• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم هوکس پوکس ۲ (Hocus Pocus 2)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2347 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این محصول دنباله‌ی فیلمی با همین نام در سال 1993 است؛ خواهران ساندرسون که به‌خاطر قتل کودکان به منظور دستیابی به زیبایی اعدام شدند، در سال 2022 با روشن شدن یک شمع جادویی توسط یک دختر نوجوان زنده می‌شوند. این اثر در ژانر فانتزی، کمدی و موزیکال ساخته شده و مهم‌ترین پیام داستان پیرامون اهمیت دوستی است.

ژانر : فانتزی کمدی موزیکال

سال 2022 103 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان اصلی پیرامون جادوگری و انتقام می‌چرخد. ممکن است فضای تاریک و ظاهر برخی شخصیت‌ها برای کودکان حساس در هر رده سنی ترسناک به نظر برسد. همانند بسیاری از محصولات کودک و نوجوان در مورد غم‌انگیز بودن تنهایی و اهمیت حفظ روابط دوستی‌ها تاکید می‌کند.

چهره‌ی منفور و زشتی از کلیسا و کشیش نشان داده می‌شود و در برخی دیالوگ‌ها مواردی همچون توهین به خدا و نیز مقدس عنوان کردن شیطان (لوسیفر مقدس) وجود دارد. با توجه به اینکه این اثر برای گروه سنی نوجوان جذاب است؛ می‌توان ضمن استفاده از نسخه دوبله و بازبینی شده در تماشای این اثر فرزندان را همراهی کرده و لحظات صمیمی و شادی را با آن‌ها برقرار کرد.

خلاصه:

به طور کلی طلسم و جادو فضای حاکم بر داستان این فیلم است، این اثر زمینه‌ی نسبتا تاریک و ترسناکی دارد و حاوی برخی ناهنجاری‌ها در مورد مسائل جنسی و توهین به مقدسات است، توصیه می‌شود از نسخه بازبینی شده و دوبله استفاده کرده و در تماشای آن فرزندان را همراهی کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

همانطور که در قسمت‌های بالا گفته شده، داستان این فیلم فضای فانتزی دارد و ما بیشتر شخصیت‌های اصلی داستان را در حالت فرار از دست جادوگران می‌بینیم، پیام اصلی داستان به ویژه برای نوجوانان راحت دریافت خواهد شد، والدین می‌توانند با توجه به سن فرزند خود در مورد پیام‌ اصلی فیلم صحبت کنند:

چرا بکا و ایزی از دست «کّسی» ناراحت بودند؟

به نظرت با توجه به این داستان چطور می‌توان سوءتفاهم بین روابط دوستی را حل کرد؟

جادوگر وینفرد قبل از غیب شدن خواهرانش متوجه چه مطلب مهمی نبود؟

خلاصه:

می‌توان در مورد چالش‌های شخصیت‌های داستان پیرامون روابط دوستی‌اشان با فرزندان به گفت‌وگو نشت.

داستان اثر

اتفاقات داستان در شهر «سیلم» در سال‌های 1653 و 2022 رخ می‌دهد؛ ابتدا در سال 1653 وینفرد ساندرسون 16 ساله درخواست ازدواج با یک پسر را رد می‌کند، کشیش شهر برای تنبیه، دوخواهر کوچکترش را می‌گیرد. وینفرد موفق می‌شود به همراه خواهرانش از دست کشیش فرار کرده و وارد جنگل ممنوعه شود. در جنگل ممنوعه مادر جادوگر برای تولد شانزده سالگی یک کتاب جادویی تک چشم را به وینفرد هدیه می‌دهد و یادآوری می‌کند هرگز از جادوی حداکثری استفاده نکند.

در سال 2022 دختری 16 ساله به نام بکا یک شمع جاودویی را از طرف آقای گیلبرت که صاحب یک فروشگاه جادویی (کلبه وینفرد در سال 1653) است، هدیه می‌گیرد. بکا و دوستش ایزی وارد جنگل می‌شوند و این شمع را روشن می‌کنند، این اتفاق (ماه کامل، روشن شدن شمع جادویی و باکره بودن دختران) باعث می‌شود خواهران ساندرسون دوباره ظاهر شوند. ساندرسون‌ها قصد دارند روح بکا و ایزی را بدزدند، اما گول آن‌ها را خورده و وارد فروشگاه لوازم آرایشی می‌شوند. در فروشگاه پوستر شهردار تراسکه که از نوادگان کشیش است را می‌بینند. بعد از این ماجرا وینفرد تلاش می‌کند با جادوی حداکثری تراسکه و شهر سیلم را نابود کند تا انتقام خود را بگیرد. در نهایت او طلسم حداکثری را اجرا می‌کند و در نتیجه خواهران کوچکترش ناپدید می‌شوند. وینفرد متوجه می‌شود بهای استفاده از این طلسم از دست دادن خانوده و دوستان است.

جزئیات اثر

کارگردان: Anne Fletcher/ آنه فلچیر

نویسنده:

Jen D'Angelo/ David Kirschner/ Blake Harris/ Mick Garris

جن دی آنجلو/ دیوید کریشنر/ بلیک هریس/ مایک گریس

نام تهیه کننده: Lynn Harris/ لین هریس

نام بازیگران:

Bette Midler/ Sarah Jessica Parker/ Kathy Najimy/ Whitney Peak

بتی میدلر/سارا جسیکا پارکر/کتی نجیمی/ ویتنی پیک

نام شخصیت ها:

بکا: دختر نوجوان دبیرستانی که علاقه‌ی زیادی به جادوگری دارد. در بخش از داستان مشخص می‌شود او ذاتا دارای نیروهای جادوگری و ماورایی است.

ایزی: او دوست صمیمی بکا است.

وینفرد ساندرسون: او بزرگترین خواهر است، وینفرد بعد از مرگ پدرش به همراه دو خواهر کوچکتر خود مری و سارا در کلبه‌ای کوچک در شهر سیلم زندگی می‌کند. او و خواهرانش از همان کودکی علاقه زیادی به جادوگری داشتند.

شهردار تراسکه (کشیش 1653): شهردار تراسکه پدر «کّسی» از نوادگان کشیش سال 1653 است.

کَسی: دختر شهردار که از دوستان صمیمی بکا و ایزی بود اما بعد از دوست شدن با یک پسر روابط او با دوستان قبلی‌اش به هم می‌خورد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney Pictures/ David Kirschner Productions

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هوکس پوکس ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!