• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال زنان کوچک (Little Women)

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1847 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

زنان کوچک اقتباسی کره‌ای از رمانی معروف با همین نام است که ماجرای سه خواهر فقیر را به تصویر می‌کشد که به طور ناخواسته درگیر یک پروندۀ فساد می‌شوند. این اثر با توجه به ژانر خشونت نسبتاً بالایی دارد.

ژانر : معمایی

سال 2022 12 قسمت حدوداً 70 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

نسخۀ کره‌ای داستان «زنان کوچک» اقتباسی آزاد از رمان معروفی با همین نام است اما این قصه با نسخۀ اصلی تفاوت قابل توجهی دارد. در این سریال با داستانی معمایی مواجه می‌شویم که درگیری سه خواهر با یک شبکۀ فساد گسترده را به تصویر می‌کشد. هر یک از آن‌ها با ماجرایی درگیر می‌شوند و در نهایت درمی‌یابند که مشکلات موجود نشأت گرفته از فساد و اعمال غیرقانونی یک انجمن مخفی است.

خواهران در این قصه، نماد انسان‌های معمولی هستند که در فقر رشد کرده و بزرگ شده‌اند. فقر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آن‌ها شده‌است. برای مثال یکی از خواهران خود را در کودکی به دلیل نداشتن هزینۀ درمان از دست دادند و یا نتوانستد به خوبی تحصیل کنند. آن‌ها در ابتدای داستان حاضرند به هر طریقی ثروتمند شوند تا بتوانند زندگی خوبی برای خانوادۀ خود فراهم بیاورند اما پس از آشنایی با ابعاد مختلف فسادمالی تصمیم می‌گیرند تا با عوامل فساد مبارزه کنند. در قسمتی از داستان این‌کیونگ بیان می‌کند که فقیر بودن انتخاب آن‌ها نبوده اما نمی‌خواهد به خاطر فقر، دزد هم باشد. تصمیم آن‌ها برای مبارزه با فساد می‌تواند الگوی خوبی برای مخاطبان محسوب شود.

البته اهمیت بیش از اندازه به پول، ثروت و مظاهر آن مانند خانۀ بزرگ، لباس‌های مارک و ... نیز در این داستان نوعی از مصرف‌گرایی را به تصویر می‌کشد. خواهران داستان هیچ‌گاه به این نکته اشاره نمی‌کنند که در کنار هم بودن آن‌ها و حمایتی که از یکدیگر دریافت می‌کنند مهم‌تر از ثروت احتمالی است. حتی در بعضی از قسمت‌های خواسته‌ها ممکن است نشان از زیاده‌خواهی داشته‌باشد. در پایان داستان هم بخشی از پول‌های اختلاس‌شده را بین یکدیگر تقسیم می‌کنند، بدون اینکه به صاحبان حقیقی این پول که مردم عادی هستند، اشاره‌ای شود. بهتر است در طول داستان در مورد نحوۀ کسب درآمد و تفاوت بین ثروت مشروع و نامشروع گفت‌وگو شود.

شخصیت‌های منفی داستان، انجمنی از کهنه‌سربازان کره‌ای جنگ ویتنام هستند. در زمان جنگ ویتنام دولت کرۀ جنوبی با یک قرارداد محرمانه آن‌ها را به دولت کرۀ شمالی فروخته و رها کرده‌است. این افراد به سختی موفق شدند که زنده بمانند اما تصمیم گرفتند از سرزمینی که آن‌ها را رها کرده تا بمیرند، انتقام بگیرند؛ به همین ترتیب به اعمال غیرقانونی روی آورده‌اند. اما گروهی از همین انجمن بعد از مدتی از اعضای اصلی جدا شده و به خواهران برای متوقف کردن فساد کمک می‌کنند. به همین ترتیب می‌توان در مورد درست یا غلط بودن تصمیم این کهنه‌سربازان گفت‌وگو کرد، آیا سختی کشیدن در بخشی از زندگی دلیلی موجه برای ظلم به دیگران است؟

خشونت به نمایش درآمده در این اثر قابل‌توجه است و صحنه‌هایی از قتل، خودکشی، شکنجه و ... به نمایش در می‌آید؛ به همین ترتیب تماشای آن برای مخاطبان کم‌سن و افراد حساس به خشونت توصیه نمی‌شود.

زنان کوچک سریالی در ژانر معمایی است که ماجرای مبارزه سه خواهر با فساد را به نمایش در می‌آورد. تماشای نسخۀ پالایش شده آن با توجه به رده‌بندی سنی و نکات ذکر شده، می‌تواند حاوی پیام‌های مثبتی برای بینندگان باشد.

خلاصه: زنان کوچک داستان خواهرانی است که در فقر بزرگ شدند و پس از آشنایی با یک سیستم گستردۀ فساد مالی تصمیم می‌گیرند که با فساد سازمان‌یافته مبارزه کنند. این اثر علاوه بر مبارزه با فساد، جلوه‌هایی از علاقۀ بیش از حد به ثروت و مصرف‌گرایی را نیز به تصویر می‌کشد و خشونت قابل‌توجهی نیز دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد تصمیم هر یک از سه خواهر در طول داستان گفت‌وگو کنید. هر یک از آن‌ها چه نقاط ضعف و مثبتی داشت و این ویژگی‌های شخصیتی در کدام بخش داستان به آن‌ها کمک کرد. در مورد فساد مالی و اقتصادی و افرادی که مرتکب این جرائم می‌شوند گفت‌وگو کنید. در مورد کسب درآمد به شیوۀ مشروع و نامشروع گفت‌وگو کنید. فقر در زندگی انسان‌ها چه تأثیراتی دارد و آیا فقر موجب می‌شود که دست به هر عمل غیراخلاقی بزنیم؟ در مورد جنگ ویتنام گفت‌وگو کنید. آیا تصمیم سربازان بازگشته از جنگ تصمیم درستی بود؟ این تصمیم چه آسیبی به خانواده و جامعۀ آن‌ها زد؟ خلاصه: در مورد مسائل اجتماعی مانند فقر، کسب درآمد مشروع و ... گفت‌وگو کنید. رفتار شخصیت‌های داستان را تحلیل کنید.

داستان اثر

ورژن کره‌ای «زنان کوچک» اقتباسی آزاد از اثر معروف لوییزا می‌الکات است که بخشی از زندگی سه خواهر را به تصویر می‌کشد. آن‌ها در خانواده‌ای فقیر بزرگ شدند و والدینی بی‌کفایت دارند، پدر آن‌ها دائم‌الخمر است و مادرشان به زندگی خودش بیش از دخترانش اهمیت می‌دهد. در مقطعی از زندگی هر سه آن‌ها به طور ناخواسته درگیر یک پروندۀ فساد بزرگ می‌شوند.

«او این‌جو» به عنوان دختر بزرگ خانواده، حسابدار جزء یک شرکت است که در بین همکاران خود طرد شده، او جسد تنها دوست خود را  که در خانه‌اش به دارآویخته شده، پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که دوستش پیش از مرگ درگیر یک پروندۀ بزرگ پولشویی بوده و بخشی از این پول را برای این‌جو به جا گذاشته‌است. این‌جو که همواره در فقر زندگی می‌کرده قصد دارد که از این پول برای بهبود زندگی خود و خواهرانش استفاده کند اما پس از مدتی همین مبلغ موجب دردسرهای بزرگی برای همۀ خانواده می‌شود.

این‌کیونگ دختر دوم خانواده و یک خبرنگار ضدفساد است، او مدارکی به دست آورده که نشان‌دهنده فساد گستردۀ یکی از نامزدهای انتخابات شهردار سئول است. این‌کیونگ قصد افشاگری دارد اما به علت اعتیاد به الکل از کار تعلیق می‌شود و در همین حین در می‌یابد که پروندۀ موردنظر بزرگتر از تصور اوست و این پرونده با پولی که به دست خواهر بزرگش رسیده است نیز ارتباط دارد.

این‌هه کوچک‌ترین دختر خانواده است که ترجیح می‌دهد از خانوادۀ فقیر و پر از مشکل خود فاصله بگیرد. او تصمیم دارد با هزینۀ یکی از دوستان ثروتمند خود برای تحصیل به خارج از کشور برود اما پدر دوست او در حقیقت همان نامزد انتخاباتی است که این‌کیونگ قصد افشاگری علیه او را دارد. 

به همین ترتیب هر سه خواهر به نوعی درگیر یک پروندۀ بزرگ فساد می‌شوند و آن‌ها به تدریج متوجه می‌شوند که همۀ این اتفاقات نشأت گرفته از انجمنی از سربازان قدیمی جنگ ویتنام است که پس از جنگ به صورت مخفیانه تصمیم به کسب ثروت و قدرت گرفته‌اند. هر یک از آن‌ها درگیر ماجراهایی مانند قتل، شکنجه، گروگان‌گیری، پولشویی و ... می‌شود و در نهایت با کمک یکدیگر موفق می‌شوند که از گسترش اعمال غیرقانونی این انجمن مخفی جلوگیری کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: کیم هه‌وون Kim Hee-won نویسنده: جانگ سوکیونگ Jeong Seo-kyung نام تهیه کننده: چون مین‌جو Cho Moon-joo نام بازیگران: کیم گو اون، نام جی‌هیون، پارک جی‌هو Kim Go-eun, Nam Ji-hyun, Park Ji-h نام شخصیت‌ها:  او این‌جو: دختر بزرگ خانواده و حسابداری جزء یک شرکت بزرگ است، او از مناظر مختلف در زندگی شکست خورده، یک بار طلاق گرفته و همواره نسبت به فقر خانوادگی خود احساس بدی داشته است. او این‌کیونگ: فرزند دوم خانواده که یک خبرنگار ضدفساد است او تلاش می‌کند فساد یک نامزد انتخاباتی را افشا کند. او این‌هه: فرزند چهارم و کوچک‌ترین دختر خانواده است او از وضع خانوادۀ خود خسته شده و ترجیح می‌دهد این خانواده را به هر قیمتی ترک کند و برای تحصیل به خارج از کشور برود. کشور سازنده: کره جنوبی کمپانی سازنده: Studio Dragon

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زنان کوچک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!