• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم گرگ گودال برفی (The Wolf Of Snow Hollow )

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

701 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «گرگ گودال برفی» فیلمی آمریکایی در ژانر ترسناک محصول سال 2020 که توانسته است در جشنواره‌هایی نامزد جوایزی مانند بهترین فیلم مستقل یا بهترین تدوین شود. «اسنو هالو» شهری کوهستانی است که در شب‌هایی که ماه کامل می‌شود قتل­‌های فجیع صورت می‌گیرد و همه به این فکر می­‌افتند که گرگ‌نماها باعث این جنایات هستند و «جان» با به‌خطرانداختن جانش خلاف آن را ثابت می‌کند و به این قتل‌ها پایان می‌دهد.

ژانر : ترسناک

سال ۲۰۲۰ 82 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین باید بدانند این فیلم درباره‌ی جنایاتی است که پائول با داشتن یک نوع بیماری روانی انجام می‌دهد. او خودش را همانند گرگ می‌داند و با کشتن زنان جوان شهر و سلاخی‌کردن آن‌ها خودش را به آرامش می‌رساند. طی چندین قتل وحشتناک، «جان»، مأمور امنیت شهر که شش سال پیش به دنبال جدایی از همسرش الکلی می‌شود و سه سال است که ترک کرده دوباره به دلیل ناتوانی در حل پرونده‌های قتل الکلی می‌شود.

به والدین توصیه می‌شود که با جوانشان درباره‌ی بی‌ثباتی شخصیت جان گفت‌وگو کنند. چرا جان بااینکه خودش یک مأمور قانون است، ولی یک شخص الکلی و ناتوان است و وقتی با چنین مشکلی روبه‌رو می‌شود بلافاصله به الکل رو می‌آورد؟

خلاصه: لازم است نسبت به قتل‌های خشن فیلم و وحشتی که در دل می‌اندازد توجه داشته باشید و فیلم را براساس روحیات فرزندتان انتخاب کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آنچه جوانان باید بدانند این است که نباید احساسی و تحت تاثیر چنین مسائلی کنترل خود را از دست بدهند. از فرزندتان بخواهید تا شخصیت پائول را برای شما شرح دهند.

از فرزند جوان خود بپرسید که چرا جان پس از ترک الکل دوباره به آن روی آورده است؟ چرا جنا با پدرش رفتار درستی ندارد و به او بی‌احترامی می‌کند؟

خلاصه: از فرزند خود بخواهید علّت برگشتن دوباره‌ی جان به مصرف الکل را برای شما بگویند.

داستان اثر

«اسنو هالو» شهری کوهستانی است که در آن، در شب‌هایی که ماه کامل می‌شود، جنایات فجیعی صورت می‌گیرد. «جان» مأمور قانون است. او  مصرف الکل را کنار گذاشته است و در طی چندین ماه به دنبال گرگ‌نمایی است که زنان جوان را کشته و سلاخی می‌کند. اما به‌خاطر ناتوانی در حل این پرونده، دوباره به مصرف الکل روی می‌آورد.

شبی که «جنا»، دختر جان، با دوست‌پسرش بیرون منزل در ماشین بودند، گرگ‌‌نما به آن‌­ها حمله می‌کند و جنا زخمی می‌شود. جان که به مدارکی علیه قتل‌ها دست نیافته است آن مدارک را به صاحبانش تحویل می‌دهد. او برای تحویل مدارک به خانه‌ی پائول می‌رود. بعد از بیرون‌آمدن از منزل پائول، یک‌دفعه جان به یاد حرف او می‌افتد و به او شک می‌کند. وقتی برمی­‌گردد به پائول می‌گوید جلوی او صاف بایستد؛ چون به‌خاطر بلندی قدش خودش را خم کرده بود.

پائول که می‌فهمد جان متوجه شده، در را می‌بندد و فرار می‌کند. جان وارد خانه می‌شود و اتاقی را پیدا می‌کند که پر از وسایل سلاخی و یک سر بریده‌شده داخل نایلون است. همان موقع پائول به جان چاقو می‌زند و فرار می‌کند. جان به دنبال او که لباس گرگی پوشیده است وارد جنگل می‌شود و همان موقع پلیس به او شلیک می‌کند و جان هم بلافاصله چندین گلوله به سر او می‌زند و او را می‌کشد.

جزئیات اثر

کارگردان: Jim Cummings

نویسنده: Jim Cummings

تهیه‌کننده: Lijun Sun

بازیگران: Jim Cummings / Riki Lindhome / Will Madden

شخصیت‌ها:

جان: پسر کلانتر شهر که پس از مدّت‌‌ها الکل را ترک کرده است.

کلانتر: پدر جان که به علت بیماری قلبی قادر به ادامه‌ی کار نیست.

پائول: کسی که با پوشیدن لباس گرگی قتل‌های زیادی انجام می‌دهد.

جنا: دختر جان که رابطه‌ی خوبی با پدر ندارد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Orion Classics Vanishing Angle New Form XYZ Films

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گرگ گودال برفی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!