• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم قاصدک‌ها در باد می‌رقصند

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

544 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این فیلم محصول سال ۱۳۸۵ به کارگردانی محمدابراهیم معیری است. فیلمی اجتماعی و خانوادگی که داستان پسری به نام داوود است که با بیکارشدن پدرش، خانواده‌ی آن‌ها دچار مشکلاتی می‌شود و مادر که تازه زایمان کرده مجبور می‌شود در مزرعه کار کند و پدر نیز به طرف سیگار و مواد مخدر می‌رود، اما داوود مانند یک مرد از مادر، برادر و خواهرانش مراقبت می‌کند.

ژانر : درام

سال ۱۳۸۵ ۸۵ دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم درباره‌ی داوود است؛ پسر موفقی که به‌خاطر رفتارهایش می‌تواند الگوی مناسبی برای نوجوانان باشد. این فیلم در ژانر خانوادگی و اجتماعی و دارای کنش و واکنش‌های زیادی است و تماشای آن فرصت بسیار خوبی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند با نوجوان خود صحبت کنند.

با صحبت درباره‌ی شخصیت آقای سلیمانی، فرزندتان را به عواقب و خطرات بیکاری و به‌‎دنبال آن مصرف مواد مخدر هوشیار کنند. همچنین شما می‌توانید از فرزندتان بخواهید تا نظر خود را درباره‌ی معضلات بیکاری و اعتیاد برای شما بیان کنند زیرا پیام اصلی و مهم این فیلم بیکاری و اعتیاد و تأثیر آن بر خانواده‌هاست. درباره‌ی شخصیت داوود و ویژگی‌های مثبت این نوجوان ۱۵ساله با فرزندتان صحبت کنید و نظر فرزندتان را دراین‌باره بپرسید.

خلاصه: با فرزند خود درباره‌ی معضلات اعتیاد صحبت کنید و درباره‌ی وضعیت زندگی داوود با او گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسند که چرا داوود از نیروی انتظامی کمک می‌خواهد تا افراد بیکار را از سر راه بردارد؟ چرا پدر داوود مواد مخدر مصرف می‌کند؟ چرا داوود با تمام مشکلاتی که دارد بازهم همه‌جا مواظب مادر و خواهرش است و به آن‌ها کمک می‌کند؟ خلاصه: چرا جوان‌ها به‌جای اینکه دنبال کار مفید باشند به سراغ کارهای مخاطره‌آمیزی مانند موتورسواری و مواد مخدر می‌روند؟

داستان اثر

پدر داوود در کارخانه‌ی نساجی کار می‌کند، ولی کارخانه تعطیل و پدر بیکار می‌شود. داوود که یک برادر و یک خواهر دارد به‌تازگی صاحب یک خواهر جدید می‌شود که از شانس بد آن‌ها به بیکاری پدر می‌خورد.

مادر برای امرارمعاش مجبور می‌شود که دانشجویی را به منزل بیاورد و با آن‌ها زندگی کند و درمقابل، ماهیانه از او پول می‌گیرند و خود مادر هم در مزرعه‌ای مشغول کار می‌شود. پدر خانواده بعد از بیکاری شروع به سیگارکشیدن و مصرف مواد مخدر می‌کند و از جوان‌هایی که کنار خیابان ایستاده‌اند یواشکی مواد می‌خرد.

جوان‌های بیکاری که کنار راه ایستاده‌اند برای دخترها مزاحمت ایجاد می‌کنند و با موتور دنبال دختر دانشجویی می‌افتند و او را با صحبت‌هایشان آزار می‌دهند. آن‌ها به طرف خواهر داوود سیگارت پرتاب می‌کنند و او را می‌ترسانند و حتی با ماشین دنبال او می‌افتند. داوود که چندبار با آن‌ها درگیر شده چون از پس آن‌ها برنمی‌آید به نیروی انتظامی خبر می‌دهد و آنان را دستگیر می‌کنند.

داوود همراه با یک مهندس کارخانه و عده‌ای از بچه‌ها، کارگاه نساجی راه می‌اندازند و شروع به بافتن پارچه کرده و خودشان در بازار می‌فروشند.

جزئیات اثر

کارگردان: محمد ابراهیم معیری

نویسنده: محمد ابراهیم معیری

تهیه کننده: محمد ابراهیم معیری

بازیگران: موسی خادمیان، آرزو اسماعیلی

شخصیت‌ها:

داوود: پسری که برای کمک به خانواده هم درس می‌خواند و هم در کارخانه‌ی نساجی کار می‌کند.

مادر داوود: زنی که با داشتن نوزاد و بااینکه تازه زایمان کرده، هم در خانه و هم در مزرعه کار می‌کند.

آقای سلیمانی: پدر خانواده که به‌محض بیکارشدن شروع به سیگارکشیدن و مصرف مواد مخدر می‌کند.

کشور سازنده: ایران

جوایز و افتخارات: منتخب هنرهای معاصر یونسکو , بوستن و کانادا، انتخاب بهترین فیلم آموزشی یونیسف و یونسکو

مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد قاصدک‌ها در باد می‌رقصند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!