• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم یک چین خوردگی در زمان ( A Wrinkle In Time)

author-img

توسط : غزل لالوند ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4627 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

 «مگ» بعد از فهمیدن اینکه پدرش در یک سیاره دور در چنگ یک شیطان اسیر شده است، با برادرش چارلز و همکلاسی اش کالوین ، و سه مسافر فضایی به نام های خانم «کدام؟»، «کی؟» و «چیه؟» به نجات پدرش می‌پردازند. فیلم با اقتباس از رمانی با همین نام از خانم مادلین لنگل ساخته شده که مدال نیوبری از انجمن کتاب خانه آمریکا را برای بهترین کتاب کودک دریافت کرده است. موسیقی فیلم نیز توسط آهنگساز ایرانی به نام رامین جوادی ساخته شده است و حاوی صحنه هایی از ترس و خشونت های فانتزی و کلامی است.

ژانر : فانتزی

سال 2018 107دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

کودکان در این سنین به دنبال فیلم های ترسناک هستند اما این بدان معنا نیست که آنان نمی ترسند، بهتر است با توجه به شخصیت فرزندتان در انتخاب فیلم دقت کنید. شاید خشونت و ترس در این فیلم بیشتر فانتزی و کلامی باشد اما فضای فیلم مخصوصا زمانی که چارلز والاس توسط آی تی تسخیر شده است و موجب ترس و آسیب به خواهر و پدرش و کلوین می شود هنوز هم می تواند برای آنان ترسناک باشد و خوب است برای فهم بهتر فضای فیلم با فرزندتان گفتگو کنید.

برای مخاطبانی که رده سنی بالاتری دارند، طرح بحث درمورد جهان‌های موازی می‌تواند جذاب باشد.

خلاصه: تحقیر و کمی خشونت کلامی و فانتزی در فیلم وجود دارد. کلیت فیلم به سفر در زمان که یکی از مباحث قدیمی علم فیزیک می باشد، پرداخته است که ممکن است برای کودکان جذاب و البته کمی ترسناک باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

لازم است با فرزند خود راجع به ماهیت کلی این گونه فیلم ها مخصوصا این فیلم که داستانی علمی و مرتبط با فیزیک و مسائل سفر در زمان دارد صحبت کنید.از فرزندتان بپرسید نظرشان راجع به سفر در زمان و بعدهای دیگر چیست؟  به نظرت آیا روزی چنین چیزی امکان پذیر می شود؟ اگر چنین بشود آیا تو حاضری مانند مگ چنین ریسکی کنی و در زمان سفر کنی؟ راجع به چنین سفری با فرزندتان به گفتگو بنشینید و راجع به خطرات، خوبی ها و بدی های چنین سفری، ذهن آنان را به چالش بکشید.

خلاصه: به نظرت آیا روزی سفر در زمان امکان پذیر می شود؟ اگر بشود دوست داری به آینده سفرکنی یا گذشته؟

داستان اثر

دکتر الکس موری باور دارد که می شود وارد دنیاهای موازی باما و سفر در زمان شد. چند روز بعد، الکس موری ناپدید می‌شود یک روز بانویی مرموز به نام چیه به زندگی آنها وارد شده و این دو را با خانم کیه آشنا می‌کند.در نهایت مشخص می‌شود که بانوی چیه، کیه و کدام  نگهبانان تمامی دنیاها هستند و پدر این دو کودک را محبوس در سیاره تاریکی به نام کامازوتس یافتند و قصد دارند آنها را با چین دادن در زمان برای نجات پدرشان راهی سفر بین دنیاها و زمان‌ها کنند.آن ها می‌فهمند الکس در سیاره کامازوتس که زادگاه آی تی هاست گیرافتاده. خانم «کدام» می‌گوید که آی تی نماد خشم، غرور، و عزت نفس پایین در دنیاست. پس همگی برای نجات پدر به کامازوتس می‌روند.بچه‌ها در ساحل آی تی را ملاقات می‌کنند او با هیپنوتیزم کنترل ذهن چارلز را بدست می‌گیرد.مگ و کالوین فرار می‌کنند و راه پله ای را می‌یابند که به اتاق الکس راه دارد و او را آزاد می‌کنند؛ ولی چارلز به زور آن‌ها را پیش اربابش می‌برد. الکس می‌خواهد با مگ و کالوین فرار کند ولی مگ از برادرش دست نمی کشد. او می‌فهمد که آی تی با تنفر قدرت می‌گیرد پس با ابراز عشق به برادرش، کنترل آی تی را بر کامازوتس ازبین می‌برد.و برادرش را نجات می دهد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Ava DuVernay

نویسنده/ مترجم: Jennifer Lee

نام تهیه کننده:

نام بازیگران:

نام شخصیت ها: خانم کدام: موجودی نجومی به قدمت جهان که به بچه ها در سفر به بعد زمان کمک می کند.او زن لسیار عاقلی می باشد.

خانم کیه: موجود نجومی که سیاره مورد علاقه اش سیاره اوریل است و به بچه ها درسفر زمان کمک می کند.

خانم کی: موجودی نجومی از سیاره ایکس چلا او همواره در حال نقل قول جملاتی از بزرگان است. و به بچه ها کمک می کند.

مگ موری: یک دختر جوان با استعداد که به دنبال پدر گمشده اش با برادر و هم کلاسیش در زمان سفر می کند.او با گمشدن پدرش کنار نیامده و در مدرسه از سوی دوستانش مورد آزار وتمسخر قرار می گیرد.او از خود، ناراضی است و اعتماد بنفس پایینی دارد.

کالوین اوکیف :  همکلاسی و دوست مگ که پدر کمالگرایی دارد، او با مگ و چارلز درسفر به بعد زمان همراه می شود.

 چارلز والاس موری : برادر شش / پنج ساله و  هوشمند مگ که درسفر به زمان های  موازی همراه خواهرش می رود و توسط IT هیپنوتیزم می شود.

دکتر الکساندر موری:  دانشمند فیزیک دان و پدر گمشده ی  مگ و چارلز والاس و شوهر کیت او به نظریه ی چین خوردگی در زمان وسفر در بعدهای دیگر اعتقاد دارد.

دکتر کیت موری ، دانشمند فیزیکدان و مادر مگ و چارلز والاس و همسر الکس که در انتظار بازگشت همسرش می باشد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:Walt Disney

جوایز و افتخارات: فیلم در سال 2018 نامزد جایزه منتخب مردمی شده و جایزه ی منتقدان فیلم سنت لوییس را از آن خود کرده است.

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مهنا شکری

۱۳ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

فیلم خوبی بود

بزرگسال

توسط : پری هپتی

۳ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

به نظرم فیلم خوبیه و چیز های خوبی یاد میده ولی ترسناک

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک چین خوردگی در زمان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!