• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال روزی روزگاری مریخ

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6436 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال روزی روزگاری مریخ روایتِ زندگی موجودات مریخی و زمینی در کنار یکدیگر است که در ژانر کمدی و فانتزی به مسائل و مشکلاتی که زمینی‌ها رقم‌زده‌اند، می‌پردازد و در عین‌حال پیامد کلیشه‌ها و اعتقادات و رفتارهای ناهنجار آن‌ها را روایت می‌کند.

ناصر پس از بیماری سرطانش به پیشنهاد شخصی که اصطلاحاً پزشک است، خود را منجمد می‌کند و بر یک چشم به‌هم‌زدنی به 370 سال بعد، می‌رسد؛ اما پس از این سال‌ها دیگر سیاره زمینی وجود ندارد و زندگی جدیدش را در سیاره مریخ شروع می‌کند. این اثر محصول مشترک مهراب قاسم‌خانی و محسن چگینی است که تیرماه 1401 در شبکه‌های نمایش‌خانگی منتشر شده است.

ژانر : کمدی

سال 1401 هر قسمت 55 دقیقه جزئیات کامل اثر
24 مناسب خانواده 15 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 13 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال روزی روزگاری مریخ، داستان زندگی مشترک شهروندان سیاره مریخ و زمین است. این سریال خشونت و ترس و ناهنجاری قابل‌توجهی ندارد؛ صحنه‌های کوتاه و گذرایی نمایش داده می‌شود که کاملا طنز و تقبیح‌شده است. این اثر قوانین جالب سیاره مریخ را روایت می‌کند که به‌گونه‌ای برخلاف قوانین زمین عمل می‌کند؛ می‌توان گفت همه‌چیز آنجا متفاوت از زمین است. زنان جایگاه ویژه‌ای دارند و مردها در این سیاره به‌عنوان جنس دوم شناخته می‌شوند. کسب درآمد به عهده زنان و خانه‌داری به عهده مردان است. کلیشه‌های جنسیتی در این اثر کاملا معکوس روایت می‌شود. اجازه تحصیل، کار و...  برای مردان به عهده زنان است. نژادپرستی در پوشش زمینی‌ها و مریخی‌ها کاملا تقبیح می‌شود. عادی‌ترین مسائل مربوط به شهروندان که ملزم به رعایت است و برای اهالی سیاره زمین امری عادی است برای آن‌ها مجازات سنگین دارد از جمله؛ بی‌توجهی به محیط زیست مثل آشغال انداختن در محیط عمومی و درگیری و برخورد فیزیکی در محیط اجتماعی. کلیت این داستان عاقبت نامطلوب چندصدسال آینده سیاره زمینی را روایت می‌کند که به‌واسطه هدررفت آب، بی‎توجهی به محیط زیست و... نابود شده است.                                                                                               

خلاصه: سریال روزی روزگاری مریخ در عین انتقال پیام‌های مثبت قابل‌توجهی که دارد ترس و خشونت و ناهنجاری ندارد و یک محصول مناسب برای خانواده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به‌نظرت برای نجات زمین از چنین عاقبت تلخی باید چه کنیم؟ چه‌کارهای کوچیکی می‌تونیم در خصوص مصرف بهینه آب و محیط زیست انجام بدیم؟ دوست داری چه قوانینی تو سیاره زمین تغییر کنه و شبیه قوانین مریخ بشه؟ چرا؟               خلاصه: برای نجات زمین چی‌کار کنیم؟

داستان اثر

این اثر داستان مرد جوانی به نام ناصر است که در گیرودارِ فرار از دست طلبکارانش متوجه بیماری سرطانی می‌شود که مدت‌هاست او را درگیر کرده اما بی‌اطلاعی ناصر از این ماجرا منجر به وخیم شدن شرایط شده است. پزشک‌ها بیشترین فرصت او برای زندگی را سه ماه پیش‌بینی کردند. ناصر به اتفاق دوستانش که بسیار از این بابت ناراحت بودند به شخص به اصطلاح پزشکی مراجعه می‌کنند که پیشنهاد عجیبی به آن‌ها می‌دهد. او تنها شانس زنده ماندن برای ناصر را منجمد کردن او و زنده شدنش بعد از 370 سال می‌داند. ناصر که حاضر است برای نجات خود هرکاری کند پیشنهاد او را می‌پذیرد. از این قسمتِ داستان به بعد دنیای جدید و فانتزی در سیاره مریخ را بعد از چندسال از نابودی زمین روایت می‌کند که خانمی به نام لونا منتظر خبر جدید است. خبر جدید ورود ناصر از اجداد لونا به سیاره مریخ است. از این پس ناصر وارد مریخ می‌شود و در تلاش است تا با آداب و رسوم و شرایط مریخ سازگار شود. اما این روند به‌گونه‌ای طی می‌شود که پسر لونا تحت‌تاثیر ناصر برخلاف قوانین و آداب مریخ عمل می‌کند این جریان همسر لونا را آزرده می‌کند و درصدد است تا به نحوی این مانع را از سر راه خود بردارد.

جزئیات اثر

کارگردان: پیمان قاسم‌خانی، محسن چگینی

نویسنده: پیمان قاسم‌خانی، مهراب قاسم‌خانی، امیرمهدی ژوله، امیر برادران

تهیه کننده: امید ترکاشوند

بازیگران: ویشکا آسایش، سام درخشانی، امیرمهدی ژوله، امیر نوروزی، امیر کاظمی، بهادر مالکی، عبدالله روا، مهراب قاسم‌خانی، الناز حبیبی

شخصیت‌ها:

ناصر: مرد جوانی که به تازگی از سیاره زمین به مریخ آمده و هنوز نسبت به قوانین این سیاره آگاه نیست و خیلی از مسائل او را متعجب می‌کند.

لونا: زن مستقلی که در مریخ زندگی می‌کند و از ورود جدپدری‌اش به مریخ بسیار خوشحال است و برای او هرکاری می‌کند.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حجت رجایی نژاد

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

عالی

بزرگسال

توسط : حجت رجایی نژاد

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

عالی

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

بگم چرا زدم 3 ستاره؟ چون فقط یک قسمت اونم 10 دقیقه اش رو دیدم!

بزرگسال

توسط : مهرنوش درخشان

۱۹ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

این فیلم جالب و سرگرم کننده و قابل تامل است و بسیار هوشمندانه ارزش های خودساخته مردم ایران را به چالش میکشد بی‌شک اگر سازندگان دست بازتری داشتند بسیار بهتر میشد ...

بزرگسال

توسط : حم خدا

۸ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

در بعضی قسمتها صریحا اعلام شده که دونفر از آقایون فیلم همجنس باز هستند!

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات حجتی

۱۹ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

در عین اینکه بعضی نکاتش آموزنده هست اما ناهنجاری‌های زیادی هم داره مثل بدزبانی

بزرگسال

توسط : رضا عاشورنیا

۲۷ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

من سام درخشان خیلی دوست دارم و می‌خوام این فیلم ادامه بده زیاد و اینم بگم به آقای سام درخشانی شما بازیگر خیلی خوبی هستیم مثل فیلم های پژمان جمشیدی نکنین اون که بازیگر نیست شما با فکر و اندیشه زیاد ادامه بدیم فیلمتونو

بزرگسال

توسط : رضا عاشورنیا

۲۷ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

من سام درخشان خیلی دوست دارم و می‌خوام این فیلم ادامه بده زیاد و اینم بگم به آقای سام درخشانی شما بازیگر خیلی خوبی هستیم مثل فیلم های پژمان جمشیدی نکنین اون که بازیگر نیست شما با فکر و اندیشه زیاد ادامه بدیم فیلمتونو

بزرگسال

توسط : رضا عاشورنیا

۲۷ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

من سام درخشان خیلی دوست دارم و می‌خوام این فیلم ادامه بده زیاد و اینم بگم به آقای سام درخشانی شما بازیگر خیلی خوبی هستیم مثل فیلم های پژمان جمشیدی نکنین اون که بازیگر نیست شما با فکر و اندیشه زیاد ادامه بدیم فیلمتونو

بزرگسال

توسط : محدثه الماسی

۱۲ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

ایلام خیلی خنده دار بود

بزرگسال

توسط : فایقه سادات خردمند

۸ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

بطور کلی در قالب طنز بسیار خوب توانسته نکات مثبت را ارایه کند

بزرگسال

توسط : محسن مهدوی

۲۹ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

اصلا مناسب ديدن كودك نبود ، مست كردن ، هجنس گرايي ، دروغ ، فيلم پورن خيلي ريز در اون گنجونده شده :|

بزرگسال

توسط : نگار حسین پور

۲۸ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 11 +

خیلیییی باحاله هرچی بگم کمه دمتون گرم کسانی که در فیلم هستند آقاجون و لونا و اسی و گاندی و شصت و هفت و بانو زو و هپی و مافی ووو...............

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد روزی روزگاری مریخ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!