• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال دهکده ساحلی چاچاچا (Hometown Cha Cha Cha)

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6753 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«دهکده ساحلی چاچاچا» سریالی خوش‌رنگ و لعاب از ماجراهای اهالی یک شهر کوچک ساحلی است. شخصیت‌های اصلی این سریال زوج جوانی هستند که هر یک با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در کنار آن‌ دو با شرایط و زندگی دیگر اهالی شهر آشنا می‌شویم.

ژانر : عاشقانه

سال 2021 16 قسمت تقریبا 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
33 مناسب خانواده 17 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 7 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«دهکده ساحلی چاچاچا» اثری در ژانر «برشی از زندگی» است. در این سریال ما با بخشی از زندگی عادی مردم یک دهکده ساحلی آشنا می‌شویم. این سریال از نظر فنی ویژگی‌های قابل توجهی دارد. نقش‌آفرینی خوب بازیگران، طراحی صحنه‌ی مناسب، صحنه‌های دل‌انگیز از طبیعت، طراحی لباس جذاب و ... سبب می‌شود که بیننده در زمان تماشای این اثر اوقات خوشی را سپری کند.

در این داستان هر یک از شخصیت‌ها به نحوی بخشی از مشکلاتی که هر کس ممکن است تجربه کند را به تصویر می‌کشند و همین سبب می‌شود که بیننده همزادپنداری عمیقی با آن‌ها داشته باشد. برای مثال افرادی که پدر و مادر خود را از دست داده‌اند، به آرزوهای خود نرسیده‌اند، در زندگی عاشقانه خود موفق نبوده‌اند و ... شخصیت‌های این قصه مانند مردم عادی با این مشکلات رو به رو می‌شوند و در طول 16 قسمت موفق می‌شوند که به نحوی از آن عبور کنند.

در داستان رابطه چند زوج با سن و شرایط متفاوت به تصویر کشیده می‌شود که هر یک با توجه به شرایط خود در پیشبرد رابطه موفق می‌شود یا شکست می‌خورد. مثلث عشقی نیز در این اثر وجود دارد، اما برخلاف مثلث‌های عشقی رایج موجب ایجاد دلخوری، درگیری و احساسات بد نمی‌شود. بلکه طرفین با رفتاری بالغانه از کنار آن عبور می‌کنند.

به طور کلی این سریال، اثری زیبا و سرگرم‌کننده با پیامی مثبت است که می‌تواند اوقات خوشی را برای بینندگان خود به وجود بیاورد.

خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:

«دهکده ساحلی چاچاچا» اثری در ژانر «برشی از زندگی» است که با ویژگی‌های فنی قابل توجه، بخشی از زندگی اهالی یک دهکده را به نمایش می‌گذارد. به تصویر کشیدن مشکلات و مسائل هر یک از شخصیت‌ها، موجب ایجاد حس همزادپنداری برای بیننده می‌شود و عبور شخصیت‌ها از کنار مسائل و حل کردن مشکلات، پیام مثبتی برای مخاطب به همراه دارد. به طور کلی این سریال اثری سرگرم‌کننده و آموزنده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد روابط هر یک از شخصیت‌های داستان صحبت کنید. آیا آن‌ها در برابر طرف مقابل خود رفتار صحیحی از نظر اجتماعی داشته‌اند؟

در مورد شخصیت «هونگ دوشیک» گفتگو کنید. چرا او حاضر نبود در مورد گذشته خود با کسی صحبت کند؟ این راهکار برای او چه مزایا و معایبی داشت؟

تغییر رفتار «یون هه‌جین» در طول اثر را بررسی کنید.کدام ویژگی شخصیت او ثابت باقی ماند و چه ویژگی‌هایی به تدریج تغییر پیدا کرد؟

روابط عاشقانه داستان را بررسی کنید. هر یک از زوجین برای پیشبرد رابطه عاطفی خود چه راهکاری را پیش گرفتند و آیا در این مسیر موفق بودند؟ اگر این شخصیت‌ها آدم‌هایی واقعی بودند چنین رفتاری در دنیای حقیقی نیز ممکن بود؟

خلاصه با فرزندان خود صحبت کنید:

در مورد رفتار هر یک از شخصیت‌ها، تغییر رویکردهای آنان و همین طور برخوردشان با دیگران گفتگو کنید.

داستان اثر

«یون‌هه‌جین» پزشکی اهل سئول است که به خاطر حمایت از بیماران از کلینیک محل کار خود اخراج می‌شود. رییس کلینیک کاری می‌کند که او نتواند در هیچ کلینیک دیگری در سئول مشغول کار شود. وضعیت مالی «یون‌هه‌جین» مناسب نیست و اگر به زودی شغل جدیدی پیدا نکند خانه خود را از دست می‌دهد. در همین حین به مناسبت تولد مادر خود که در کودکی او از دنیا رفته است، به شهر کوچک و ساحلی «گونگجین» سفر می‌کند. «یون‌هه‌جین» در کودکی همراه با پدر و مادر خود به آن شهر سفر کرده و خاطرات خوبی از آن مکان دارد. در این شهر به طور اتفاقی با «هونگ دوشیک» ملاقات می‌کند و طی حوادثی ناچار می‌شود مدت زمان بیشتر در «گونگجین» بماند و همین باعث می‌شود که متوجه شود این شهر کوچک، کلینیک دندانپزشکی ندارد. به همین ترتیب به «گونگجین» نقل مکان می‌کند تا در آنجا یک کلینیک دندانپزشکی تأسیس کنید. او به تدریج با اهالی این شهر آشنا می‌شود و با آن‌ها رابطه‌ای خوب و صمیمی برقرار می‌کند. از طرفی بین او و «هونگ دوشیک» رابطه‌ای عاطفی برقرار می‌شود، هر دوی آن‌ها این علاقه را انکار می‌کنند اما بالاخره تسلیم می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که دیگری را از علاقه‌ی خود آگاه کنند. اما «هونگ دوشیک» گذشته‌ای پر از ابهام دارد که موجب آزار «یون هه‌جین» است. «هونگ دوشیک» فارغ‌التحصیل دانشگاه سئول است پنج سال در این شهر کار و تحصیل کرده و سپس به «گونگجین» برگشته. هیچ یک از اهالی نمی‌دانند این پنج سال چطور گذشته و علت بازگشت «هونگ دوشیک» چه بوده است. «یون هه‌جین» متوجه می‌شود که در این پنج سال اتفاقات دردناکی برای «هونگ دوشیک» رخ داده که حاضر به صحبت درباره‌ی آن نیست و تلاش می‌کند که برای عبور از این تجربه سخت به «دوشیک» کمک کند. در نهایت تمامی اهالی دهکده موفق می‌شوند به کمک یکدیگر از مشکلات عبور کنند و «هونگ دوشیک» و «یون هه‌جین» نیز با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Yoo Je Won یو جه‌وون

نویسنده: Shin Ha-Eun شین هاایون

نام تهیه کننده: kim je-hyeon کیم جه‌هیون

نام بازیگران: Kim Seon-Ho کیم سون‌هو Shin Min-a شین مین‌آ

نام شخصیت ها:

یون‌هه‌جین: دنداپزشکی اهل سئول است که به خاطر دفاع از حق بیماران از کلینیک اخراج می‌شود. او برای افتتاح یک کلینیک به شهر کوچک گونگجین نقل مکان می‌کند.

هونگ‌دوشیک: مردی جوان اهل گونگجین است که گذشته‌ای پر ابهام دارد. او به یون‌هه‌جین برای افتتاح کلینیک کمک می‌کند و به تدریج به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio Dragon

جوایز و افتخارات: در زمان پخش در لیست ده سریال برتر نتفلیکس

مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مراد رزمجو

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مناسب سن 10 +

بسیار عالی و زیبا و دلنشین

بزرگسال

توسط : یکی تو رویت هان

۲۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

صددرصد ببینینش

بزرگسال

توسط : حانیه هادی

۱ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

فضا و فیلنامه خیلی سریال خیلی زنده و امیدوار کننده است ولی به نسبت سریال های کره ای دیگه ای که دیدم ناهنجاری های خیلی بیشتری داشت من نسخه پالایش شده دیدم ولی در همین نسخه هم به تکرار آغوش و روابط ازاد وجود داشت یکی از شخصیت های فرعی هم همجنس باز بود اصلا به نوجوان توصیه نمیکنم

بزرگسال

توسط : فاطمه رضایی

۱۱ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

نکات مثبت روانشناسانه ای داشت اما ناهنجاریهایی داشت که به حز فرد متاهل بهتره فرد دیگه ای نگاه نکنه. روابط جنسی و دوستی قبل از ازدواج، عادی بودن خوردن مشروب، تجمل گرایی ،بعضا تیپ های مدرن نامناسب

بزرگسال

توسط : نگارین موسوی

۱۴ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

بد نبود. آخراش کسل کننده شد

بزرگسال

توسط : سلما سماواتی

۱ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

در این سریال یک فرد با گرایش جنسی متفاوت به چشم می‌خورد که به همجنس خود علاقه داشت. خان معلم و صاحب خانه دوشیک

بزرگسال

توسط : مائده نوری

۱۹ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

سلام اولین چیزی که توجه منو جلب کرد، فضای روشن و رنگ های انرژی بخش، لبخند افراد حاضر در فیلم و مهر و محبت و همدلی بین افراد و واقعا فیلم امید بخشی برام بود... وقتی که این فیلم رو میدیدم با تک تک شخصیت ها همراهی کردم و از افسردگی ای که توش بودم کمک کرد خارج بشم... نگاه روانشناسانه ای به موضوع های مختلف داشت هم خیلی برام جالب بود... پیشنهاد میکنم ببینید، ولی خب برای بچه ها فکر نکنم مناسب باشه ولی برای نوجوان ها هم میتونه مفید باشه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دهکده ساحلی چاچاچا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!