• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم نیمه تابستان (midsommar)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

15585 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم داستان دو جوان است که برای دیدار با دوستانشان و همچنین شرکت در جشنواره نیمه تابستان به زادگاه روستایی آن ها در کشور سوئد سفر میکنند اما قرار نیست اوضاع به خوبی پیش برود…
سال 2019 140 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 69 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

نیمه تابستان، فیلمی سرشار از خشونت های فیزیکی و کلامی است. شکنجه کردن، خودکشی، قتل، فحاشی و استفاده از کلمات نامناسب، در این فیلم به وفور مشاهده میشود. صحنه های خشونت آمیزی نظیر کوبیدن با پتک بر سر انسان، زنده زنده سوزاندن انسان، روابط جنسی آشکار و طولانی مدت، استعمال مواد مخدر و حتی برخی صحنه های ترسناک ناشی از موجودات غیرطبیعی، مثل حضور انسان های مرده در تصویر آینه دستشویی، از جمله مسائلی است که تاثیری سوء بر نوجوان و کودک میگذارد و والدین باید از آنها مطلع باشند.همچنین خیانت در روابط زناشویی نیز در این فیلم به چشم میخورد. نکته دیگر اینکه دنی، شخصیت اصلی فیلم، که دختری دانشجو است، در خانه ای دور از خانواده زندگی میکند و در ابتدای فیلم، خواهر، مادر و پدرش، با گاز کشته میشوند. اگرچه افراد در سنین 18 سالگی به بعد، بزرگسال محسوب میشوند، اما گفتگو با آنها درباره پیامدها و خطرات احتمالی رفتارهایی نظیر خودکشی، روابط جنسی خارج از چارچوب و استعمال مواد مخدر، لازم به نظر میرسد.

خلاصه:اگرچه افراد در سنین 18 سالگی به بعد، بزرگسال محسوب میشوند، اما گفتگو با آنها درباره پیامدها و خطرات احتمالی رفتارهایی نظیر خودکشی، روابط جنسی خارج از چارچوب و استعمال مواد مخدر، لازم به نظر میرسد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اهالی دهکده هالسینگلند، عقایدی خرافاتی دارند که یک نمونه از آنها، در خودکشی افرادی که به آخر چرخه حیات میرسند نمود پیدا میکنند. آیا پذیرش و احترام به اینگونه عقاید درست است؟

در انتهای فیلم، دنی، نامزدش کریستین را انتخاب میکند که توسط اهالی ده سوزانده شود. دنی بخاطر خیانت کریستین به او این انتخاب را کرد. آیا کینه جویی و انتقام، راهی درست برای مقابله با رفتارهای بد دیگران است؟

مصرف مواد مخدر مثل علف یا ماشروم و شرب خمر، چه عواقبی دارد؟

تنها و جدا زندگی کردن از پدر و مادر چه آسیب هایی میتواند به فرد بزند؟

آیا روابط جنسی خارج از چارچوب خانواده، راهی مناسب برای ارضای نیازهای جنسی است؟

 

خلاصه: اهالی دهکده هالسینگلند، عقایدی خرافاتی دارند که یک نمونه از آنها، در خودکشی افرادی که به آخر چرخه حیات میرسند نمود پیدا میکنند. آیا پذیرش و احترام به اینگونه عقاید درست است؟

داستان اثر

دنی، دختری دانشجو است که در شهری دور از خانواده، به تنهایی زندگی میکند. یک شب متوجه میشود که خواهرش، با گاز، خود و خانواده‌اش را کشته است. دوست پسر او، کریستین که میخواهد از او جدا شود، بخاطر این اتفاق، منصرف میشود و دنی را به مسافرتی دعوت میکند که پله، یکی از دوستان او، تدارک دیده است. مقصد مسافرت، هالسینگلند، روستای اجدادی پله است و دنی قرار است به همراه کریستین و دوستانش، جاش، مارک و پله، به آنجا سفر کند تا شاهد آیینی سنتی باشند که در انتهای آن با برگزاری مراسم رقص، ملکه سال روستا انتخاب میشود. همچنین، جاش، میخواهد آیین مذکور را به عنوان پروژه پایان‌‎نامه‌اش مطالعه کند.

 

رسیدن به روستا، آغاز اتفاقات عجیبی است که برای گروه می‌افتد. در ابتدا دنی، بعد از مصرف مواد مخدر مخصوص، با تصاویر و صحنه‌هایی ترسناک مواجه می‌شود و این ترس، تا آخر، همراه او می‌ماند. در ابتدای ورود به روستا، گروه با کانی و سایمون که از دوستان برادر پله هستند و با یکدیگر نامزدند، آشنا میشود. چند روز بعد، روز شروع آیین سنتی، اتفاقات ترسناکی می‌افتد. فضای کلی آیین، فضایی وهم‌آلود و ترسناک است. یکی از مراحل آیین، خودکشی پیرزن و پیرمردی است که به آخر چرخه حیات رسیده‌اند. خودکشی آن‌ها به شدت خشونت‌آمیز و ترسناک است. سایمون، بعد از این اتفاق، عصبانی می‌شود و به آیین توهین می‌کند. روز بعد، اهالی دهکده ادعا می‌کنند سایمون به شهر برگشته و خودرویی برای بازگشت نامزد او، کانی، خواهد فرستاد. در همین حین، مارک، با ادرار بر روی درخت مقدس، اهالی روستا را عصبانی کرد. بعد از آن، کانی نیز ناپدید شد. صبح روز بعد، پای میز صبحانه عمومی، یکی از اهالی روستا ادعا میکند که کانی را به جایی برده که دوست پسرش آنجاست. در همین حین، یکی از دختران روستا، با اغواگری، مارک را به رابطه جنسی کرد و مارک نیز به همراه او رفت. جاش نیز همچنان سرگرم پروژه مطالعاتی است و به همین علت به اتاقی می‌رود که ورود به آنجا ممنوع است. در آن اتاق، با مارک که به شدت زخمی است مواجه میشود و سپس، با برخورد پتک به سرش، به زمین می افتد.

 

روز بعد، پیش از شروع مراسم رقص، یکی از ریش‌سفیدان روستا به کریستین می‌گوید که او برای ازدواج با مایا، یکی از دختران روستا انتخاب شده است. در حین برگزاری مراسم رقص، یکی از دختران، مایعی به کریستین میدهد که او را برای نفوذ آماده میکند. کریستین نیز با علم به خواص آن نوشیدنی، آن را مینوشد. از آن سو، دنی، با پیروز شدن در مراسم رقص، به عنوان ملکه انتخاب میشود و کریستین نیز برای برقراری رابطه جنسی با مایا، به اتاقی مخصوص برده میشود. کریستین پس از رابطه جنسی و به دست آوردن هوشیاری، فرار میکند و با چندین جسد مواجه میشود. نهایتا او نیز با پودری مخصوص بی هوش و زندانی می شود. در پایان مراسم، اعلام میشود که افرادی برای قربانی شدن انتخاب شده‌اند. جاش، مارک، کانی و سایمون نیز از جمله افراد انتخاب شده هستند. دنی نیز به عنوان ملکه مخیر است نفر آخر را از بین یک نفر با خون خالص یا یک نفر با خون ناخالص، یعنی کریستین، انتخاب کند. دنی کریستین را انتخاب میکند. در نهایت قربانی ها، همگی در مراسمی در معبد روستا به آتش کشیده میشوند.

جزئیات اثر

ژانر اثر:ترسناک

کارگردان:آری استر

بازیگران:فلورنس پیو- جک رینور- ویل پولتر- ویلیام جکسون هارپر

نویسنده:آری استر

کمپانی ساخت :A24

کشور سازنده:امریکا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : خانم مامان

۹ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

بی سر و ته و پر از صحنه های خشن و جنسی

بزرگسال

توسط : مریم حویزی

۱۱ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

بد

بزرگسال

توسط : سعید ارزیاب

۵ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

واقعن انقد ترسناکه؟

بزرگسال

توسط : کاترین هوپ

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

ثابت قدمی و پذیرفتن عقاید خودشان دلهره آور بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نیمه تابستان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!