• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم نوشتن قبل از کریسمس (Write Before Christmas)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

967 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک درام عاشقانه درباره‌ی دختری به نام جسیکا که بعد از به‌هم‌خوردن نامزدی‌اش، برای تبریک سال نو کارت پستال­‌هایی به پنج نفر از مهم­‌ترین افراد زندگی­‌اش می­‌فرستد. این اتفاق باعث متحول‌شدن زندگی آن­‌ها و نیز آشناشدن او با پسری به نام لوک می‌­شود. این فیلم در سال 2019 تولید شده است و موفق به دریافت جوایز مختلفی ازجمله جایزه‌ی لئو شده است.

ژانر : عاشقانه

سال 2019 81 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

هرکدام از شخصیت­‌های فیلم، مانند جسیکا، برادر او و عمه لیلا، با افرادی آشنا شده‌اند که به‌مرور و در طول داستان به‌خاطر قرار­ها و ملاقات‌هایی که باهم دارند، به‌هم علاقه­‌مند می‌­شود. عمه لیلا با مردی که به‌تازگی همسایه‌ی او شده است آشنا می­‌شود. او نمی­‌تواند از سگی که پیدا کرده مراقبت کند و این اتفاق باعث شده تا هرروز به بهانه‌ی نگهداری از آن سگ او را ببیند.

جسیکا هم بعد از اینکه با نامزدش قطع ارتباط می‌­کند قصد دارد مجرّد بماند. اما بعد از آشنایی با لوک از او خوشش می‌­آید و به دیدن او می­‌رود. این اتفاقات ژانری عاشقانه به فیلم داده است و ازآنجایی‌که نوجوانان توجه و علاقه‌ی زیادی به روابط عاشقانه و ارتباط با جنس مخالف نشان می‌دهند، لازم است که دراین‌باره با فرزندتان گفت‌وگو کنید و نظر او را جویا شوید.

خلاصه: درباره‌ی روابط عاشقانه‌ی شخصیت­‌ها با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید چرا زندگی شخصیت‌­ها بعد از دریافت کارت‌پستال‌ها دچار تحوّل شد؟ نظرت درباره‌ی رابطه‌ی جسیکا و لوک چیست؟ نظرت درباره‌ی رابطه با جنس مخالف چیست؟ بنظرت این رابطه باید چجوری باشد؟

خلاصه: شخصیت جسیکا چه ویژگی­‌هایی داشت؟

داستان اثر

جسیکا برنامه­‌های هیجان­‌انگیزی برای سوپرایزکردن نامزدش در روز کریسمس دارد. اما چند روز قبل از شروع تعطیلات، نامزدش به او می­‌گوید که ما به درد هم نمی­‌خوریم و بهتر است قطع رابطه کنیم.

جسیکا که از این اتفاق ناراحت و دلشکسته است تصمیم می­‌گیرد کارت‌پستال­‌هایی را که برای نامزدش خریده بود برای پنج نفر از بهترین آدم‌های زندگی­‌اش بفرستد و از آن‌­ها قدردانی کند. بعد از اینکه کارت‌پستال‌­ها به دست آن‌ها می­‌رسد اتفاقات عجیبی برای آن­‌ها می‌افتد.

برادر جسیکا که سرباز است با دختری به نام انجی آشنا می­‌شود و صحبت آن‌­ها درباره‌ی کارت‌پستال باعث می‌­شود تا او بتواند به انجی ابراز علاقه کند و هردو باهم به مأموریت جدیدی بروند.

میمی، دوست جسیکا، هم یکی از کسانی است که کارت‌پستال دریافت می‌­کند و وجود آن کارت باعث می­‌شود تا میمی و همسرش تصمیم بگیرند فرزند­دار بشوند.

یکی دیگر از آن پنج نفر خانم میلر، مربی جسیکاست که نوازندگی ویولنسل را به او آموزش داده است. اما این کارت‌پستال به دست او نمی‌رسد و پسرش، لوک، آن تبریک را می­‌خواند و ازآنجایی‌که کنجکاو شده است فرستنده‌ی کارت‌پستال را ببیند، به مغازه جسیکا می­‌رود.

لوک عکاس حرفه‌­ای است که از عروس و داماد عکس می­‌گیرد و همیشه مخالف ازدواج بوده است اما ملاقات جسیکا و رفتن آن‌­ها به یتیم‌­خانه  باعث می­‌شود که آن‌ها به همدیگر علاقه­‌مند بشوند و تعطیلات کریسمس را با هم بگذرانند.

جزئیات اثر

کارگردان: Pat Williams

نویسنده: Neal H. Dobrofsky - Tippi Dobrofsky

بازیگران: Torrey DeVitto - Chad Michael Murray - Lolita Davidovich - Grant Show - Madison Smith - Lanie McAuley

شخصیت‌ها:

جسیکا: دختری که از به‌هم‌خوردن نامزدی‌­اش ناراحت است و برای یادآوری علاقه‌­اش به خانواده و دوستانش برای آن­‌ها کارت‌پستال می­‌نویسد.

خانم میلر: مربی جسیکا که به او نوازندگی آموزش داده است و حالا جسیکا بعد از گذشت چند سال برای او کارت‌پستال فرستاده است.

لوک: فرزند خانم میلر است که بعد از دیدن کارت‌پستال او به دیدن جسیکا می­‌رود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Crown Media

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نوشتن قبل از کریسمس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!