• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال ساخت ایران ۳

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3812 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فصل سوم سریال «ساخت ایران» ساخته بهمن گودرزی به ماجرای علاقه غلام به ستاره و دردسرهایی که پیش روی اوست، پرداخته است. ستاره بدهی بزرگی به ظلی دارد و در بازپرداخت آن به مشکل خورده است. غلام هم که به‌تازگی به ستاره علاقه‌مند شده به او کمک می‌کند تا این مشکل را حل کند. در این سریال روابط خارج از عرف کاملا عادی نمایش داده می‌شود و میزان بالای ناهنجاری سریال درخور توجه است.

ژانر : کمدی

سال 1400 میانگین دقیقه هر قسمت: 50 جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فضای کلی حاکم بر سریال بر مدار یکسری ناهنجاری است. غلام به عشق در یک نگاه و عاشق شدن معروف است. او در فصل اول به ژاکلین و در فصل دوم به بیتا علاقه‌مند می‌شود و قصد ازدواج با آن‌ها را دارد. او در فصل سوم هم بعد از آشنایی با ستاره به او علاقه‌مند می‌شود. خانواده غلام بعد از اینکه از رابطه غلام و ستاره با خبر می‌شوند، او را دست می‌اندازند و سراغ بیتا و ژاکلین را از او می‌گیرند. در این سریال رابطه خارج از عرف غلام و ستاره کاملا عادی نمایش داده می‌شود و زود دلبسته شدن غلام به زنان و تلاش برای جلب توجه آن‌ها برای کودکان مناسب نمی‌باشد. توصیه می‌شود درباره چارچوب‌ها و ضوابط خانوادگیتان درباره روابط زن و مرد و تشکیل خانواده  با فرزندتان گفت‌وگو کنید و از او هم بخواهید نظرش را با شما در میان بگذارد.

خلاصه: رابطه غلام و ستاره خارج از عرف و عادی نمایش داده می‌شود و لازم است که دراین‌باره با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

نظرت درباره برخورد و نگاه‌های جنسی مردان به زنان چیست؟  به‌نظرت کمدی بودن سریال از طریق استفاده از الفاظ نامناسب و تیکه‌های جنسی درست است؟ نظرت درباره غلام چسیت؟ روش غلام برای حل مشکل ستاره درست است؟

خلاصه: به‌نظرت کمدی بودن سریال از طریق استفاده از الفاظ نامناسب و تیکه‌های جنسی درست است؟

داستان اثر

در این فصل غلام در جنوب غواصی می‌کند و اجناس قاچاقی که در دریا غرق شده‌اند را پیدا ‌می‌کند. او از این راه با ستاره آشنا می‌شود. ستاره یکی از مال‌باخته‌هایی است که اجناسش در دریا غرق شده و به‌خاطر بدهی زیادی که به ظلی دارد، گرفتار شده است. آشنایی غلام و ستاره شروع ماجرای این دو است و از آنجایی که غلام در نگاه اول دلباخته زنان می‌شود، علاقه او به ستاره باعث می‌شود تا به او کمک کند. غلام با کمک پسرداییش، مرتضی به دفتر ظلی می‌رود تا با او صحبت کند و از فرصت بیشتر بخواهد اما با او درگیر می‌شوند و ظلی تهدید می‌کند که اگر هرچه زودتر ستاره پول را پرداخت نکند، او سفته‌هایش را به اجرا می‌گذارد. غلام و مرتضی برای حل این مشکل به فکر راهی جدید می‌افتند و تصمیم می‌گیرند ظلی را تعقیب کنند تا سر از کارش دربیاورد و با تهدید او چک و سفته‌های ستاره را پس بگیرند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: بهمن گودرزی

نویسنده/ مترجم: احسان لطفیان، شهاب مهربان

نام تهیه کننده: سید امیر پروین حسینی

نام بازیگران: امین حیایی، مجید صالحی، آناهیتا درگاهی، هومن برق نورد، مینا وحید، الهام کردا، بهرنگ علوی

نام شخصیت ها: غلامحسین: غلام در این فصل غواص دریا شده است و اجناس قاچاقی را در دریا پیدا می‌کند. او از این راه با ستاره آشنا می‌شود و بعد از علاقه‌مند شدن به او ماجراهای جدیدی پیش رویش قرار می‌گیرد.

مرتضی: مرتضی پسر دایی غلام است. او عضو سابق تیم ملی کشتی‌ بوده اما نتوانسته است به المپیک برود و حالا به غلام کمک می‌کند تا مشکل ستاره را حل کنند.

ستاره: ستاره هم از مال‌باخته‌هایی است که اجناسش در دریا غرق شده است و به‌خاطر بدهی زیادی که به ظلی دارد، در دردسر بزرگی می‌افتد.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسین جعفری رنجبر

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

فیلم که نمیشه گفت طنز نه میشه گفت خانوادگی فصل نخست به مراتب کمی طنز جاافتاده تری داشت و تا حدودی بامزه بود و فصل دو نه خانوادگی بود نه طنز بود نه خانوادگی با رگه طنز نه میشه میشه گفت طنز هجو یه فیلم خیلی میزنه توی سر خودش که طنز دربیاد و هیچ طنز درنمیاد نه طنز ضعیف نه طنز متوسط نه طنز قوی جاافتاده چشیده شده فیلم بی نمک با بازیگردانی از اون فاجعه تر فیلمنامه پوچ بدون ماجرا و هدف، حول ماجرا تازه برای شروع فصل نو با بازیگر خارجی برای جلب مخاطب شروع خیلی دست پاچه جلفتی گمراه کننده یخ بودن بی روح یه فیلم آبکی ته ضعیف بودن از کارگردانی تا ویرایش تدوین مونتاژ گروه فیلم‌نامه نویسی بی فکر نمی ساختند سنگین تر بود کسی فصل می‌سازه که با وسواس فکری و دقت و چشیدن هر لحظه فیلم هیچ حرفی برای ساخت ایران نداشت تنها سری خوب فصل نخست بود هرچند یک سری اشتباه ریزی خاصی داشت و قابل هضم بود و فصل دو پوچ طنز هجو ضعیف و فصل سه یه فیلم پوچ بی ماجرا و داستان

بزرگسال

توسط : علی امیری

۱۵ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

بهترین فیلم بود

بزرگسال

توسط : علی محمد حاتمی

۳۰ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

باسلام خدا قوت خدمت کارگردان عزیز سریال ساخت ایران ۳ یه خواهش مجید صالحی اصلا نقش شو خوب بازی نکرد خیلی اسکول بازی می‌کرد. لطف کنید واسه سریال ایرانی ۴ به کار گیری نکنید نه به اون سریال سیاوش نقش صابر نه به این مثل کسخول بازی می‌کرد مگه مخاطب اینجوری میخنده

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ساخت ایران ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!