• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم من خیلی مراقبم (I Care a Lot)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1784 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
من خیلی مراقبم، فیلمی در ژانر کمدی تاریک است. داستان زنی زیرک به نام مارلا گریسون که با گرفتن سرپرستی قانون سالمندان و فروش اموال، آنها ثروت خوبی به هم زده است. اما در این بین با سرپرستی سالمندی که یکی از اعضای مافیای روسی است، خود را در دردسر بزرگی می‌اندازد. این فیلم دارای صحنه‌های خشونت‌بار زیادی می‌باشد.

ژانر : جنایی

سال ۲۰۲۰ 108 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اساس کار مارلا گریسون حقه‌های قانونی است. او قوانین را دور می‌زند تا بتواند افراد سالمند را جذب و درآمد کسب کند. او با دروغ گفتن به دادگاه حق سرپرستی سالمندان را از خانواده‌های سالمندان می‌گیرد. اینکه دولت از سالمندان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست باید مراقبت کند امری ضروری است، اما باید به درستی بر روند این امرنظارت شود پس بهتر است در این خصوص با فرزندتان صحبت کنید. می‌توانید دخالت و نظارت بیشتر قانون را راهکاری مثمر ثمر برای سوءاستفاده‌های مارلا گریسون در نظر بگیرید و در این مورد با فرزندتان وارد گفت و گو شوید.

دروغ و صحنه سازی راه حل مارلا برای گرفتن موردهای سرپرستی است او با دروغ گفتن افراد را به خود نیازمند می‌کند و همچنین از تنهایی سالمندان سوء استفاده می‌کند.

مارلا از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کند و همچنین الماس‌های یکی از افراد تحت سرپرستی‌اش را می‌دزدد. بهتر است در مذمت این کار با فرزندانتان صحبت کنید. از اواسط فیلم درگیری‌های خشونت‌آمیز میان مارلا و گروه مافیایی شکل می‌گیرد؛ این خشونت‌ها شامل تیراندازی و استفاده از شوکر می‌باشد.

خلاصه: اساس کار مارلا بر دروغ و صحنه‌سازی است. در مورد فسادهای مارلا با فرزندتان گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید قضاوت کلی‌اش را از داستان بیان کند.

از فرزندتان بپرسید چگونه می‌توان جلوی فساد افرادی همچون مارلا را گرفت؟

با فرزندتان در مورد فسادهایی که در دستگاه‌های اداری وجود دارد صحبت کنید.

خلاصه: آیا مارلا زنی قوی است؟  

داستان اثر

مارلا گریسون زنی باهوش و قدرتمند است. او از باخت بی‌زار است و برای برنده شدن، تن به هر کاری می‌دهد. او با پزشک‌ها تبانی می‌کند تا بتواند سرپرستی قانونی افراد سالمندِ ثروتمند را بدست بگیرد. مارلا اموال سالمندان را می‌فروشد و قسمتی را خرج آسایشگاه کرده و مابقی را برای خود نگه می‌دارد. مارلا با پیرزنی آشنا می‌شود که بسیار ثروتمند است و همسر و فرزندی ندارد؛ پس مارلا سعی می‌کند او را در دادگاه، بعنوان فردی بیمار معرفی کند که توانایی نگهداری از خود را ندارد، اما این فرد ثروتمند، عضوی از مافیای روسی است و باعث می‌شود مارلا در دردسر بزرگی بیفتد. مارلا که نمی‌خواهد چنین فردی را از دست دهد، در برابر رها کردن آن شخص مقاومت می‌کند که باعث آسیب رساندن به او می‌شود. در انتها، مارلا نیز با عضو ارشد مافیای روسی همکاری می‌کند و بزرگترین کمپانی نگهداری قانونی را تأسیس می کنند. مارلا همچان سرش برای آرتیست‌بازی درد می‌کند. و نمی‌داند که عمر او کارهایش درحال اتمام است. مارلا در آخر توسط فرزند یکی از سالمندان تحت پوشش آسایشگاهش به ضرب گلوله کشته می‌شود. چرا؟ چون به او اجازه‌ی ملاقات با مادرش را نمی‌داد...

جزئیات اثر

کارگردان: --جی بلکسونJ Blakeson

نویسنده: --جی بلکسونJ Blakeson

نام تهیه کننده: --جی بلکسونJ Blakeson

نام بازیگران: Rosamund Pike, Peter Dinklage, Eiza González-رزامایند پیک-پیتر دینکلیج-ایزا گانزلیا

نام شخصیت ها:

مارلا گریسون: زنی مغرور و زیادهخواه که بسیار باهوش است و با گرفتن سرپرستی قانونی سالمندان، آنها را به آسایشگاه می‌فرستد و اموالشان را برای خود می‌کند.

رئیس مافیای روسی: او مردی طمع‌کار است که با مارلا همکار می‌شود و بزرگترین شرکت سرپرستی قانونی را تأسیس می‌کند.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: نتفیکس

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد من خیلی مراقبم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!