• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال قهقهه در وایکیکی/به وایکیکی خوش آمدید ۲ (Eulachacha Waikiki/Welcome to Waikiki 2)

author-img

توسط : ریحانه یافتیان ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4818 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال «قهقهه در وایکیکی۲» و یا «به وایکیکی خوش آمدید۲» محصول ۲۰۱۹ کره جنوبی و در ژانری طنز می‌باشد. این سریال روایتگر زندگی سه مرد و یک زن جوان که در یک مسافرخانه زندگی می‌کنند بوده و مشکلات مختلفی که برای ۶ شخصیتِ اصلیِ داستان رخ می‌دهد را با بیانی طنز نمایش می‌دهد. علاوه‌بر ناهنجاری‌ها،  پیام مثبت‌های قابل توجهی نیز در سریال وجود دارد. این دومین فصل از سریال قهقهه در وایکیکی می‌باشد و بجز شخصیت‌ها و تغییراتی که حول محور شغل و فعالیت‌های آن‌ها رخ می‌دهد، محور اصلی داستان یکی بوده و فصل دوم نیز همانند فصل اول، شامل ۶ بازیگر و شخصیت اصلی (۳ زن و ۳ مرد) که در یک مسافرخانه مشغول کار و زندگی‌اند، می‌باشد.

ژانر : کمدی

سال 2019 ۱۶ قسمت، هر قسمت حدود ۷۰ دقیقه جزئیات کامل اثر
21 مناسب خانواده 13 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «قهقهه در وایکیکی۲» و یا «به وایکیکی خوش آمدید۲» محصول ۲۰۱۹ کره جنوبی و در ژانری طنز می‌باشد. در این داستان چالش‌های شغلی و عاطفیِ شخصیت‌های اصلی که در یک مسافرخانه به کار و زندگی مشغول هستند؛ روایت می‌گردد. میزان ناهنجاریِ سریال قابل توجه است و مواردی از روابط دوستانه و عاشقانه بین محرم و نامحرم، مصرف مشروبات الکلی، پوشش نامناسب خانم‌ها و نمونه‌های مشابه را شاهد هستیم که قابل ملاحظه‌اند. از مهم‌ترین نمونه‌ها باید به شکل‌گیری روابط دوستانه و قرار گذاشتن‌ها بین شخصیت‌های اصلی و همچنین بارداری یوری پیش از ازدواج اشاره کرد. والدین محترم ضمن ارائه دلایل شرعی و علمیِ منطقی برای تقبیح این ناهنجاری‌ها، می‌توانند تماشای نسخه پالایش شده را به فرزند خویش توصیه نمایند. لازم به ذکر است که نمونه‌هایی دور از واقعیت همچون: برخورد شهاب سنگ به مسافرخانه و یا دیدار مجدد سه مرد جوان و سویون نیز در این اثر وجود دارد که بهتر است با توضیح والدین مبنی بر اینکه "در دنیای حقیقی چنین برخوردهای تصادفی‌ای تقریباً ناممکن هستند"، همراه باشد. پیام و الگوی مثبت سریال نیز در حد قابل توجهی بوده و ضمن حمایت، تشویق و یاری‌رسانی شخصیت‌ها نسبت به یکدیگر که به صورت مداوم در سریال تکرار شده و با شکل‌گیری روابط عاشقانه تعمیق می‌یابند؛ شاهد تغییر شخصیتیِ مثبت افراد نیز هستیم که آن‌ها را از افرادی بی‌مسئولیت، تنبل و دست و پا چلفتی به افرادی موفق‌تر در روابط عاطفی و شغلی تبدیل می‌کند. والدین عزیز می‌توانند بر این حمایت‌ها و یاری‌رسانی‌ها تاکید کرده و ضمن تشویق فرزند خود نسبت به الگوگیری از این رفتارها، حمایت خویش را نیز به او ابراز نمایند. همچنین می‌توان با تاکید بر پیگیریِ علاقه و استعدادها مانند اتفاقی که برای سویون نسبت به خبرنگاری افتاد، فرزند را نسبت به پیگیری‌های لازمه به خصوص در حوزه‌ی شغلی و تحصیلی ترغیب نمود.

خلاصه: توصیه بر تماشای نسخه پالایش شده، تمرکز بر تغییر شخصیتیِ مثبتِ افراد، تاکید بر پیگیری علایق و استعدادها، توجه بر تفاوت واقعیت و تخیل.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از جمله پرسش‌هایی که برای چالشی‌تر کردنِ بحث با فرزندتان می‌توانید داشته باشید:

- دلیل عدم موفقیت شخصیت‌ها (در حوزه‌ی شغلی و سپس عاطفی) به‌ویژه در ابتدای سریال چه بود؟

- کدام یکی از شخصیت‌های سریال را بیشتر دوست داشتی؟ می‌توانی چند نمونه از ویژگی‌های خوب و بد او را نام ببری؟

- استعداد خودت را در چه چیزهایی می‌دانی؟ به چه فعالیت‌هایی علاقه‌مند هستی؟

- بنظرت تا چه حد امکان دارد همانند داستانِ سریال، افرادی که سال‌ها پیش با یکدیگر آشنا بوده و به هم علاقه‌مند نیز بوده‌اند، مجدد یکدیگر را ببینند؟

- به نظرت کدام خصیصه‌ها در هر یک از شخصیت‌ها، موجبِ اقناعِ طرف مقابل برای برقراری رابطه عاشقانه شد؟ یعنی چه ویژگی‌های خوب و یا تاثیرگذاری در هر یک از شخصیت‌ها وجود داشت که آن‌ها را برای داشتنِ یک رابطه‌ی جدی آماده می‌ساخت؟

خلاصه:ارائه‌ی پرسش‌هایی چالشی حول محور زمینه‌های لازم برای پیشبرد یک شغل و یا داشتنِ رابطه‌ی عاشقانه‌ی جدی.

داستان اثر

سه مرد جوان به نام های «یوشیک» که در حوزه‌ی موسیقی مشغول کار است، «جون‌کی» که در حوزه‌ی بازیگری مشغول کار است و «کی‌بونگ» که بازیکن بیسبال می‌باشد، به همراه دختری به نام «جئونگئون» (دوست دوران دانشگاه جون‌کی) که شغل‌های پاره وقتِ متعددی دارد، در یک مسافرخانه به نام «وایکیکی» مشغول کار و زندگی بوده و با مشکلات اقتصادی قابل توجهی نیز روبرو هستند. «سویون» که عشقِ مشترک و قدیمیِ هر سه مرد جوان می‌باشد، با ورشکستگیِ پدرش و بهم خوردنِ عروسی‌اش، به وایکیکی آمده و در کنار دیگر افراد به کار کردن و جمع‌آوریِ پول مبادرت می‌ورزد. با ورود «یوری» (خواهر یوشیک) به مسافرخانه، داستان سریال پیچیده‌تر نیز شده و همه‌ی شخصیت‌ها شرایط شغلی و عاطفیِ سخت اما جالبی را تجربه می‌کنند. در انتها و پس از فراز و نشیب‌های بسیار، «جون‌کی و جئونگئون» و «یوشیک و سویون» نسبت به عشقشان اعتراف کرده و زوج‌های سریال را تشکیل می‌دهند و «کی‌بونگ و یوری» نیز ازدواج کرده و صاحب فرزند می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: لی چانگ‌مین / Lee Chang-min

نویسنده: کیم کی‌هو، سونگ جیئون، سونگ می‌سو، سئو دونگ‌بوم / Kim Ki-ho, Song Ji-eun, Song Mi-so, Seo Dong-bum

نام تهیه کننده: بک چانگ‌جو، پارک جین‌هیونگ، پارک جون‌سئو / Baek Chang-ju, Park Jin-hyung, Park Jun-seo

نام بازیگران: لی یی‌کیونگ، کیم سون‌هو، شین هیون‌سو، مون گایونگ، آن سوهی، کیم یه‌وون / Lee Yi-kyung, Kim Seon-ho, Shin Hyun-soo, Moon Ga-young, Ahn So-hee, Kim Ye-won

نام شخصیت‌ها:

چا یوشیک: مرد جوانی که در حوزه‌ی موسیقی مشغول کار است و در انتهای سریال به عشقش نسبت به سویون اعتراف می‌کند.

لی جون‌کی: مرد جوانی که در حوزه‌ی بازیگری مشغول به کار است و در انتها به کیم جئونگئون علاقه نشان می‌دهد.

گوک کی‌بونگ: مرد جوانی که بازیکن بیسبال است و با خواهرِ یوشیک (یوری) ازدواج می‌کند.

هان سویون: زن جوانی که به خبرنگاری علاقه‌مند بوده و در انتها به عشق متقابلش نسبت به یوشیک اعتراف می‌کند.

کیم جئونگئون: زن جوانی که از دوستانِ دانشگاهِ جون‌کی بوده و به کارهای پاره‌وقتِ مختلفی مشغول است. او به بازیگری علاقه‌مند است و کم‌کم عاشق جون‌کی می‌شود.

چا یوری: خواهر یوشیک که کمی حساس و فرصت‌طلب بوده و به کار در رستوران علاقه‌مند است. او با کی‌بونگ ازدواج کرده و صاحب فرزند می‌شوند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: C-JeS Entertainment, Drama House

انتشار دهنده: JTBC

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : آرکین نصیری

۲۰ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

قسمت اول واقعا جالب نبود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد قهقهه در وایکیکی/به وایکیکی خوش آمدید ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!