• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم یک مکان ساکت ۲ (A Quiet Place Part II)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1059 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

قسمت دوم فیلم سینمایی «یک مکان ساکت» در ژانر ترسناک است که درباره‌ی حمله‌ی هیولاهایی ناشناخته به زمین است که همه‌ی انسان‌ها را از روی صدا پیدا می‌کنند و می‌کشند. در قسمت قبل دختر ناشنوای خانواده متوجه شد که نقطه‌ضعف هیولاها صدای با فرکانس بالاست و با همین ترفند موفق می‌شود آن‌ها را از بین برده و اهالی زمین را نجات دهد. این فیلم محصول 2021 آمریکاست.

ژانر : ترسناک

سال 2021 97 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 1 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز، این فیلم در ژانر ترسناک ساخته شده است بنابراین تماشای آن به سنین زیر 17 سال توصیه نمی‌شود. روانشناسان معتقدند افراد خودشان می‌توانند تشخیص دهند تا چه حد تحمل استرس را دارند و برخی می‌توانند میزان استرس بیشتری تحمل کنند، اما باید دقت کرد این میزان استرس از حدی فراتر نرود که موجب آسیب‌های روحی و جسمی شود.

ممکن است به علّت جذّابیتی که فیلم‌های ترسناک دارند برخی افراد به‌ویژه نوجوانان بیش از حدی که تحمل آن را دارند این فیلم‌ها را تماشا کنند که این امر در آینده آسیب‌هایی برای آن‌ها به‌دنبال خواهد داشت. هرچه سن مخاطبان فیلم‌های ترسناک کمتر باشد میزان آسیب‌پذیری هم افزایش می‌یابد.

کودکان نمی‌توانند واقعیت و خیال را از هم تشخیص دهند، بنابراین این فیلم‌ها را باور می‌کنند که موجب تشدید آسیب‌پذیری در آن‌ها خواهد شد. بنابراین دیدن این فیلم‌ها در سنین پایین توصیه نمی‌شود درنتیجه وظیفه‌ی ما والدین این است که مراقبت بیشتری داشته باشیم.

بهتر است بدانید قهرمانان فیلم از اسلحه برای کشتن هیولاها استفاده می‌کنند بنابراین این اسلحه در دستان نوجوانان نیز دیده می‌شود که البته برای دفاع استفاده می‌شود. قهرمان اصلی فیلم، رگان، باوجود ناشنوابودن، دختری باهوش و شجاع است و این مشکل جسمی باعث نشده تا او توانایی‌های دیگر خود را نادیده بگیرد. استفاده‌ی کارگردان از این مسئله جالب‌توجه است.

از مفاهیم خوب فیلم می‌توان به حضور یک مادر اشاره کرد. مادری که 2 فرزند نوجوان و یک نوزاد دارد که حالا باید با تمام وجود از آن‌ها محافظت کند. به‌ویژه حضور یک نوزاد در فیلم که می‌تواند بارقه‌ای از امید باشد نیز جالب توجه است. مادر در سکانس‌های فرار، نوزاد را با پارچه، مانند آغوشی، به خود بسته است و هر سه نفر به‌شدّت از او محافظت می‌کنند. هرچند وجود احتمال خطر برای این نوزاد، دلهره‌ای دوچندان برای مخاطب به ارمغان می‌آورد.

خلاصه: با توجه به ترسناک‌بودن فیلم، بهتر است در تماشای آن مراقبت بیشتری داشته باشیم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید درباره‌ی ژانر ترسناک و اثرات مخرّب تماشای فیلم‌های ترسناک بر ذهن افراد با فرزندان خود صحبت کنید.

این فیلم بهانه‌ی خوبی است تا درباره‌ی معلولیت و توانایی افراد با فرزندان صحبت کنیم و به آن‌ها یادآوری کنیم که افراد بااراده به اهداف خود می‌رسند و معلولیت نیز نمی‌تواند سد راه افراد بااراده و قوی باشد. می‌توانیم زندگینامه‌ی افراد موفق زیادی را با هم مرور کنیم که معلولیت‌هایی هم داشته‌اند اما ناامید نشده‌اند و تلاش کرده‌اند.

تلاش اعضای خانواده برای بقا و زنده‌ماندن نیز قابل‌توجه است که می‌تواند برای فرزندانمان مثال‌زدنی باشد.

خلاصه: درباره‌ی تماشای فیلم‌های ترسناک و اثرات مخرّب آن با فرزندانتان گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

این فیلم ادامه‌‌ای بر قسمت اول است که فرار اعضای خانواده را از محل زندگی خود نشان می‌دهد. هیولاهایی گویا از آسمان ناگهان به زمین حمله می‌کنند و همه‌چیز و همه‌کس را از بین می‌برند. مادر خانواده و سه فرزندش که از این نبرد جان سالم به در برده‌اند به یک کارخانه‌ی متروکه پناه می‌برند.

در آنجا امت که یکی از دوستانشان است را می‌بینند. رگان به‌طوراتفاقی متوجه پخش یک موسیقی، به نام «آن سوی دریا» از رادیو می‌شود. او قصد دارد با قایق به جزیره‌ای که آن موسیقی از آنجا پخش شده برود تا راه نجاتی بیابد.

در مسیر هیولایی به او حمله کرده و امت او را نجات می‌دهد. آن‌ها با هم و پس از نبرد با هیولاها و انسان‌هایی که قصد آزارشان را دارند، با قایق پس از دو روز، به جزیره‌ای امن می‌رسند. اما فردای آن روز پای هیولاها به آنجا نیز باز می‌شود. رگان به مرکز رادیو رفته و با پخش صدایی ناهنجار که هیولا را آزار می‌دهد و سپس با یک میله‌ی آهنی او را می‌کشد و نجات می‌یابند.

جزئیات اثر

کارگردان : John Krasinski

نویسنده : John Krasinski

تهیه کننده:

Michael Bay, Andrew Form, Brad Fuller, John Krasinski

بازیگران:

Emily Blunt, Cillian Murphy, Millicent Simmonds, Noah Jupe, Djimon Hounsou, John Krasinski

شخصیت‌ها:

اولین ابوت: مادر یک خانواده‌ی 5نفره که برای نجات فرزندانش تمام تلاش خود را می‌کند. او زنی شجاع، صبور، مهربان و فداکار است.

رگان ابوت: دختر نوجوان خانواده که ناشنواست. او قهرمان این داستان است که با شجاعت، جسارت و هوش خود، مردم جهان را از شر موجودات ترسناک و خطرناک نجات می‌دهد.

مارکوس ابوت: برادر رگان که او نیز با شجاعت خود، مادر و نوزاد را از دست موجودات ترسناک فیلم نجات می‌دهد.

امت: مردی از دوستان خانواده‌ی ابوت که از دست موجودات ترسناک فیلم، جان سالم به در برده و به همراه رگان به یک جزیره می‌رود و به او کمک می‌کند تا موجودات ترسناک را از بین ببرند. تمام اعضای خانواده‌ی او توسط آن موجودات کشته شده‌اند.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Platinum Dunes, Sunday Night Production

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Erfan Bayati

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

برای کودکان بسیار خوب است و با روحایات آنها بسیار سازگارس

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک مکان ساکت ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!