• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم مرد آهنی ۳ (Iron Man 3)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4563 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 ماندارین، سرکرده‌ی یک گروه تروریستی است که می‌خواهد با گروگان‌گیری و قتل و ایجاد رعب‌ووحشت به اهدافش برسد، مرد آهنی که او را حریف قدرتمندی نمی‌داند، نشانی خانه‌اش را در رسانه‌ها منتشر می‌کند و او را به مبارزه می‌طلبد، فردای آن روز عده‌ای منزلش را نابود می‌کنند، همه فکر می‌کنند مرد آهنی هم مرده است، درصورتی‌که او هنوز زنده است و درحال پیداکردن راهی برای نابودی ماندارین می‌باشد.

سال 2013 130 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر که در ژانر ابرقهرمانی و علمی ـ تخیلی ساخته شده است، شامل صحنه‌های متعدد درگیری‌های فیزیکی، نمایش قتل و جنگ می‌باشد. ازطرفی شخصیت‌های این اثر به دو گروه شخصیت‌های مثبت و منفی تقسیم می‌شوند، شخصیت‌های مثبت فیلم درمقابله با دیگران تلاش می‌کند تا دنیا را نجات بدهند و موفق می‌شوند. ممکن است شخصیتی مثل مرد آهنی مورد تقلید کودکان قرار بگیرد که باید بدون سرکوب این تقلید، با آن‌ها گفت‌وگو شود.

ازطرفی خشونت نمایش‌داده‌شده در اثر نیز ممکن است در بازی‌ها و رفتارهای کودک دیده شود. لازم است برای جلوگیری از این اتفاق قبل از دیدن اثر و بعد از دیدن آن با کودکتان گفت‌وگو کنید.

خلاصه: شخصیت ابرقهرمانی مرد آهنی و خشونت نمایش‌داده‌شده در اثر می‌تواند مورد تقلید کودکان قرار بگیرد که می‌شود برای مدیریت این اتفاق قبل و بعد از تماشای فیلم با آن‌ها گفت‌گو کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر او جای تونی بود، چطور با آلدریچ برخورد می‌کرد؟

 اگر او جای مرد آهنی بود، چطور صلح را در جهان برقرار می‌کرد؟

خلاصه: اگر او جای مرد آهنی بود، چطور صلح را در جهان برقرار می‌کرد؟

داستان اثر

داستان این فیلم درباره‌ی مشکل اختلال تنش‌زایی است که بعد از حوادث فیلم «انتقام‌جویان» برای «تونی استارک» پیش آمد، هم‌چنین مبارزه‌ی او را با یک گروه تروریستی مخوف به رهبری «ماندارین» به تصویر می‌کشد. ماندارین، سرکرده‌ی یک گروه تروریستی است که به منافع «آمریکا» در جهان حمله می‌کند، او گروگان‌گیری می‌کند، مرتکب قتل می‌شود و از هیچ جنایتی برای رسیدن به امتیازاتی که می‌خواهد به آن‌ها برسد، دست نمی‌کشد. وقتی ماندارین «مرد آهنی» را تهدید می‌کند، مرد آهنی عصبانی می‌شود و در یک مصاحبه آدرس خانه‌اش را در رسانه‌های عمومی اعلام می‌کند و ماندارین را به مبارزه می‌طلبد. فردای آن روز گروهی به خانه‌ی او حمله و آنجا را نابود می‌کنند. همه فکر می‌کنند که مرد آهنی مرده است، درصورتی‌که او توانسته است از این اتفاق جان سالم به‌درببرد. پشت پرده‌ی تمام این حملات و گروگان‌گیری‌ها «ویلیام آلدریچ» است، او رقیب سرسخت تجاری تونی استارک است که می‌خواهد امتیاز شرکت استارک را به‌دست بیاورد و در بازار پیشرفت کند. درنهایت وقتی تونی استارک به کمک افسر پلیس، «جیمز»، موفق به کشف موقعیت محل اختفای ماندارین می‌شود، متوجه می‌شود که ماندارین انسان تبهکاری است که توسط کس دیگری هدایت می‌شود و پشت پرده‌ی تمام ماجراها شخص دیگری‌ است. در همین مکان نیروهای «آلدریچ» مرد آهنی را دستگیر می‌کنند. آلدریچ می‌خواهد با دزدیدن رئییس جمهور آمریکا به اهدافش برسد؛ اما مرد آهنی با هوشمندی از دست نیروهای او فرار می‌کند و رئیس جمهور آمریکا را نجات می‌دهد. او درنهایت درپی درگیری که با آلدریچ دارد، او را از بین می‌برد و بار دیگر می‌تواند کشورش را از شر بدخواهان نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: شین بلک

نویسنده/ مترجم: درو پی‌یرس، شن بلک

نام بازیگران: رابرت داونی، جونیور گوئینت، پالت رودان، چید لگای پیرس

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: marvel

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرد آهنی ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!