• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی سریال سر آستین قرمز (Red Sleeve)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

18108 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این سریال تاریخی-عاشقانه بر اساس داستانی واقعی در تاریخ کره‌جنوبی و رمانی به همین نام ساخته شده‌است؛ و داستانی متفاوت از علاقه بین یکی از پادشاهان چوسان و یک بانوی دربار را روایت می‌کند.

ژانر : تاریخی

سال 2021 16 قسمت / 65 دقیقه جزئیات کامل اثر
41 مناسب خانواده 36 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 11 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«سرآستین قرمز» داستان عاشقانه و روایت زندگی سان و دوک ایم است. این سریال بر اساس یک رمان قدیمی و دست نوشته‌های «سان» ساخته شده‌است. دوک ایم یک بانوی دربار مستقل و شاد است. او مسئول کتابخانه سلطنتی است و از همین طریق با سان، ولیعهد آن زمان، آشنا می‌شود. آن دو اتفاقات زیادی را در زندگی‌شان تجربه می‌کنند و علیرغم وجود روزهای خوب، زندگی ملالت باری را در قصر می‌گذرانند. درواقع، این داستان بخشی از تاریخ کره‌جنوبی و براساس واقعیت است و از این نظر دارای ارزش آموزشی است. برای کم کردن اثر خشونت و غم موجود در اثر پیشنهاد میشود که فیلم‌های پشت صحنه سریال را تماشا کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بنظر تو تصمیمات دوک ایم منطقی بود؟

شخصیت محبوب تو بین تمام شخصیت‌های سریال، چه کسی بود؟

طمع و حسادت در این سریال بیشترین ضربه را به شخصیت‌ها زد. آیا تو هم تا به حال چنین حسی داشتی؟

وفاداری مهم‌ترین ویژگی افراد ولیعد بود. بنظر تو وفادارترین شخصیت کدام بود؟

داستان اثر

داستان این فیلم بر اساس تاریخ واقعی کره‌جنوبی است. البته که بعضی از اتفاقات سریال زاییده‌ی تخیل نویسنده هستند. تمرکز اصلی داستان بر رابطه پادشاه یی‌سان و یکی از بانوان دربار، سونگ دوک‌ایم، است. دوک ایم بر خلاف بقیه بانوان دربار، خواندن و نوشتن بلد است و برای دیگر بانوان دربار داستان می‌خواند. او روحیه‌ای آزاد دارد و دوست ندارد در قید و بند باشد. از طرف دیگر ولیعهد یی سان، همیشه در حال تلاش برای کسب اعتماد پدربزرگش است. پدر یی سان به دلیل جنون و شک به بانوان دربار با دستور سلطنتی سالها پیش کشته شده‌است و همین موضوع باعث شده تا پدربزرگ یی سان، هرلحظه نگران این باشد که او نیز مانند پدرش به جنون برسد و کار اشتباهی کند. پدربزرگ یی سان بی اندازه به او علاقه‌مند است و هر اقدامی که می‌کند برای محافظت از او است.

یی سان و دوک ایم اولین بار یکدیگر را در کودکی ملاقات کرده‌اند و دوک ایم به یی سان کمک کرده تا از مخمصه‌ای فرار کند اما حالا که یی سان ولیعهد و دوک ایم بانوی دربار است، آن‌ها یکدیگر را نمی‌شناسند. دوک ایم به واسطه داشتن سواد خواندن و نوشتن و همچنین خط خوبش مسئول کتابخانه دربار است. اولین ملاقات دوباره آن‌ها نیز در کتابخانه رقم می‌خورد. دوک ایم فکر می‌کند یی سان منشی ولیعهد است و با پیش داوری اجازه نمی‌دهد تا یی سان خودش را معرفی کند و با او تند برخورد می‌کند.

آن‌ها روزها با هم در ارتباط بودند و اتفاقات زیادی را پشت سر می‌گذارند بدون اینکه دوک ایم از هویت واقعی شخص مقابلش مطلع باشد. کم‌کم علاقه‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد اما با فاش شدن هویت واقعی یی سان برای او، این علاقه کمرنگ شده و جای آن را حس تعهد پر می‌کند. دوک ایم سعی می‌کند بانوی دربار وفاداری برای ولیعهدش باشد و از آن فراتر نرود. با اینکه برای او سخت است اما هرکاری که از دستش بربیاید برای ولیعهد انجام می‌دهد. در این بین اما یی سان به دوک ایم علاقه قلبی پیدا کرده و می‌خواهد که با او ازدواج کند. اما ازدواج پادشاه یک مملکت با بانوی دربار امکان پذیر نیست و اگر این ازدواج صورت بگیرد، دوک ایم تبدیل به ملکه نخواهد شد و تنها یکی از زنان پادشاه خواهد بود که اختیارات یک زن رده‌بالای دربار را ندارد و آزادی‌های یک خدمتکار را نیز از دست داده‌است. دوک ایم بخاطر همین دلایلی که ذکر شد و روح آزادی که داشت، بارها ابراز علاقه پادشاه را رد کرد و حتی یکبار بعد از رد کردن پادشاه به طور گستاخانه‌ای که کسی جرئتش را نداشت، خودسرانه برای نجات دوستش اقدام کرد و همین باعث شد پادشاه که از دست او بسیار عصبانی بود، او را از قصر اخراج کند. اخراج دوک ایم و این دوری برای هردو آن‌ها سخت بود، تا اینکه پادشاه برای کاری از قصر خارج می‌شود و دوک ایم را در خانه خواهرش ملاقات می‌کند. آن‌ها هردو عاشق و خشمگین و دلتنگ هستند. مادر پادشاه دستور برگشت دوباره  دوک ایم به قصر را می‌دهد و او را خدمتکار صیغه جدید سلطنتی منصوب می‌کند. صیغه جدید نیز که از علاقه بین این دو آگاه است سعی می‌کند به هر نحوی دوک ایم را آزار دهد. در آخر دوک ایم در برابر ابراز علاقه‌های مکرر و خالصانه یی سان تسلیم می‌شود و به عنوان صیغه سلطنتی با او ازدواج می‌کند. اما بخت با آن دو یار نیست و عمر دوک ایم بسیار کوتاه است و تنها کمی بعد از ازدواج با یی سان از دنیا می‌رود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Jung Ji-in (جونگ جی یین) Song Yeon-hwa[ (سونگ یون هوآ)

نویسنده/ مترجم: Jung Hae-ri[ (جونگ هه ری)

نام تهیه کننده: Kim Do-kyun (کیم دو کیون)

نام بازیگران: Lee Jun-ho ( لی جون هو) Lee Se-young ( لی سه یونگ) Kang Hoon (کانگ هوون)

نام شخصیت ها:

یی سان: ولیعهد چوسان. کسی که پدرش بخاطر جنون کشته شده‌است و حالا تلاش می‌کند مانند پدرش نباشد و بر تخت پادشاهی بنشیند. در این بین با بانوی دربار «سونگ دوک ایم» آشنا و به او علاقه‌مند می‌شود.

سونگ دوک ایم: دختر سرزنده و باهوشی که با اینکه بانوی دربار است اما رویای  نویسنده شدن دارد.

هونگ دوک رو: مشاور و استاد جاه طلب ولیعهد است. او شخصیت خوبی ندارد اما ولیعهد هر بار بعد از اشتباهاتش او را می‌بخشد.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: NPIO Entertainment

جوایز و افتخارات: برنده تمامی جوایز نامزد شده MBC Awards

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : کیدرامر و کیپاپر کره

۱ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 5 +

خیلی خوب بود ولی پایانش غمگین بود

بزرگسال

توسط : مریم صاد

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی کند و آهسته فقط سه قسمت اخرش یکم هیجان داشت ،چهره دختر خیلی سرد و بی روح بود مخصوصا تو قسمتای اول خیلی چهره لاغری داشت .

بزرگسال

توسط : مریم محمودی

۷ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

من موندم چرا دوک ایم همان اول قبول نکرد که صیغه پادشاه بشه پادشاه که اونو خیلی دوست داشت

بزرگسال

توسط : celine Evansian

۳۰ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

خیلی خوب بود حتما ببینید

بزرگسال

توسط : فاطمه راد

۱۸ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

سریال تأثیرگذاری بود اولش از کار دوک ایم حرص می‌خوردم که چرا سان از خودش دور می‌کنه ولی آخرش متوجه شدم که اگه با سان ازدواج نمی‌کرد زنده میمونق سان خالصانه بود آخر داستان خوب تموم شد

بزرگسال

توسط : sarina sahh

۱۷ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

فقط یچیزی ذهنمو درگیر کرد این سریال انگار یجور ادامه از سریال دونگئ هستش. توی قسمت اول کتاب ساگی پتعلق به دونگی که خطاب به پسرش میگه مادر تو یه خدمتکار حقیر ناچیزه و پسرش باید همون گئوم یا یونینگ باشه که انقدر از مادرش متنفره.

بزرگسال

توسط : fatemeh harati beiranvand

۱۲ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 11 +

سریال فوق العاده زیبایی هست من به شخصه عاشق فیلم و شخصیت هاش شدم از جایی که من 13 سالمه و کلا سریال دیدن برام یه تفریح و سرگرمی عالی و جالب هس سریال سراستین قرمز یکی از بهترین فیلم هایی هس که تا به الان دیدم

بزرگسال

توسط : fatemeh harati beiranvand

۱۲ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

سریال فوق العاده زیبایی هست من به شخصه عاشق فیلم و شخصیت هاش شدم از جایی که من 13 سالمه و کلا سریال دیدن برام یه تفریح و سرگرمی عالی و جالب هس سریال سراستین قرمز یکی از بهترین فیلم هایی هس که تا به الان دیدم

بزرگسال

توسط : fatemeh harati beiranvand

۱۲ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

عاشق فیلمشم ولی اخرش غمگینه چون هردو مردن ولی حتی با اینکه پایان نسبتا غمگینی داشت ولی توی قسمت اخر که پادشان سان هم میمیره و میره پیش دوک ایم قشنگش کرد

بزرگسال

توسط : Hananeh tarjoman

۲۸ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 8 +

اما نفهمیدم که آخر اون صیغه ای که قبل دوک ایم بود چی شد

بزرگسال

توسط : حانه نیم

۱۵ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 17 +

خواندن دیدگاه کدومو واقعا خوب و کمک کننده‌س :) این سریال بسیار زیبا و جذابه و خوب ساخته شده. اینکه بر اساس داستان واقعی بود برای من خیلی جذاب بود.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سر آستین قرمز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!