• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی سریال سوپرمن و لوئیس (Superman and lois)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1300 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

سوپرمن و لوئیس یک سریال سیزده قسمتی در ژانر ابرقهرمانی و خانوادگی است که در ذیل پرداختن به کاراکترهای دی‌سی کمیک، چالش‌ها و مسائل یک خانواده را مطرح می‌کند. لوئیس و کلارک به همراه دو پسر نوجوان خود به یک شهر کوچک نقل مکان می‌کنند تا پرده از راز افراد شروری که سعی دارند شهر را نابود کنند، بردارند. این اثر شامل صحنه‌های اکشن بسیاری می‌باشد که ترس زیادی را به مخاطب القا می‌کند.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2021 1 فصل. 13 قسمت. هر قسمت بین 38 تا 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آنچه لازم است والدین بدانند: این سریال علی‌رغم ماهیت ابرقهرمانی تمرکز ویژه‌ای بر خانواده، چالش‌ها و مشکلات آن دارد. کلارک که پدر خانواده است تا زمان نوجوانی پسرانش (جاناتان و جوردن) از تربیتشان غافل است و قهرمان مردم بودن را به پدر خوب بودن ترجیح می‌دهد. او زمانی که متوجه خلاء‌های احساسی فرزندانش می‌شود تصمیم می‌گیرد رابطه‌اش را با آن‌ها ترمیم کند. او راه‌ حل‌های متعددی را امتحان می‌کند تا جایی که دستیار مربی فوتبال پسرانش می‌شود تا آن‌ها را کنار زمین تماشا کند و وقت بیشتری را با آن‌ها بگذراند. نکته‌ی مهمی که باید به آن اشاره کرد آن است که کلارک و لوئیس زمانی موفق می‌شوند دیوار بین خود و فرزندانشان را بشکنند که اشتراکات بین دو نسل را پیدا می‌کنند. در واقع می‌توان گفت راز ارتباط متقابل فرزندان و خانواده همین است که در مورد چیزهای مشترک حرفی برای گفتن داشته باشند. زمانی که جاناتان متوجه می‌شود تنها جوردن ویژگی‌های ابرانسانی پدر را به ارث برده است، احساس حسادت، خشم و غم در او شکل می‌گیرد اما تلاش می‌کند آن‌ها را مهار کند تا رابطه‌ی برادرانه‌شان دچار آسیب نشود. لوئیس و کلارک تفاوتی بین جاناتان و جوردن قائل نمی‌شوند و ماهرانه سعی می‌کنند از توانمندی هرکدام به جا و به موقع استفاده کرده و دیگری را نادیده نگیرند.

در سوی دیگر داستان، خانواده‌ی لانا و کایل در آستانه‌ی فروپاشی است. لانا برعکس لوئیس سعی دارد وجود مشکلات را انکار کند. او توانمندی‌های همسرش را نادیده می‌گیرد و غرور او را زیر سوال می‌برد. نبود ارتباط عاشقانه بین آن دو موجب پرخاشگری و بیماری‌های روحی فرزندان شده است. بار فقدان عاطفی را سارا، دختر بزرگ خانواده به دوش می‌کشد. لانا زمانی متوجه می‌شود که باید کاری برای خانواده کند که دیگر دیر شده و همسرش جذب گروه مورگان اج شده است. این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد اگر مشکلات یک خانواده در زمان مناسب حل نشوند، افراد باید شاهد از دست رفتن یکدیگر باشند.

 عذرخواهی و جبران، جایگاه ویژه‌ای در این اثر دارند. شخصیت‌ها همیشه توانایی کنترل خشم را ندارند و گاهی با کلمات نابجا همدیگر را آزار می‌دهند. سکوت، فکرکردن به اشتباهات، عذرخواهی و درنهایت تلاش برای جبران، پروسه‌ی صحیح رفع کدورت را به مخاطب می‌آموزد که اگر بعد از هر خطا تلاشی برای جبران نباشد، محبت و عشق بین دو انسان رفته‌رفته می‌میرد.

کلارک کنت و برادرش مورگان اج حاصل دو تربیت متفاوت هستند. کلارک زمانی که در کودکی روی کره‌ی زمین چشم باز می‌کند با یک خانواده‌ی پرمحبت مواجه شده و در سراسر زندگی‌ عشق خالصانه دریافت می‌کند. اما مورگان اج در کودکی با خشم و نفرت انسان‌ها روبه‌رو می‌گردد و همین باعث می‌شود کینه‌ی عمیقی از انسان‌ها به دل بگیرد و درصدد نابودی آن‌ها برآید. این امر به خوبی اهمیت تربیت صحیح و تاثیر آن بر جامعه را بیان می‌کند .در بعضی از سکانس‌های سریال، اعضای خانواده به خصوص فرزندان با پدر و مادر پرخاشگری کلامی دارند. آن‌ها یکدیگر را متهم می‌کنند به کم‌کاری در انجام وظیفه و این لحن که گاهی با گستاخی زیادی همراه است ممکن است در ادبیات فرزند شما اثرگذار باشد. هنگام تماشای اثر، با جدیت این ویژگی نوجوانانِ سریال را تقبیح کنید و با فرزندتان درباره‌ی اهمیت ادب در برابر والدین صحبت کنید.

 نوجوانان روابط آزادانه‌ای با هم دارند. مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و در کل زیست شبانه می‌تواند الگوی نامناسبی برای فرزندتان باشد. مراقب باشید که این مسائل برای فرزندتان عادی نشود.

 درنهایت باید به این اشاره کرد که سوپرمن با وجود همه‌ی ویژگی‌های مثبتش یک کاراکتر غیرواقعیست و برای به دست آوردن هیچ یک از مهارت‌هایش تلاشی نکرده است. مردم شهر و اطرافیانش به او متکی هستند و سوپرمن ملزم است مراقب همه باشد. به فرزند خود این را یادآوری کنید که موفقیت در دنیای واقعی حاصل زحمت و تلاش است. دنیایی که در آن شکست هست، مرگ هست، تنهایی هست و هیچ قهرمانی به کمک انسان نمی‌آید.

خلاصه: ماهیت این فیلم تمرکز بر رفتار والدین و نوجوانان است. اهمیت تربیت در تفاوت شخصیت کلارک و مورگان اج به خوبی بیان می‌شود. لزوم عذرخواهی و جبران اشتباه و حل مشکلات خانواده در زمان مناسب از نکاتی است که والدین باید به آن توجه کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اعضای یک خانواده چگونه می‌توانند از یکدیگر حمایت کنند؟

کلارک چگونه می‌توانست هم یک پدر نمونه باشد و هم یک سوپرمن؟ درباره‌ی مدیریت این وظایف با فرزندتان صحبت کنید. از او بپرسید کدام یک را مهم‌تر می‌داند؟

از فرزند خود بپرسید شخصیت لوئیس را چگونه ارزیابی می‌کند؟ او به عنوان یک مادر آیا در ایفای نقش خود موفق بود؟

 خبرنگاران شجاع و جسور چه تاثیری بر جامعه می‌گذارند؟

خانواده‌ی لوئیس و لانا چه تفاوتی با هم داشتند؟

خلاصه: رابطه‌ی سالم بین والدین و فرزندان باید چه شاخص‌هایی داشته باشد؟

داستان اثر

کلارک کنت که در کودکی از سیاره‌ای به نام کریپتون با سفینه‌ای به کره‌ی زمین فرستاده می‌شود، توسط یک خانواده‌ی مهربان در شهر کوچکی به نام اسمال ویل بزرگ شده و به مرور متوجه وجود قدرت‌های ماورایی در بدن خود می‌گردد. او با خبرنگاری به نام لوئیس ازدواج کرده و به همراه پسرانش جاناتان و جوردون در متروپلیس زندگی می‌کنند. کنت همواره از قدرت‌هایش برای نجات مردم استفاده می‌کند و مردم دنیا به او لقب سوپرمن می‌دهند. لوئیس و کلارک پس از مدتی متوجه می‌شوند گروه شروری در اسمال‌ویل سعی دارند از ظرفیت‌های آن شهر سوءاستفاده کنند. بنابراین تصمیم می‌گیرند به آنجا نقل مکان کرده تا جلوی این افراد شرور بایستند. در حین تلاش برای نشان دادن ماهیت این افراد به مردم اسمال‌ویل، کلارک درمی‌یابد رهبر این دسته که اج نام دارد درواقع برادر خودش است که او هم از سیاره‌ی کریپتون به زمین آمده و قدرت‌های فوق بشری کلارک را با خود دارد. نبردی بین آن دو شکل گرفته و کلارک موفق می‌شود برادرش را مغلوب کند. اما اج شکست نمی‌خورد و بازمی‌گردد تا قوای خود را برای مقابله با کلارک تقویت کند.

جزئیات اثر

کارگردان:گرگ برلانتی / تاد هلبینگ / Greg Berlanti / Todd Helbing

نویسنده: برنت فلچر / Brent Fletcher

نام تهیه کننده: لوئیز شاو میلیتو / جنیفر لنسی / کارین اسمیت فورگ / کارل اوگاوا / Louis Shaw Milito / Jennifer Lence / Karyn Smith-Forge / Carl Ogawa

نام بازیگران: تایلر هوچلین / بیتسی تالوک / اینده ناوارت / جوردن الساس / الکساندر گارفین / Tyler Hoechlin / Bitsie Tulloch / Inde Navarrette / Jordan Elsass / Alex Garfin

نام شخصیت ها:

کلارک کنت ( سوپرمن ): کلارک در کودکی توسط یک سفینه از سیاره‌اش به زمین فرستاده شده و در کنار زوج مهربانی بزرگ می‌شود. او به مرور قدرت‌های ماورایی خود را می‌شناسد و از آن‌ها برای نجات مردم استفاده می‌کند. کلارک با لوئیس ازدواج کرده و صاحب دو پسر می‌شوند.

لوئیس لین: او همسر کلارک  و یک خبرنگار جسور و موفق است. زمانی که به اسمال‌ویل نقل مکان می‌کنند لوئیس سعی می‌کند از فساد مورگان اج با خبر شده و نگذارد مردم به دردسر بیفتند. او رابطه‌ی خوبی با همسرش دارد و همواره با مشکلات زندگی سوپرمن کنار می‌آید.

 جاناتان: پسر کلارک و لوئیس است که در ابتدا گمان می‌کند قدرت‌های پدرش را به ارث برده اما به مرور متوجه می‌شود اینطور نیست. او سعی می‌کند حسادتش را به برادرش کنترل کند و مراقب او باشد.

جوردن: او وارث قدرت‌های کریپتونی پدرش کلارک است. اعضای خانواده سعی می‌کنند در مدیریت این قدرت‌ها به او کمک کنند. جوردن در ابتدا ناخواسته به اطرافیانش آسیب می‌زند اما به واسطه‌ی همین قدرت‌ها می‌تواند جان پدرش را نجات دهد.

مورگان اج: او برادر ناتنی کلارک است که در کسوت مرد ثروتمندی در اسمال‌ویل مشغول فعالیت است. اج نیز با سفینه‌ای به زمین فرستاده می‌شود و برخلاف کلارک با نامهربانی انسان‌ها مواجه می‌گردد. زمانی که کلارک و لوئیس از نیت شوم او با خبر می‌شوند، تصمیم می‌گیرند دستش را رو کنند. مورگان اج نهایتا مجبور به ترک زمین می‌گردد اما نابود نمی‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros. Television Distribution

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سوپرمن و لوئیس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!