• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال گنجینه ملی: لبه تاریخ (National Treasure: Edge Of History)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2031 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
سریال جذاب «گنجینه ملی: لبه تاریخ» براساس فیلمی قدیمی با همین نام ساخته شده و ادامه‌ای بر موضوع آن است. جسیکا دختر دو محافظ گنج، حالا از راز خانوادگی خود مطلع شده و ذهنیت گذشته‌اش نسبت به آن‌ها را از دست داده و می‌خواهد با پیداکردن گنج، به هویت اصلی خود و خانواده‌اش پی ببرد. او که یک مهاجر است و شهروند آمریکا نیست، موقعیت حساسی دارد و در خلال داستان، ما را با مشکلات مهاجرین آشنا می‌کند. این سریال رازآلود، معماهای بسیاری درون خود دارد که حل‌کردن هرکدام از آن‌ها لذت بخش است و ذهن مخاطب را به تکاپو می‌اندازد. شخصیت‌های اصلی آن، که همگی نوجوان هستند و پایین‌بودن میزان خشونت و ترس سریال، سبب شده تا برای گروه سنی +14 سال مناسب باشد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 چند قسمت 50 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «گنجینه ملی: لبه تاریخ» در ادامه فیلم‌هایی با همین‌نام ساخته شده و در حال حاضر، در حال پخش جهانی‌ست. این سریال براساس یک افسانه قدیمی ساخته شده که بر طبق آن، اقوام قدیمی زمین، یعنی مایا، اینکا و استک، برای محفوظ ماندن گنج‌شان، نقشه آن را در سه مکعب باستانی پنهان کردند تا فقط با اتحاد و کنار هم قرار دادن آن سه مکعب، نقشه گنج آشکار شود. پدر جسیکا، که عضو گروه محافظین گنج بوده، از دنیا رفته و جسیکا بی‌خبر از همه‌جا و بر اثر اتفاق، با یک فراماسون کهنه‌کار آشنا می‌شود و نقشه گنج را دریافت می‌کند. او که ذهنی کنجکاو دارد، دنباله نقشه را می‌گیرد و یکی از سه مکعب را پیدا می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا او و دوستانش، برای پیداکردن گنج، مشتاق شوند. این فیلم جذاب، سرشار از معما و سوال است که حل‌کردن آن، به مخاطب حس خوبی می‌دهد. از آنجایی که شخصیت‌های اصلی گنجینه ملی، جوانان و نوجوانان هستند، به نظر می‌رسد که با توجه به پایین‌بودن میزان خشونت و ترس آن، سریال برای گروه سنی +14 سال مناسب باشد.

خلاصه: ماجراجویی جذاب یافتن گنج، با توجه به پایین‌بودن میزان خشونت و ترس، برای گروه سنی +14 سال توصیه می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید که اگر به جای جسیکا بود، با توجه به شرایط خطیرش، حاضر به ماجراجویی میشد؟ با او درباره حقیقی/خیالی‌بودن گنج‌ها صحبت کنید و نظرش را جویا شوید. از او بپرسید که اگر امروزه گنجی وجود داشته باشد، چه افرادی به دنبال تصاحب آن هستند و چرا؟

خلاصه: درباره گنج و حقیقی/خیالی‌بودن آن صحبت کنید و از فرزندتان بپرسید که امروزه، چه کسانی دنبال گنج هستند؟

داستان اثر

در گذشته‌های دور، سه قوم باستانی مایا، اینکا و استک، برای اینکه گنجشان را در امان نگه‌دارند، نقشه آن را در سه مکعب باستانی قرار داده و پنهان کردند. قرن‌ها بعد، جسیکا که مادر و پدرش را از دست داده و به همراه دوستانش زندگی می‌کند، به طور اتفاقی با پیرمردی آشنا می‌شود که به‌خاطر گردنبندی که به گردن دارد، به او نقشه یکی از مکعب‌ها را می‌دهد. جسیکا که از همه جا بی‌خبر است، با استفاده از حس کنجکاوی و هوش خود، مکعب پنهان شده در نقشه را پیدا می‌کند، اما با همین کار جان دوستش را به خطر می‌اندازد. بیلی که به دنبال گنج است، روان، دوست جس، را گروگان می‌گیرد و مکعب باستانی را که بخشی از نقشه گنج است طلب می‌کند. جسیکا که به حقیقت خانواده خود پی برده است، متوجه می‌شود که پدر و مادرش، از جویندگان و محافظین این گنج باستانی بودند و گردنبند او نیز موید همین موضوع است. بنابراین جسیکا و دوستانش تصمیم می‌گیرند که تا هر سه مکعب را پیدا کنند و این گنج را از دست دلالان و کلکسیونرها درور کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Cormac Wibberley-

Marianne Wibberley

نویسنده/ مترجم: Oren Aviv- Jim Kouf

نام تهیه کننده: Dwain Worrell- Jeremy Beim

نام بازیگران: Lisette Olivera- Lyndon Smith- Justin Bartha- Zuri Reed

نام شخصیت ها: جسیکا: دختر جوانی که مادر و پدرش را از دست داده و به همراه ۴ دوستش در خانه‌ای زندگی می‌کند. او به تازگی متوجه شده که پدر و مادرش از محافظین یک گنج باستانی بودند و او نیز به سمت این گنج کشیده شده‌است. بیلی: یک دلال عتیقه که به دنبال گنج باستانی می‌گردد تا با فروش آن به یک کلکسیونر، سود کند. لیام: نوه یک فراماسون معروف که نقشه گنج و سرنخ‌هایی را به جسیکا داده‌ و با فوت پدربزرگش، با جسیکا هم مسیر شده‌است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Disney+

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علی معتمدی

۲۲ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

خیلی فیلم خوب و آموزنده ایی بود مخصوصا اون جاهایی که روی یک‌سری موضوع دقت می‌کند

بزرگسال

توسط : شاهرخ عباسی

۱۳ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

خیلی دوست دارم این برنامه رو؟

بزرگسال

توسط : شاهرخ عباسی

۱۳ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

خیلی دوست دارم این برنامه رو؟

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گنجینه ملی: لبه تاریخ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!