• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم پنج فوت فاصله ( Five Feet Apart)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

83663 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«پنج فوت فاصله» فیلمی عاشقانه درباره‌ی دختر و پسر جوانی است که از کودکی دچار بیماری ریوی هستند و در مدّتی که در بیمارستان بستری هستند، بعد از آشنایی، به هم علاقه‌مند می‌شوند، اما به‌خاطر بیماری، باید همیشه 5 قدم از هم فاصله بگیرند. این فیلم در سال 2019 در کشور آمریکا تولید شده است.

ژانر : عاشقانه

سال 2019 115 دقیقه جزئیات کامل اثر
166 مناسب خانواده 150 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 21 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم ژانری درام و رمانتیک دارد و داستانش درباره‌ی دختر و پسر نوجوانی است که بیماری ریوی دارند و در بیمارستان با هم آشنا می‌شوند و کم‌کم به هم علاقه‌مند می‌شوند. در فیلم روابط دختر و پسر به‌راحتی نمایش داده‌شده و شخصیت‌ها به‌خاطر فرهنگ و سبک زندگی‌شان به‌صورت مستقل با مسائل خود برخورد می‌کنند.

ضمن مراقبت درحین تماشای روابط بی‌پرده، از فرصت داستان برای گفت‌وگو استفاده کنید. گفت‌وگو دربارۀ ذهنیت فرزندتان نسبت به جنس مخالف و دریافتی که از ارتباط و عشق دارد.

خلاصه: درباره‌ی روابط دختر و‌ پسر با فرزندانتان صحبت کنید زیرا نوجوانان در این سن تمایل بیشتری به روابط عاطفی و ارتباط با جنس مخالف نشان می‌دهند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا ترک‌کردن استلا توسط ویل کار درستی بود؟

اگر جای استلا بودی ترجیح می‌دادی نطد ویل بمانی یا او را ترک کنی و درمان را ادامه دهی؟

نظرت درباره‌ی شخصیت ویل چیست؟

خلاصه: شخصیت استلا چه ویژگی‌های مثبتی داشت؟

داستان اثر

استلا دختر جوانی که از کودکی دچار بیماری به نام فیبروزسیستیک است و منتظر پیوند ریه است. زمانی‌که او در بیمارستان بستری می‌شود، مرتب درمان خود را ادامه می‌دهد و در آن مدّت فیلم‌هایی می‌سازد که در آن درباره‌ی بیماری و درمان صحبت می‌کنند تا بقیه هم با این بیماری آشنا شوند.

او در بیمارستان با پسری به نام ویل آشنا می‌شود که یک باکتری ریوی دارد و متوجه می‌شود که درمان و پرهیز غذایی‌اش را رعایت نمی‌کند. استلا وسواس دارد و دوست دارد همه‌چیز مرتب باشد و همه‌ی بیماران به درمانشان اهمیت بدهند. برای همین از ویل می‌خواهد که او هم داروهایش را بخورد و رژیم غذایی را رعایت کند.

ویل هم درمقابل از او می‌خواهد که از او نقاشی بکشد و استلا هم قبول می‌کند و اتاق و داروهای ویل را مرتب می‌کند و یک برنامه برای خوردن داروهایش به او می‌دهد. اما چون استلا نمی‌تواند به او اعتماد کند، قرار می‌گذارد که همزمان باهم دارو بخورند و ورزش کنند.

به مرور ویل و استلا به هم علاقه‌مند می‌شوند اما زمانی‌که دکتر استلا را معاینه می‌کند متوجه می‌شود که لوله‌های بینی‌اش عفونت کرده و باید سریع‌تر آن را عوض کنند و این بار قبل از عمل، ویل به دیدنش می‌آید و برای او لالایی می‌خواند.

موقع خروج ویل از اتاق استلا، پرستار بیمارستان را می‌بیند و او از ویل می‌خواهد تا از استلا دوری کند چون ممکن است او را هم مبتلا به آن باکتری کند. استلا بعد از به‌هوش‌آمدن به ویل زنگ می‌زند اما او جوابش را نمی‌دهد و بعد از چند روز ویل همراه یک چوب بیلیارد که به‌اندازه‌ی ۵ قدم است پیش ویل می‌رود و از او می‌خواهد که یک قرار بگذارند.

چند روز بعد استلا به‌خاطر مرگ یکی از دوستانش در بیمارستان انگیزه‌اش برای ادامه‌ی درمان را از دست می‌دهد و تصمیم می‌گیرد که همراه با ویل به بیرون بیمارستان برود. اما همان زمان یک ریه‌ی مناسب برای استلا پیدا می‌شود، ولی به‌خاطر اینکه آن‌ها بیرون از بیمارستان هستند پرستاران نمی‌توانند پیدایشان ‌کنند.

پرستاران برای باخبرکردن استلا به او زنگ می‌زنند، اما او متوجه نمی‌شود و مجبور می‌شوند به ویل خبر بدهند. زمانی‌که ویل متوجه می‌شود، از استلا می‌خواهد که به بیمارستان برگردند اما استلا مخالفت می‌کند. درنهایت او با اورژانس به بیمارستان می‌رود و وارد اتاق عمل می‌شود. بعد از عمل پیوند استلا، ویل تصمیم می‌گیرد که او را ترک کند تا استلا را به بیماری‌اش مبتلا نکند.

جزئیات اثر

کارگردان: Justin Baldoni

نویسنده: Tobias Iaconis

بازیگران: Haley Lu Richardson - Cole Sprouse - Moises Arias - Kimberly Hebert Gregory

شخصیت‌ها:

استلا: دختر نوجوانی است که از کودکی دچار بیماری ریوی بوده است اما هیچ‌وقت امیدش را از دست نمی‌دهد و درمانش را ادامه می‌دهد و وقتی هم در بیمارستان بستری می‌شود سعی می‌کند به بقیه هم امید بدهد.

ویل: پسری که بیماری ریوی دارد اما به درمانش اهمیت نمی‌دهد. او بعد از آشنایی با استلا مجبور به رعایت رژیم درمانی‌اش می‌شود و به‌مرور به او علاقه‌مند می‌شود.

پو: پسر مهربانی که به‌خاطر ابتلا به بیماری ریوی در بیمارستان بستری است و از دوستان قدیمی استلاست.

کشور سازنده: آمريكا

کمپانی سازنده: CBS Films

جوایز و افتخارات: این فیلم در جشنواره گلدن تریلر ۲۰۱۹ و جشنواره آثار سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی ۲۰۱۹ نامزد دریافت جایزه شد.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمدامین دائمی

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 18 +

بین فیلم های عاشقانه‌ای که این مدت دیدم این فیلم یه درک دیگه از عشق بود، فیلم افتر، پنجره اتاق من و گناه من علاوه بر تصویر کشیدن عشق، برای جذب مخاطب به جنبه های جنسی و شهوانی هم تکیه میکنن اما این فیلم فارغ از هر جنبه جنسی، عشق دلنشینی رو توصیف میکنه که سلامت عاشق و معشوق ملزم به رعایت فاصله و دور بودن از یکدیگره بنظرم فیلم علاوه بر یادآوری اهمیت سلامتی، هر انسان عاشق رو به چالش میکشه که اگر در این شرایط قرار میگرفت چگونه عمل میکرد و در نهایت پیام اصلی فیلم عشق ورزیدن و قدر یکدیگر رو دونستنه

بزرگسال

توسط : اااا آآآ

۲۴ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

به نظرم ناهنجاریش زیادی بود

بزرگسال

توسط : مهسا امیری

۲۱ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم خیلی قشنگی حتما پیشنهاد می کنم. برای بزرگسالان و نو جوانان .

بزرگسال

توسط : مهسا امیری

۲۱ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

فیلم خیلی قشنگی حتما پیشنهاد می کنم. برای بزرگسالان و نو جوانان .

بزرگسال

توسط : is vas

۱۳ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

اینکه تمام فیلم در مورد این بود ک باید خودتو دوس داشته باشی و زندگی کنی و گاهی اوقات دوس داشتن یعنی رها کردن:))

بزرگسال

توسط : زینب بمان زاده

۶ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

واقعا عالی): اینو جدی میگم دلم برا ویل سوخت چرا ترکش کرد ها): هرکه میدونه بهم بگه میتونست پیشش بمومه اما چرا؟! واقعا خیلی احساسی بود انقدر ک اشک میریختم.تموم نمیشد): هعیی فصل ۲ هشم میاد؟! خواهش میکنم پاسخ بدین

بزرگسال

توسط : زینب بمان زاده

۶ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

واقعا عالی): اینو جدی میگم دلم برا ویل سوخت چرا ترکش کرد ها): هرکه میدونه بهم بگه میتونست پیشش بمومه اما چرا؟! واقعا خیلی احساسی بود انقدر ک اشک میریختم.تموم نمیشد): هعیی

بزرگسال

توسط : Amir mahdi jadidi

۲۹ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

۲شم میاد؟

بزرگسال

توسط : بی نام دنیای کثیف

۱۷ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

عالیه حرف نداره من ۴ بار دیدمو هربارش اشک ریختم دم سازنده گرم واقعا موفق باشی

بزرگسال

توسط : مرتضی نقدی

۲۰ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

فیلمش خیلی خیلی قشنگ بود که اون لحضه ای که ویل استالا رو ترک میکنه اگه من بودم هیچوقت ترکش نمیکردم پیشش میموندم برا همیشه

بزرگسال

توسط : محمد کمال پور

۵ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

.

بزرگسال

توسط : kamran saedi

۲۶ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

:))))))))))))))

بزرگسال

توسط : پارادوکس تلخ

۸ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

عالی بووود ولی دلم برا ویل سوخت کاش میفهمیدم میمیره یا زنده میمونه

بزرگسال

توسط : Dely xu

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

فیلم خفنیه خیلیم اوکیه و البته غمیگین ک دردناک ولی درد کشیدنم جزوی از زندگیه :) فقط آخرش معلوم نیس چی میشع خیلی گنگ بود آخرش

بزرگسال

توسط : فاطمه قزلباش

۱۶ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

یک صحنه مرتبط باهمجنس گرایی داشت که دوستشون علاقه مندبه یه پسرسیاهپوست بود و این نکته منفی فیلمه

بزرگسال

توسط : ثنا رودباری

۴ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

خیلی قشنگ بود، قشنگترین و دردناکترین قسمتش این بود که اونا قبول کرده بودن به زودی میمیرن و فقط می‌خواستن همون مدت کم رو باهم باشن. دقیقا مثل فیلم نحسی ستارگان بخت ما...

بزرگسال

توسط : ثنا رودباری

۴ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

خیلی قشنگ بود، قشنگترین و دردناکترین قسمتش این بود که اونا قبول کرده بودن به زودی میمیرن و فقط می‌خواستن همون مدت کم رو باهم باشن. دقیقا مثل فیلم نحسی ستارگان بخت ما...

بزرگسال

توسط : مهسا جعفری

۱ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

این فیلم اینو میرسونه که هر جور شده باید زندگی کنی و برای زندگی کردن باید تلاش کنی حتی اگه بدونی فردا قراره بمیری

بزرگسال

توسط : آیلین عباسزاده

۷ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

عالی بود ولی اخرش معلوم نصد ویل مرد یا زنده موند

بزرگسال

توسط : Surina Ashk baba ashhhhk

۲ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

عالی بود(: کاش اخرش میرسیدن بهم اصن اشک(:

بزرگسال

توسط : معصومه صداقت

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

Very good

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پنج فوت فاصله

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!