• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم هابیت (سه‌گانه) ( The hobbit)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5100 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

مجموعه‌ی «هابیت» در ادامه‌ی مجموعه‌ی «ارباب حلقه‌‌ها» تولید و پخش شده است و داستان هابیتی به نام «بیلبو بگینز» است که با دعوت گاندولف خاکستری و دورف‌ها عازم سفری ماجراجویانه می‌شود تا به دورف‌ها کمک کند و سرزمین آن‌ها را از اژدهایی به نام اسماگ پس بگیرد. وقایع این سه‌گانه از لحاظ زمانی مربوط به پیش از وقایع سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» است.

این مجموعه با سه قسمت به نام‌های «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»، «هابیت: برهوت اسماگ» و «هابیت: نبرد پنج سپاه» در ژانر حماسی و فانتزی موفق شده است جایزه‌ی بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و آرایش مو و بهترین جلوه‌های ویژه‌ی بصری را از هشتادوپنجمین دوره‌ی مراسم اسکار دریافت کند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2013-2014 سه قسمت 170دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
16 مناسب خانواده -1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اين فيلم ژانر تخیّلی و فانتزی دارد و خشونت، جنگ و درگيری در آن زیاد و بی‌پرده است و تماشای آن می‌تواند بر کودکان اثر بگذارد و رفتار‌های پرخاشگرانه را در آن‌ها تقویت کند. همچنین شخصیت‌های فیلم موجوداتی عجیب و وحشتناک هستند و در سکانس‌هایی نیز ارواح نمایش داده می‌شوند و شخصیت‌‌ها درباره‌ی احضار روح صحبت می‌کنند که می‌تواند برای کودکان ترسناک باشد و آن‌ها را نسبت به این مسئله کنجکاو کند.

با توجه به این موارد، لازم است که فیلم را متناسب با روحيات فرزندتان انتخاب كنيد و در حین تماشای فیلم با آن‌ها همراهی کنید. از صحبت‌كردن با فرزندتان غافل نشويد و با آن‌ها درباره‌ی علّت همکاری بیلبو با دورف‌ها، عواقب اعمال خشونت و راه‌های جايگزين رسيدن به هدف گفت‌وگو كنيد.

در فیلم به هویّت قومی و ملّی شخصیت‌ها بسیار پرداخته شده است و حادثه‌ی اصلی داستان پس‌گرفتن سرزمین دورف‌ها از دشمنشان است. درباره‌ی این موضوع نیز با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

خلاصه: فیلمی ماجراجویانه و خشونت‌آمیز که لازم است درباره‌ی عواقب اعمال خشونت و راه‌های جايگزين برای رسيدن به هدف با فرزندتان گفت‌وگو كنيد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید به نظرت دورف‌ها راه ديگری جز اعمال خشونت برای رسيدن به هدف و به‌دست‌آوردن سرزمينشان داشتند؟ نظرت درباره‌ی شخصيت و كار‌های بیلبو بگينز چيست؟ چرا بیلبو ماجرای پیداکردن حلقه را از گاندولف پنهان کرد؟ به نظرت فیلم پیام مثبتی داشت؟ تو کدام شخصیت را دوست داشتی؟ چرا؟

خلاصه: چرا بيلبو بگينز برای نجات جان دورف‌ها، جان خودش را در خطر انداخت؟

داستان اثر

هابیتی به نام بيلبو بيگنز راهی سفر می‌شود تا  به دورف‌ها در كشتن اژدهايی به نام اسماگ كه سرزمين آن‌ها را تصرف کرده است كمك كند. آن‌ها در مسير رسیدن به سرزمين دورف‌ها با موجودات عجيبي به نام ترول‌ها، گابلين‌ها و اُرگ‌ها مواجه می‌شوند و درگیری و نبردهايی با هم می‌کنند.

در سرزمين گابلين‌ها، بيلبو با فردی به نام گالم آشنا می‌شود و حلقه‌ی او را می‌دزدد و با استفاده از آن حلقه خود را غيب می‌كند و از دست او فرار می‌كند. دورف‌ها بعد از فرار و گذراندن سختی‌های بسیار، با ارگ‌ها روبه‌رو می‌شوند و با او نیز می‌جنگند و درنهايت با كمك‌های گاندولف و جادو‌هايش نجات پيدا می‌كنند.

بعد از اينكه دورف‌ها از دست ارگ‌ها فرار می‌كنند، به خانه‌ای پناه می‌برند و صاحب خانه به‌خاطر اينكه از ارگ‌ها بدش می‌آید به دورف‌ها چند اسب می‌دهد تا بتوانند با آن‌ها مبارزه كنند. گاندولف برای مبارزه با موجودی عجیب گروه را ترك می‌كند و به مقبره‌های كوهستان می‌رود.

دورف‌ها نیز وارد جنگل می‌شوند و در وسط راه عنكبوت‌هايی به آن‌ها حمله می‌كنند. بعد از مبارزه با عنکبوت‌ها اسير الف‌ها می‌شوند. فرمانروای الف‌ها از تورين، فرمانده دورف‌ها، می‌خواهد كه گوهر پادشاهی را به او بدهد اما او قبول نمی‌كند، پس آن‌ها را زندانی می‌کند اما بيلبو با کمک حلقه‌اش نامرئی می‌شود و دورف‌ها را از زندان آزاد می‌كند.

آن‌ها با کمک فردی به نام بارد به شهر می‌روند و ارباب و مردم شهر آن‌ها را حمايت می‌كنند و به آن‌ها سلاح می‌دهند. دورف‌ها وقتی به سرزمینشان می‌رسند، بیلبو به جایی که اژدها در آنجا خواب است وارد می‌شود تا گوهر پادشاهی را پیدا کند اما اسماگ بیدار می‌شود و دورف‌ها براي نجات جان او وارد قصر می‌شوند و با اسماگ مبارزه می‌كنند و او را شکست بیرون می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Peter Jackson

نویسنده: Philippa Boyens -Fran Walsh

نام بازیگران: Cate Blanchett - James Nesbitt - Aidan Turner - Martin Freeman - Ian McKellen - Richard Armitage

شخصیت‌ها:

بیلبو بگینز: هابیتی که با دعوت گاندولف به جمع دورف‌ها می‌پیوندد تا سرزمین آن‌ها را از اسماگ پس بگیرد.

گاندولف خاکستری: جادوگر خردمندی که به دورف‌ها در نابودی موجودات شرور و شیاطین کمک می‌کند.

 

کشور سازنده: آمريكا

کمپانی سازنده: New Line Film Productions Inc

جوایز و افتخارات: این مجموعه در جشنواره‌های مختلف نامزد دریافت جوایز متعددی شده که از آن جمله می‌توان به نامزدی دریافت جایزه‌ی بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و آرایش مو و بهترین جلوه‌های ویژه‌ی بصری در هشتادوپنجمین دوره‌ی مراسم اسکار اشاره کرد.

مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هابیت (سه‌گانه)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!