• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم متری شیش و نیم

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

1960 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این داستان درباره یک افسر پلیس به نام صمد است که فرماندهی یک تیم مبارزه با مواد مخدر را به عهده دارد. فرزند یکی از اعضای این تیم پلیسی، توسط خلافکاران تحت امر یک فروشنده ماده مخدر شیشه در پایتخت به نام ناصر خاکزاد ربوده شده و بعد هم به صورت دلخراشی به قتل می رسد. به همین دلیل، صمد و اعضای تیم پلیس مواد مخدر تشنه پیدا کردن خاکزاد هستند. و این روزها هر کسی که توسط تیم آنها دستگیر می شود، یک سرش به خاکزاد گره می خورد...
سال 1397 131 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ممکن است فرزند شما در انتهای فیلم نتواند به درستی تشخیص دهد که دقیقا حق با چه کسی است. شما خودتان بهتر فرزندتان را می شناسید، اگر فکر میکنید باید او را در تشخیص کارهای خوب و بد شخصیت ها کمک کنید، دریغ نکنید. با فرزند خود درباره ی کارهای نادرست پلیس برای رسیدن به هدف خوب صحبت کنید و اجازه دهید خودش نتیجه گیری کند و شما بیشتر تسهیلگر باشید. از کودک یا نوجوان خود بخواهید که نتیجه ی داستان را برای شما شرح دهند و در دیالوگی مداوم به آن ها درست و غلط های اخلاقی پذیرفته شده که از نظر شما درست است را به او منتقل کنید. ممکن است فرزند شما پس از تماشای این فیلم از نیروی پلیس دل چرکین باشد، در این باره و درباره ی چهره ی واقعی پلیس که خود سراغ دارید نیز با او صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا کار صمد که حمید را با گزارش غلط به خطر انداخت، درست بود؟ آیا رفتار حمید درمقابل صمد و تلافی کردن او، بهترین راه برای تنبیه صمد بود؟ پیامدهای مصرف مواد مخدر و دخانیات چیست؟ ناصر خاکزاد میگفت برای آن که خانواده اش مثل او نشوند و نجات پیدا کنند، دست به خلاف زده است. آیا این توجیه مناسبی برای خلافکاری است؟ تاثیر بددهنی و استفاده از ناسزا در مکالمات، بر روی روابط و جایگاه اجتماعی افراد، چیست؟

داستان اثر

این داستان درباره یک افسر پلیس به نام صمد است که فرماندهی یک تیم مبارزه با مواد مخدر را به عهده دارد. فرزند یکی از اعضای این تیم پلیسی، توسط خلافکاران تحت امر یک فروشنده ماده مخدر شیشه در پایتخت به نام ناصر خاکزاد ربوده شده و بعد هم به صورت دلخراشی به قتل می رسد. به همین دلیل، صمد و اعضای تیم پلیس مواد مخدر تشنه پیدا کردن خاکزاد هستند. و این روزها هر کسی که توسط تیم آنها دستگیر می شود، یک سرش به خاکزاد گره می خورد...

جزئیات اثر

ژانر اثر:معمایی

کارگردان:سعید روستایی

بازیگران: نوید محمدزاده- پیمان معادی- پریناز ایزدیار- فرهاد اصلانی

نویسنده:سعید روستایی

کمپانی ساخت :بشرا فیلم کشور سازنده:ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : منیره جدیری

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 15 +

از شخصیت پلیسش خوشم اومد

بزرگسال

توسط : Elham talebi

۲۴ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 18 +

من دیدن این فیلمو برای زیر 18 سال توصیه نمی‌کنم به چند دلیل: 1. شخصیت اول ماجرا که الگوی منفی ای داشت خیلی خوب درخشید، کار غیرقانونی می‌کرد بخاطر خانواده اش، علاقه و حمایت او از خانواده اش ستودنی بود در عین حال راهی که در پیش گرفته بود راه بد و اشتباه بود، مخاطب این فیلم باید به درک صحیح داستان رسیده باشد و دچار دید احساساتی نشود. 2. خیلی قشنگ و به صورت واقعی، تلخی های جامعه را به تصویر کشیده بود از نظر من مخاطب اثر اگر دانش اجتماعی کافی نداشته باشد ممکن است نسبت به کشور خود حس تنفر پیدا کند و احساس کند که این قبیل اتفاقات در کشورهای دیگر رخ نمی دهد. 3. اعدام کردن شخصیت نوید محمدزاده کار درستی بود اما به دلیل شاید دلسوزی نسبت به او زندگی اش باعث ناراحتی مخاطب شود حتی ممکن است چهره بدی از پلیس نشان دهد (برای کسانی که احساساتی تصمیم می‌گیرن). ولی واقعا اثر کامل، زیبا و تاثیرگذاری بود و به شخصه از دیدن این فیلم لذت بردم اما تماشای آن ممکن است دچار درگیری احساس و منطق شود.

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات حجتی

۲۱ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 15 +

تحلیل تا حدودی خوب است اما باید در تعیین رده سنی کمی سخت تر گرفت زیرا نگاه و زاویه دید و جهان بینی کودکان و نوجوانان با بزرگسالان به فیلم ها و انیمیشن ها بسیار متفاوت است.

بزرگسال

توسط : حدیثه عبداللهی

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 12 +

از نظر من تماشای این فیلم برای کودکان و مخصوصا پسر ها اصلا مناسب نیست. زیرا از الفاظ و رفتار های نامناسب زیاد استفاده شده است، به همین خاطر کودکان سریع آنها را یاد میگیرند و به کار میبرند. همچنین الگو های نامناسبی نیزبرای برخی والدین معتاد داشت، مثل فردی که در زندان بود و از پسرش برای فروش مواد استفاده میکرد. یکی دیگر از ویژگی های این فیلم رفتارهای واقعی پلیس ها بود. اگر فردی مانند صمد رفتاری غیر از این داشت و لطیف تر برخورد میکرد، قطعا فیلم از جدی بودن خارج میشد و جنبه فانتزی به خود میگرفت که این امر مانع رساندن هدف فیلم به مخاطب میشد. با این تفاسیر، مفهموم اصلی فیلم نشان دادن سست بودن کار خلاف و درآمد آن بود. اینکه فردی مانند ناصر خاکزاد که در کار موادمخدر سردسته و بسیار ماهر بود نیز بالاخره در دام افتاد و هیچ یک از اموالش مانع سقوط او نشدند.

بزرگسال

توسط : 09358****65

۷ آبان ۱۳۹۹

مناسب سن 2 +

خواهشمند است در تفکر انتقادی بخشی با عنوان نکات منفی فیلم یا انیمیشن به موضوعات خود اضافه کنید. صرف نکات منفی ترس خشونت و نانهجاری نیست! از طرفی شما دارید این فیلم ها را به دیگران توضیه میکنید به نظرم گزینشی بشود بهتر است. نکته بعدی اینکه بر چه اساسی این فیلم را برای بالاتر از 12 سال توضیه میکنید. ناامیدی که در این فیلم القا شده است بسیار زیاد است. یادم رفت بگم. کارتون عالیه واقعا خدا قوت.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد متری شیش و نیم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!