• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال وکیل ووی خارق‌العاده (Extraordinary Attorney Woo)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4606 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
وکیل ووی خارق‌العاده سریالی در ژانر درام حقوقی است که داستان یک وکیل به نام وو‌ یونگ‌وو را روایت می‌کند که بیماری اوتیسم دارد. این سریال و بازیگرانش موفق به دریافت جایزه‌های متعددی شده اند.

ژانر : درام حقوقی

سال 2022 16 قسمت 60 تا 80 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
40 مناسب خانواده 12 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال وکیل ووی خارق‌العاده یک سریال چشم‌نواز و ملایم در ژانر درام حقوقی است. این سریال خشونت و ترس کمی دارد و ناهنجاری‌های اجتماعی این سریال بیشتر در دیالوگ‌های این سریال مشهودند و کمتر به تصویر کشیده شده‌اند. این اثر دارای پیام‌ها و الگوهای مثبت زیادی است و ارزش آموزشی زیادی درباره شغل وکالت و دنیای یک فرد اوتیسمی را به مخاطبان ارائه می‌کند. نسخه‌ی پالایش شده‌ی این سریال مناسب سن ۱۲ سال به بالا است.

مهم ناهنجاری‌های اجتماعی این سریال روابط عاشقانه‌ی خارج از خانواده است و همچنین این حقیقت که شخصیت اصلی این سریال یعنی یونگ‌وو از یک رابطه‌ی نامشروع به دنیا آمده است. درباره مضرات این رفتارها در جامعه و متزلزل شدن کودکانی که به این طریق به دنیا می‌آیند با خانواده خود صحبت کنید. می‌توانید از ماجرای غم‌انگیز یونگ‌وو و مادرش و علت رها شدن یونگ‌وو در این داستان استفاده کنید و به بحث بپردازید. ناهنجاری‌هایی مثل همجنسگرایی و بوسه نیز در این سریال وجود دارد که در نسخه‌ی پالایش شده وجود ندارند. بنابراین توصیه می‌کنیم نسخه‌ی پالایش شده و سانسورشده را با خانواده تماشا کنید‌.

پیام‌های مثبت این سریال متنوع هستند. اما پررنگ‌ترین آنها ارتباط گرفتن و نحوه برخورد با افراد اوتیسمی است. می‌توانید درباره نکاتی که در این مورد آموخته‌اید تبادل نظر کنید. درباره دوراهی وکلا زمانی که وکالت یک فرد یا شرکت فاسد به عهده‌ آن‌ها گذاشته می‌شود صحبت کنید.

در این سریال یک قسمت راجع به اهمیت محیط زیست و تاثیر آن بر زندگی انسان‌هاست. می‌توانید این موضوع را مورد بحث قرار دهید. اهمیت بازی کردن کودکان و آزاد بودن آن‌ها نیز یکی از پیام‌های سریال است و نکته‌ای است که شاید ما هم کمتر از این زاویه به آن نگاه می‌کنیم‌. با فرزندان خود درباره اینکه چطور میخواهند فرزندان آینده‌شان را بزرگ کنند گفتگو کنید. این سریال به مسائل مختلف اجتماعی مثل تبعیض شغلی و تبعیض علیه معلولان پرداخته است. که این موضوعات می‌تواند یک گفتگوی چالشی را رقم بزند.

الگوهای مثبت این سریال بسیار متعدد و تاثیرگذارند. می‌توانید راجع به عزت‌نفس و خودباوری یونگ‌وو و تلاش او برای رسیدن به اهدافش تبادل نظر کنید. همچنین شخصیت جونهو را بررسی کنید و همدردی و مسئولیت‌پذیری او را تحلیل کنید.

خشن‌ترین سکانس‌های این سریال درباره خشونت خانگی است که به صورت گذرا نمایش داده می‌شود. خشونت روانی این سریال و شخصیت‌هایی که بر یکدیگر فشار می‌آورند می‌تواند موضوعی برای صحبت باشد. درباره رفتارهای سمی و آزاردهنده تحقیق کنید و درباره آن‌ها به گفتگو بپردازید.

به یاد داشته باشید که هیچگاه نظرات اعضای خانواده را قضاوت نکنید تا در آینده بتوانید بهتر باهم گفتکو داشته باشید.

خلاصه:

این سریال نکات متنوعی دارد که با گفتگو و بررسی داستان و رفتار کاراکترها با خانواده می‌توانید به درک درست‌تری درباره باورها و تفکر اعضای خانواده و نوع نگاه آن‌ها به مسائل پی ببرید و یکدیگر را بهتر بشناسید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره تصمیمات وو یونگ‌وو و بقیه شخصیت‌های داستان صحبت کنید. می‌توانید این سوالات را بپرسید:

به نظرت اگر یونگ‌وو با پدر و مادرش بزرگ می‌شد بیماری اوتیسمش کمتر می‌شد؟

فکر میکنی اگر یه بیمار اوتیسمی را ببینی می‌توانی با او گپ بزنی؟

چطور می‌شود یک رفتار سمی را تشخیص داد؟

به نظرت خانواده‌های کره‌ای چه فرقی با خانواده‌های ایرانی دارن؟

از اهمیت محیط زیست چه چیزهای می‌دانی؟

خلاصه:

درباره شخصیت‌های سریال و بیماری اوتیسم و شغل وکالت صحبت کنید.

 

داستان اثر

وو یونگ‌وو دختری ۲۷ ساله است که سندرم آسپرگر دارد و در رشته‌ی وکالت از دانشگاه ملی سئول فارغ‌التحصیل شده است. او علی‌رغم هوش زیادش، موفق به یافتن شغل نشده است. زیرا شرکت‌های حقوقی او را به خاطر بیماری‌اش که یکی از شاخه‌های طیف اوتیسم است قبول نمی‌کنند. اما یک روز شرکت حقوقی هانبادا به او پیشنهاد کار می‌دهد. یونگ‌وو در هانبادا با نبوغش پرونده‌های بسیاری را در دادگاه برنده می‌شود. یونگ‌وو پس از مدتی متوجه می‌شود که مدیرعامل شرکت هانبادا او را برای تحت فشار قرار دادن شرکت حقوقی رقیبش به نام ته‌سان استخدام کرده است. و مادر واقعی‌اش که هیچوقت او را ندیده بود در واقع ته‌سومی مدیرعامل شرکت ته‌سان است. یونگ‌وو بین یک کشمکش سیاسی قرار می‌گیرد. کشمکشی سیاسی بین ته‌سومی که می‌خواهد وزارت دادگستری را از آن خود کند و مدیرعامل هانبادا که می‌خواهد مانع او شود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: یو این شیک Yoo In-Shik

نویسنده/ مترجم: مون جی‌ون Moon Ji-Won

نام تهیه کننده: Lee Jo-Ho لی جوهو

نام بازیگران: پارک اون‌بین - کانگ ته‌او - کانگ کی‌یونگ / Park Eun-bin - Kang Tae-oh - Kang Ki-Young

نام شخصیت ها:

وو یونگ‌وو:

دختر نابغه‌ی اوتیسمی که به نهنگ‌ها و وکالت علاقه دارد. او اولین وکیل اوتیسمی کره جنوبی می‌شود.

لی جونهو:

یکی از کارمندان شرکت حقوقی هانبادا که عاشق وکیل وو می‌شود.

ته‌سومی:

مادر یونگ‌وو که بعد از به دنیا آوردن یونگ‌وو او پیش پدرش رها کرد. او مدیرعامل شرکت حقوقی ته‌سان است.

هان سونگ‌یونگ:

مدیرعامل شرکت حقوقی هانبادا که رقیب شرکت ته‌سان است.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: ENA - Netflix

جوایز و افتخارات: این سریال موفق به دریافت جوایز بسیاری مثل جوایز تلویزیون کره و شبکه‌های کابلی در سال ۲۰۲۲ در قسمت محبوبترین بازیگر و بهترین سریال تلوزیونی و بهترین نقش مکمل شد. جایزه بهترین سریال آسیا و بهترین بازیگر آسیا نیز در سال ۲۰۲۲ به این سریال تعلق گرفت. همچنین بازدیدهای این سریال در نتفلیکس به قدری بود که ارزش سهام نتفلیکس را تقریبا دوبرابر کرد.

مخاطب اثر: نوجوان - بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه محمد علی ها

۲۰ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

یه خورده لوس بود و پرونده ها خیلی بی مزه حل میشدن و تنها شخصیت مورد علاقم دوست وکیل ووی بود ولی خب پیام مثبت و اینا داشت

بزرگسال

توسط : Nour Fa

۱۴ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

او تو د وونگ تو د اوو

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد وکیل ووی خارق‌العاده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!