• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم پرستار مک فی (Nanny McPhee )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5678 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم فانتزی «پرستار مک‌فی» داستان یک پرستار است. او سر بزنگاه به کمک خانواده‌هایی می‌رود که برای تربیت و نگهداری فرزندشان به مشکل برخورده‌اند. در این قسمت، او به آقای براون برای نگهداری از هفت‌فرزند غیرقابل کنترل کمک می‌کند. کودکان می‌توانند با تماشای این فیلم خانوادگی و کمدی، به اهمیت خانواده پی ببرند و درکنار هم‌بودن، مؤدب‌بودن و درست‌رفتار‌کردن را یاد بگیرند. شیطنت‌های کودکان در این فیلم ممکن است برای مخاطبان کودک لذت‌بخش و تقلیدپذیر باشد که لازم است والدین آن‌ها را در‌این‌باره راهنمایی کنند.

سال 2005 102 دقیقه جزئیات کامل اثر
19 مناسب خانواده 12 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«پرستار مک‌فی» داستان پرستاری است که به کمک آقای براون رفته تا در تربیت هفت‌فرزند غیر‌قابل کنترلش به او کمک کند. اهمیت خانواده و فرزند‌پروری از پیام‌های اصلی این فیلم فانتزی است. تماشای بچه‌هایی که یاد می‌گیرند دست از شیطنت بردارند و مؤدبانه رفتار کنند، می‌تواند تأثیر مثبتی بر کودکان داشته باشد. پذیرش این تأثیر مثبت از جانب کودکان، نیاز به راهنمایی شما والدین دارد؛ زیرا تماشای شیطنت‌ها و آزار‌دادن دیگران که از سمت شخصیت‌های کودک و به‌طور طنزآمیز نمایش داده می‌شود، ممکن است باعث تقلید کودکان شود. به تغییر رفتار شخصیت‌ها در انتهای فیلم اشاره کنید و علت نادرست‌بودن رفتارهای آن‌ها را با توجه به پیامدهایی که در فیلم تماشا می‌کنید بیان کنید.

در نسخۀ اصلی این محصول، برخی اتفاقات، اشارۀ طنزآمیزی به مسائل جنسی دارد که بهتر است برای انتخاب نسخۀ مناسب اثر به این مورد توجه کنید.

خلاصه: نمایش شیطنت شخصیت‌های کودک که با شادی آن‌ها همراه است، ممکن است باعث شود کودکان تقلید از رفتار آن‌ها را لذت‌بخش بدانند، کودکان را در این مورد راهنمایی کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بچه‌های آقای براون چه درس‌هایی از دایه مک‌فی گرفتند؟

هرکدام از رفتارهای شیطنت‌آمیز آن‌ها چه نتیجه‌ای داشت؟

چرا اذیت‌کردن دیگران نادرست است؟ اگر کسی ما را اذیت کند، چه احساسی پیدا می‌کنیم؟

آیا تا به حال شیطنتی شبیه به شیطنت‌های این فیلم انجام دادی؟ به‌نظر تو کار درستی بوده است؟

خلاصه: بچه‌های آقای براون چه درس‌هایی از پرستار مک‌فی گرفتند؟

داستان اثر

آقای براون سال‌هاست که همسرش را از دست داده و به‌سختی از پس هفت‌بچۀ بازی‌گوش و غیرقابل کنترلش برمی‌آید. آن‌ها تا به حال هفده‌پرستار بچه را فراری داده‌اند و حالا عمۀ آقای براون از او خواسته است برای مهار‌کردن فرزندانش طی یک‌ماه ازدواج کند، در‌غیر‌این‌صورت کمک‌های مالی‌اش را قطع می‌کند. برای آقای براون سخت است که کسی را به‌جای همسرش قبول کند؛ اما اگر شرط عمه آدلاید را نپذیرد، بدون کمک‌های مالی او، خانه مصادره می‌شود و بچه‌ها به یتیم‌خانه می‌روند. بچه‌ها از هیچ‌کدام از این قضایا خبر ندارند و فقط سعی می‌کنند با شیطنت‌کردن جلوی ازدواج پدرشان را بگیرند. درحالی‌که آژانس پرستار بچه حاضر نیست هیچ‌کس را برای کمک به آقای براون بفرستد، پرستار مک‌فی وارد خانۀ آقای براون می‌شود. او یک پیرزن با عصای جادویی‌ است که یک قانون برای کار خودش دارد «زمانی‌که بچه‌ها به پرستار مک‌فی نیاز دارند؛ اما دوستش ندارند، او پیش بچه‌ها می‌ماند و زمانی‌که دوستش دارند، ولی به او نیاز ندارند، پرستار مک‌فی از پیششان می‌رود.» او با کمک عصای جادویی‌اش پنج‌درس با‌ارزش برای درست‌رفتار‌کردن به بچه‌ها می‌دهد. بچه‌های آقای براون کم‌کم رفتار بهتری پیدا می‌کنند و زمانی‌که پدرشان دربارۀ شرط عمه آدلاید و کمک‌های مالی با آن‌ها صحبت می‌کند، به ازدواج پدرشان رضایت می‌دهند. آقای براون با دخترخواندۀ عمه آدلاید (خدمت‌کار پیشین خودش) که با بچه‌ها خیلی‌خیلی مهربان است، ازدواج می‌کند. با این اتفاق، آرامش و محبت به خانۀ آقای براون برمی‌گردد و پرستار مک‌فی غیب می‌شود؛ زیرا هرچند بچه‌ها او را دوست دارند، اما دیگر به او نیاز ندارند.

جزئیات اثر

کارگردان: Kirk Jones / کرک جونز.

نویسنده: Emma Thompson / اما تامسون.

نام تهیه‌کننده: Lindsay Doran, Eric Fellner Tim Bevan, / تیم بوان، لیندزی دوران، اریک فلنر.

نام بازیگران:Emma Thompson, Colin Firth, Kelly Macdonald / اما تامسون، کالین فرث، کلی مک دونالد.

نام شخصیت‌ها:

آقای براون: او پدرِ مسئولیت‌پذیرِ هفت‌بچۀ غیرقابل کنترل است که همسرش را از دست داده و برای مراقبت از بچه‌ها مجبور است ازدواج کند،

اوانجلین: خدمت‌کار مهربان آقای براون،

پرستار مک‌فی: یک پرستار بچه که با چوب جادویی‌اش درست سر بزنگاه حاضر می‌شود و بچه‌ها را به‌خوبی تربیت می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Universal Pictures / یونیورسال پیکچرز

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : درسا ابدال

۱۴ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

عالییییی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پرستار مک فی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!