• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مورمور۲: هالووین جن‌زده ( Goosebumps)

author-img

توسط : الهام طالبی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

2333 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
هالووین‌جن‌زده محصول کشور آمریکا در سال 2018 ادامه ‌داستان مورمور1 است. آر.ای.اسلاین نویسنده داستان‌های ترسناک کتابی درمورد یک عروسک‌شرور به نام اسلایپی که قصد داشت برای خود خانواده‌ای تشکیل دهد و هنگامی که موفق نشد تصمیم گرفت با زنده‌کردن عروسک‌‌های هالووین برای خود خانواده تشکیل دهد این داستان به وقوع می‌پیوندد. خشونت در این فیلم، خشونت‌های روانی و یا فانتزی است و ترس‌های این‌فیلم کوتاه‌و گذارست سارا همراه سامی و سَم تلاش خود را برای نجات شهر از دست اسلایپی کرده و موفق می‌شوند.

ژانر : معمایی

سال 2018 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بهتر است هنگام تماشای این‌فیلم کنار ‌فرزندان خود باشید، این فیلم خانوادگی، کمدی، ترسناک و معمایی است که قسمت‌ ترسناک این اثر زمانی است که عروسک ‌شرور، اسلایپی، سخن می‌گوید و یا قسمت‌هایی که اسلایپی تمام هالووین را زنده می‌کند، بیشتر ترس‌ها یا فانتزی است و یا سریع و گذرا است. خشونت‌های این اثر بیشتر خشونت روانی است که در گروه دوستان پسری به نام تامی زورگویی می‌کند اما در انتهای داستان پشیمان می‌شود. ناهنجاری‌های این اثر بسیار کوتاه است و توجه‌ای جلب نمی‌کند. این اثر دارای الگوها و پیام‌های مثبت خوبی است که می‌توانید راجع ‌به آن با فرزندان خود صحبت کنید.

خلاصه: ترس‌ها این اثر فانتزی است، خشونت و ناهنجاری‌های این اثر توجه زیادی جلب نمی‌کند، این اثر دارای الگوهای مثبت خوبی می‌باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

راجع ‌به جشن ‌هالووین چیست و چرا این روز را جشن می‌گیرند؟ جشن‌هایی که ریشه باستانی دارد چیست و ما چه جشن‌هایی داریم؟

اگر جای سارا بود برای کمک به برادر کوچکترش چه کاری انجام می‌داد؟

رفتار سانی با مادرش چگونه بود؟ آیا موافق است درهمه موارد حقیقت را باید به مادر خود بگویم حتی اگر به مرتکب اشتباهی شده باشیم؟

اهمیت خانواده در زندگی چقدر است و برای حفظ صمیمیت در خانواده چه کارهایی باید انجام داد؟

خلاصه: درمورد جشن ‌هالووین و جشن‌های باستانی هرکشور و درمورد اهمیت خانواده و برای حفظ صمیمت در خانواده چه کارهایی می‌توان کرد؟

داستان اثر

شرح والدین: سارا دختر نوجوانی که با مادرش کتی و برادر کوچکترش سانی زندگی می‌کند. سارا با نوشتن مقاله‌ای در مورد ترس می‌خواهد وارد دانشگاه شود. تایلر دوست‌پسر سارا به او خیانت می‌کند، صحنه خیانت تایلر و مهمانی‌ای که سارا را دعوت کرده‌بود، گذراست. سانی همراه دوستش سَم که مدتی قرار بود با آن‌ها زندگی کند، برای پاکسازی زباله‌ها وارد خانه‌ای متروکه می‌شوند، در داخل خانه، یک کتاب قفل شده پیدا می‌کنند ‌و آن‌ را باز می‌کنند و باعث می‌شود اسلایپی، عروسک‌شرور ظاهر شود. آن‌ها ناآگاهانه با گفتن کلماتی او را زنده می‌کنند. آن‌ها اسلایپی را با خود به خانه می‌برند که اسلایپی زنده می‌شود. اسلایپی قصد داشت برای خود خانواده‌ای تشکیل دهد، زمانی که متوجه خیانت تایلر به سارا می‌شود پنهانی وارد کیف سارا شده و با او به مدرسه می‌رود تا از تایلر انتقام بگیرد و باعث شد تایلر از نردبان به زمین بیفتند، او ماجرای ‌سخنگو بودن عروسک را می‌گفت اما کسی باور نکرد بجز سارا که وقتی رفت و دید عروسک در کمد نیست، از سانی و سَم ماجرای عروسک را پرسید و آن‌ها توضیح دادن چه اتفاقی افتاده است. سارا با سانی و سَم تلاش کردند تا عروسک شرور را از بین ببرند اما موفق نشدن، آن‌ها متوجه شدن اسلایپی، نام‌یکی از شخصیت‌های کتاب‌ دایره‌ وحشت نوشته استاین است که این عروسک قصد دارد برای خود خانواده‌ای پیدا کند و وقتی موفق نمی‌شود با استفاده از قدرت جادویی خود قصد داشت تمام شخصیت‌های هالووین را زنده کند تا برای خود خانواده‌ای تشکیل دهد و این داستان که برای او پایانی نوشته نشده بود به واقعیت پیوسته بود. سارا شماره استاین را پیدا کرده و برای او پیغام می‌گذارد، استاین که پیغام را دریافت کرده بود به شهر می‌آید اما قبل از اینکه بتواند کاری انجام دهد، سارا به کمک سَم و سانی شهر را نجات می‌دهند، تسخیر شدگان این داستان همه ماجرا را فراموش می‌کنند، سارا بعد از این ماجرا با نوشتن مقاله‌ای موفق شد در دانشگاه قبول شود. این داستان پایان خوبی دارد اما وقتی استاین می‌خواست کتاب را به پایان برساند، اسلایپی مجدد زنده شده و استاین را تسخیر و وارد کتاب کرده و ماجرای مومور2 به پایان می‌رسد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Ari Sandel

نویسنده/ مترجم: Rob Lieber , Darren Lemke

نام تهیه کننده: Neal H Moritz

نام بازیگران: Caleel Harris, Jeremy Ray Taylor, Madison Iseman

نام شخصیت ها: سارا: نویسنده‌ای جوان که قصد دارد با نوشتن مقاله‌ای درمورد ترس وارد دانشگاه شود، او شهر را از دست اسلایپی نجات می‌دهد. سانی: برادر کوچکتر ‌سارا که دانش‌آموز است، علاقه‌مند به تسلای، با دوست‌خود قصد نظافت خانه‌ها را دارد تا از این‌ طریق درآمد داشته باشند. سَم: دوست سانی است که پدرش به خارج شهر رفته مدت کوتاهی قرار است در خانه‌ سانی زندگی کند. کَتی: مادر سارا و سانی که در خانه ‌سالمندان کار می‌کند و در نهایت با والتر که مدیر فروشگاه است، ازدواج می‌کند. استاین: نویسنده‌ کتاب‌ دایره‌ وحشت است که داستان اسلایپی را نوشت، اسلایپی: عروسک‌شرور و سخنگوی‌ داستان استاین است. تایلر دوست‌پسر سارا است که به او خیانت می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Columbia Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مورمور۲: هالووین جن‌زده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!