• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی سریال اخرین بازمانده از ما (the last of us)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1585 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در ایالتی که تحت تاثیر یک قارچ کشنده انسان‌ها به مردار‌های خونخوار تبدیل شدند، جوئل وظیفه دارد یک دختر را از مرزهای قرنطینه خارج کند. این سریال بر اساس یک بازی ویدئویی به همین نام ساخته شده و به فراخور ژانر خود امتیاز ترس و خشونت بالایی دارد که برای زیر 17 سال مناسب نیست.

ژانر : اکشن پسا-اخرالزمانی

سال 2023 میانگین هر قسمت 80 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 10 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال «آخرین بازمانده از ما» محصول سال 2023 یک سریال در ژآنر پسارستاخیزی است که براساس یک بازی کامپیوتری محبوب به همین نام ساخته شده.

قارچ‌هایی که در بدن انسان لانه گزینی کرده‌اند واختیار آن‌ها را به دست گرفته‌اند هیچ واکسنی برای قارچ وجود ندارد بنابراین تعداد زیادی از شهر‌های آلوده با بمب از بین رفته‌اند و برای بازماندگان شهر‌ها شرایط قرنطینه‌ای شدیدی بوجود آورده‌اند که کسی توان فرار از شهر‌های بمب زده به سمت آن سوی آن‌ها را ندارد. این سریال صحنه‌های اضطراب آور زیادی دارد که موضوع مرگ و زندگی در میان است. از دست دادن خانواده غم بسیار زیادی را در بیننده ایجاد می‌کند و این غم اثر گذار است و در خاطر باقی می‌ماند.

نمره‌ی خشونت و ترس بالای  آن این سریال را برای تماشای سنین پایین نامناسب کرده است. با توجه به اینکه سریال بر اساس یک بازی کامپیوتری معروف ساخته شده جذابیت‌های زیادی برای نوجوانان دارد با توجه به خشونت محور بودن سریال همراهی والدین و استفاده از نسخه پالایش شده توصیه می‌شود.

بی اعتمادی، ناامیدی، بدبینی، از خودگذشتگی و خشم از مفاهیم اصلی سریال است که به تمام این مفاهیم باید با توجه به تلاش انسان‌ها برای بقا نگاه شود. مسائل و دوراهی‌های اخلاقی ای هم برای شخصیت‌ها به وجود می‌آید که به آن‌ها هم باید در قالب شرایط خاص فیلم نگاه شود.

خلاصه:

سریال مهیج پر از خشونت و ترس با ژانر وحشت که در ان شخصیت‌ها برای تنها برای بقا تلاش می‌کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چه چیزی به جوئل انگیزه‌ای برای ادامه دادن می‌داد؟ او در دوراهی‌های اخلاقی چگونه تصمیم‌گیری می‌کند؟

نظر شما درباره ی اتانازی(مرگ خود خواسته بیمارهای ناعلاج) دارید؟

اگر شرایط سریال واقعی بود چه نوع زندگی را ترجیح می‌دادید؟ اجتماعی یا فردی؟

کار گروهی چطور باعث نجات شخصیت‌ها شد؟

خلاصه:

در مورد دو راهی‌های اخلاقی که در طول سریال پیش می‌اید فکر کنید اگر شما بودید چه تصمیمی‌می‌گرفتید؟

داستان اثر

جوئل یک بازمانده سخت از حمله قارچ‌هایی که باعث آدمخوار شدن انسان‌ها می‌شود. او پس از بیست سال زندگی در یک منطقه قرنطینه ماموریت دارد به عنوان یک قاچاق چی دختری را از سرزمین الوده به آنسوی مرز‌ها ببرد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: کریگ مازن/Craig Mazin

نویسنده/ مترجم: کریگ مازن/Craig Mazin

نام تهیه کننده: کارتر اسوان/Carter Swan

نام بازیگران: بلا رمسی، آنا ترو، اندرا گرینینگ Andrea Greening، Anna Torv، Bella Ramsey

نام شخصیت‌ها: جوئل: مردی که یکی از بازماندگان سرسخت یک فاجعه زیست محیطی است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:Sony Interactive Entertainment]

مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : طاها خیری

۷ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

به نظر من این که انقدر صریح نقد می کنین زیاد خوب نیست فیلمی که شما همچین نمره ای بهش دادین جزو کاندید های جایزه احساسی ترین سریال شده و خیلی راحت داره همبستگی رونشون می ده و اینکه یه مرد برای اینکه نتونسته از آرمان های خودش که دخترش هست مراقبت کنه داره از یه دختری مراقبت می کنه که در اول هیچ آشنایی نداشته باهاش و در قسمت ششم به وضوح این زنده شدن احساس پدر بودن توش معلوم هست من نمی گم فیلم مورد های غیر اخلاقی نداشته که طبق اشارات در مورد همجنسبازی در قسمت سوم بوده ولی در کل فیلم بسیار با محتوایی بوده و اگر کسی واقعا از سخت این فیلم ناراحت هست می تونه نبینه نه اینکه بگه "بهتر بود نسازنش"، چون کلی آدم تو رده های سنی متفاوت می بینند و لذت می برند.

بزرگسال

توسط : ارشیا لشکری

۴ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

عالی

بزرگسال

توسط : سیداحسان مسلمی

۲ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

خانم سما ارفع این سریال همونجور که گفته برای بزرگسال ساخته شده، اونایی که بازیشو انجام دادن به شدت منتظر سخته شدن سریالش بودن، شما قسمت خشنش رو میبینی؟ ما قسمت محبتی که میتونه بین دو غریبه و در نهایت تلاش برای بقا رو میبینیم بغیر از قسمت سوم که موضوع همجنسبازی بود که همه تعجب کردن از این قسمت چون تو بازی نبود، مابقی قسمتها واقعا قشنگه

بزرگسال

توسط : سما ارفع

۱۷ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

به نظرم اصلا نباید این فیلم ساخته میشد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اخرین بازمانده از ما

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!