• امروز : 29 اسفند 1402
logo

نقد و بررسی فیلم مرد آهنی ۲ (2 Iron man)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3011 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پس از محاکمه‌ی مرد آهنی به‌خاطر قدرت زیادش، ایوان، از زندان فرار می‌کند و شروع به ساخت ربات‌هایی مثل مردآهنی می‌کند؛ اما تونی استارک از نقشه‌ی او باخبر می‌شود. این فیلم در سال 2010 توسط شرکت مارول تولید شده است و خشونت و ترس قابل توجهی دارد.

سال 2010 120 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

محصولات شرکت مارول، عموماً در ژانر ابرقهرمانی و علمی ـ تخیلی می‌باشند که در آن داستان کلی فیلم بر محور درگیری و جنگ بین دوشخصیت یا دوگروه، شکل گرفته است. ازاین‌رو میزان خشونت نمایش‌داده‌شده در این محصولات بالاست که می‌تواند همراه با تقلیدهای کودک و نوجوان همراه باشد. با توجه به این کودکان در این سن وارد مرحله‌ای می‌شوند که دنبال استقلال هستند و می‌خواهند تصمیمشان را با اتکا به خود اتخاذ کنند، اگر آن‌ها این محصول را انتخاب کردند با آن‌ها وارد جدل نشوید.

از طرفی دقت داشته باشید که قبل از دیدن فیلم می‌توانید با گفت‌وگو درباره‌ی ژانر این محصولات، از احتمال بروز رفتارهای پرخشاگرانه جلوگیری کنید.

خلاصه: قبل از دیدن فیلم می‌توانید با گفت‌وگو درباره‌ی ژانر این محصولات، از احتمال بروز رفتارهای پرخشاگرانه جلوگیری کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 آیا او دوست دارد به جای ایوان باشد؟

اگر مرد آهنی خطری برای مردم به حساب می‌آید، چه روش‌هایی وجود دارد تا بشود او را کنترل کرد؟

خلاصه: آیا او دوست دارد به‌جای ایوان باشد؟

داستان اثر

دنیا احساس کرده است که «مرد آهنی» می‌تواند برایش خطرناک باشد، برای همین سعی دارد تا او را در دادگاه محاکمه کند و لباسش را از او بگیرد، در همین اثنا «تونی استارک» در یک مسابقه اتومبیل‌رانی شرکت می‌کند؛ اما دشمن او که یک مرد روسی به نام «ایوان» است و پدرش از کارکنان شرکت استارک بوده و پدر استارک او را از آنجا اخراج کرده، خودش را آماده کرده است تا استارک را از بین ببرد، به‌خاطر همین در پیست اتومبیل‌رانی به او حمله می‌کند. تونی استارک با او می‌جنگد و او را به زندان می‌برند؛ اما وقتی ایوان در زندان است، یکی از سرمایه‌دارانی که با تونی استارک رقابت دارد، او را از زندان آزاد می‌کند تا برای او سلاحی مانند لباس تونی استارک بسازد، ولی ایوان از امکاناتی که در اختیار دارد برای ساخت سلاح‌های خودش استفاده می‌کند. او ربات‌هایی می‌سازد که با کنترل از راه دور می‌توانند مانند یک سلاح عمل کنند. او این ربات‌ها را به جشنی که در آن همه‌‌‌ی مردم و سرمایه‌داران هستند، می‌فرستد. مرد آهنی هم در آن جشن شرکت دارد. ایوان، از راه دور ربات‌هایی را که ساخته است کنترل و برای تخریب شهر اقدام می‌کند. در این مسیر تونی استارک و «کمیسر گوردون» که می‌توانند با او مقابله کنند، به مبارزه با او می‌پردازند. آن‌ها درنهایت ایوان را شکست و شهر را نجات می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: جان فاورو

نویسنده/ مترجم: مارک فرگوس و هاوک استبی

نام بازیگران: رابرت داونی جونیور، گوئیت پالترو، ترنس هاوارد، جف بریجز، لسلی بیب، شان طوب

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: marvel

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرد آهنی ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!