزندان خود درباره‌ی علّت این اختلاف‌ها و سردی‌ها صحبت کنند و رفتارهای آسیب‌زای زوج‌ها را در این اثر مورد ارزیابی قرار بدهند. مثلاً زندگی سهیل و پگاه به دلیل پرخاشگری‌ها و توهین‌های پگاه و خودخواهی‌ها و غرور هردوی آن‌ها رو به نابودی است. یا پیمان به دلیل تمایل به داشتن زندگی‌ باز و خارج از چارچوب، همواره با شکست و فریب و تنهایی مواجه است.

حاج یونس که آلوده به پولشویی است هم مورد پیگرد قانون و هم از طرف شرکای خود مورد تهدید و آزار قرار گرفته است. پسر بزرگش محسن که در این پرونده با او همدست است هم توسط پلیس بازداشت شده است. اما حاج یونس به جای آنکه با قانون همکاری کند از پسرش، رضا، می‌خواهد که پول‌ها را به صاحبان اصلی‌اش بازگرداند تا نه گرفتار زندان شود و نه شرکایش به پول‌ها دسترسی داشته باشند.

درواقع حاج یونس خطرناک‌ترین راه را انتخاب کرده است. راهی که می‌تواند برای رضا خطرآفرین باشد. والدین می‌توانند از فرزندان خود بخواهند که شخصیت و اعمال حاج یونس را مورد انتقاد و ارزیابی قرار بدهند و راه درستی که حاج یونس می‌تواند در پیش بگیرد را از فرزندان خود بپرسند.

«کتایون آزاد» و «نازی هوشیار» دو زنی هستند که پیمان، رضا و سهیل در طی انجام پروژه‌ای تبلیغانی با آن‌ها آشنا می‌شوند. کتایون و نازی علی‌رغم داشتن موقعیت بالای اجتماعی، در دیدار اول رفتاری خاص در قبال سهیل و رضا از خود بروز می‌دهند. رفتاری که تمایل آن‌ها را به برقراری ارتباط با سهیل و رضا را نشان می‌دهد.

والدین می‌توانند در این زمینه با فرزندان خود درباره‌ی مفهوم عزّت‌نفس صحبت کنند، بهترین رفتاری که نه ناشی از غرور است و نه ناشی از وادادگی.

خلاصه: در این اثر جایگاه خانواده و احترامی که زن و شوهر باید برای یکدیگر قائل بشوند زیر سوال است. مقوله‌ای چون پولشویی، توسط افرادی که ظاهری مذهبی دارند اتفاق می‌افتد و آن‌ها برای جبران عمل خود راهی نادرست مثل دورزدن قانون را در پیش می‌گیرند. روابط آزاد نیز در این اثر بدون‌پرده نمایش داده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا پگاه و سهیل نمی‌توانند با یکدیگر صحبت کنند؟ چرا آن‌ها در بروز احساسات خود صداقت ندارند و دچار اشتباه و خطا می‌شوند؟

چرا ریحانه و رضا از حاج یونس فاصله گرفته بودند؟

پیمان چگونه شخصیتی دارد؟ آینده‌ی او را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

چرا حاج یونس از طریق قانون پیگیر کار خود نمی‌شود؟

آیا حاج یونس و محسن خطاکارند؟

روی خوش نشان دادن کتایون و نازی به سهیل و رضا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خلاصه: چرا زوج‌های این سریال نمی‌توانند با یکدیگر صحبت کنند و مشکلاتشان را حل کنند؟

داستان اثر

«گیسو» که در ادامه‌ی مجموعه‌ی «عاشقانه» ساخته شده است، اینک با همان شخصیت‌ها از زاویه‌ی دیگری قصه‌پردازی می‌کند. مدارک فساد مالی حاج یونس که در فصل پیش توسط گیسو (همسر صیغه‌ای او) دزدیده شده بود، حالا از طریق خود گیسو که گویا زنده است برای رضا، پسر حاج یونس، ارسال می‌شود.

ازطرف‌دیگر، پرونده‌ی این ماجرا نیز به دست پلیس افتاده است. شرکای حاج یونس نیز در پی دست‌یابی به پول‌ها، مدام او را تهدید به قتل می‌کنند. حاج یونس که خود را در چنین منجلابی می‌بیند از رضا می‌خواهد که پول‌ها را به دست صاحبان اصلی‌اش برگرداند.

رضا که به‌تازگی همسرش را از دست داده است با اکراه خواسته‌ی پدرش را می‌پذیرد. سهیل که در گیرودار جدایی از پگاه است، با خواسته‌ی عجیب پگاه روبه‌رو می‌شود. پگاه که به‌خاطر اشتباه سهیل دیگر قادر به بچه‌دارشدن نیست، از سهیل می‌خواهد که قبل از طلاق به او کمک کند تا سرپرستی یک بچه را به عهده بگیرد.

پیمان نیز با دختری به نام لوسیا وارد ایران می‌شود و مشخص می‌شود که از درسا (دخترخاله‌ی پگاه) جدا شده است. سهیل و پیمان که به مشکل مالی برخورده‌اند از رضا می‌خواهند که شرکت ورشکسته‌ی تبلیغاتی مشترکشان را دوباره به راه بیندازند.

رضا نیز با این شرط که پیمان و سهیل او را در پرونده‌ی پدرش کمک کنند خواسته‌ی آن‌ها را می‌پذیرد. اولین پروژه‌ی تبلیغاتی آن‌ها برای رستوران زن ثروتمندی به نام کتایون آزاد است که با مدیر مالی خود نازی هوشیار وارد زندگی این سه مرد می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: منوچهر هادی

نویسنده: علیرضا کاظمی‌پور- سعید جلالی

تهیه‌کننده: هومن کبیری

بازیگران: محمدرضا گلزار- ساره بیات- حسین یاری- هومن سیدی- هانیه توسلی- مسعود رایگان- بیژن امکانیان- بهاره رهنما- شمسی فضل‌الهی- سانیا سالاری- آزاده ریاضی- همراز اکبری- جولیا پانلی

شخصیت‌ها:

سهیل بقایی: همسر پگاه است که زندگی آن‌ها با بحران و اختلاف و سردی همراه است. او شریک رضا و پیمان در یک شرکت ورشکسته‌ی تبلیغاتی است.

پگاه دادگر: همسر سهیل و یک پزشک زنان و زایمان است. پگاه زنی مغرور و پرخاشگر است که قادر به بچه‌دارشدن نیست.

رضا شکیبا: او پسر یونس شکیبا است که با فوت همسرش درگیر مسائل مالی پدرش می‌شود.

یونس شکیبا: پدر رضا و یک حاجی بازاری متنفذ سیاسی است. او با همدستی پسر بزرگش محسن، ثروت زیادی را از طریق پولشویی به دست آورده است.

پیمان رستاک: او برادرزن رضاست. مردی عیاش و فرصت‌طلب که زندگی باز و خارج از عرفی دارد.

کتایون آزاد: او مدیر یک رستوران بزرگ و معروف است که از طریق شرکت تبلیغاتی رضا، پیمان و سهیل با آن‌ها آشنا می‌شود.

نازی هوشیار: دوست و مدیر مالی رستوران کتایون است.

لوسیا: او زنی است که همراه با پیمان و به قصد پیدا کردن والدین ایرانی‌اش وارد ایران می‌شود.

کشور سازنده: ایران

کمپانی سازنده: شبکه‌ی نمایش خانگی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سارا رحیم خانی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

این یک اثر بود صرفا جهت سرگرمی و مناسب برای تماشای افراد زیر ۱۸ سال نبود

بزرگسال

توسط : سارا رحیم خانی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

این یک اثر بود صرفا جهت سرگرمی و مناسب برای تماشای افراد زیر ۱۸ سال نبود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گیسو (عاشقانه ۲)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!